{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hovbyld
  • #1   20. jun 2013 Min hest stod med en træls hovbyld i efteråret, han stod stille ca 2 måneder hvor jeg havde hoven i sæbevand mindst 15 min om dagen, havde dyrlæge ude 3 gange og smed 1 gang.. Ved ikke præcist hvad det kostede men omkring 3-5000 vil jeg gætte på.. Nogle heste kommer dog meget hurtigere over det, det kommer an på hvor den sidder og hvor hurtigt den springer smiley

• #2   20. jun 2013 Min søsters havde, det kostede det, som det kostede at at have hovsmeden ude. Det kommer jo an på hvor galt det er. Min søsters var klar efter cirka 3 uger tid. smiley

• #3   20. jun 2013 En hest jeg lånte engang havde en hovbyld. Vi fik smed ud til at skære hul på den og dyrlæge til lige at tjekke at det ikke var meget alvorligt. I ca. 2 uger stod den med hoven i varmt vand med sæbespåner i minimum 10 minutter 2-3 gange om dagen. Når den gik på fold og boks, proppede vi hullet med vat og satte gaffatape om hele hovens underside, så der intet skidt kom ind i. Man kan også nogle gummiboots til hestes hove og dem vil jeg klart anbefale. Gaffatapen bliver nemlig hurtig slidt. smiley

• #4   20. jun 2013 Start med hovsmeden, han kan sandsynligvis skære den fri. Og skal hoven bades i sæbespåner et par gange om dagen:-)

• #5   20. jun 2013 Vi har en der haft flere hovbylder som ung. Ansager dyrehospital siger der er spild af tid med hoven i sæbevand. vi har også prøvet med gaffatape, mareridt :), kan klart anbefale i stedet at købe boots.

• #6   20. jun 2013 Min havde en hovbyld sidste år på denne tid..
    Hun var MEGET halt og havde dyrlæge ude to gange til samme byld da den lukkede sig og skulle åbnes igen. Hun fik antibiotika, penicilin og smertestillende. Alt i alt kostede det ca 3000 i dyrlægeregninger.. (for en sølle hovbyld!!)
    Hun var rideklar efter halvanden måned men hun gik med såler i sine sko i noget der ligner et halvt år så hoven kunne få ro.. så det kostede ikke kun til dyrlægen men også til hendes sko..

• #7   20. jun 2013 Else D hvis hoven bliver holdt ren, kan mån ofte undgå antibiotika. Sæbespåner dræber bakterierne, så man undgår betændelse.
    Jeg plejer at vaske i sæbespåner, lægge en ble om hoven (for at suge fugt), lukke den til med en pose og vikle dampspærre-tape omkring det hele. Så er det helt rent og bakteriefrit.

• #8   20. jun 2013 Min havde en sidste år, og han elskede at få den hov i bad i varmt vand og sæbespåner, det må lindre meget . Han var klar 14 dage efter at der var skåret hul. Mener det kostede 1500 kr med penecillin .

• #9   20. jun 2013 Tak for svarene
    Har lige haft dr. Dyr og smeden på besøg...

Kommentér på:
hovbyld

Annonce