{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.319 visninger | Oprettet:

Revne i hoven - hvad havde i gjort? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere! Min vallak står lige nu med en revne der er lidt længere end jeg bryder mig om i hoven. Smeden bliver tilkaldt i løbet af nærmeste fremtid (puha, stakkels økonomi med det oveni bilkøb).. Men jeg vil lige høre om der er andet jeg kan gøre - også for at forebygge så den ikke revner igen. Han har nemlig normalt meget stærke hove med behov for smed et par gange årligt smiley

Men det der lidt er, er at min vallak altså ikke virker hverken halt eller generet på nogen måde. Jeg har lige været ude og longere lidt for at se om der skulle være noget at se, og han er ikke mindre gående eller viser tegn på ømhed.
Revnen er dyb forneden men ikke andet end en lille ridse lidt længere oppe.

Jeg mistænker revnen for at være kommet da vi var ude og ride tur hvor han teede sig så åndsvagt at jeg endte med at måtte trække ham afsted istedet for. Min tanke er nemlig at han er hoppet skævt ned på en sten der så har fået hans tørre fusser til at revne.. For her hvor jeg bor har det været tørt længe..

Med i mine overvejelser for forebyggelse af endnu en revne er nemlig waterboots, hovolie og sådan. Men jeg er ikke voldsomt begejstret for at forstyrre den naturlige balance hoven har medmindre det er meget nødvendigt. Tror i det ville hjælpe?

Og hvor meget kan smeden gøre mod sådan en revne når nu han ikke trænger til at blive beskåret ellers?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Revne i hoven - hvad havde i gjort?
Kommentér på:
Revne i hoven - hvad havde i gjort?

Annonce