{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Fysik {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. jeg sidder her og er i gang med en opgave i fysik jeg er nu kommet til et punkt der hedder kemiske bindinger og jeg aner ikke hvad det er og hvad man kan fortælle om det.? min lære har skrevet som overskrift: kemiske bindinger og som under emne: - Atomets opbygning
- Ioner
- Oktetreglen
- Inddelingen i periodesystemet
Håber i kan hjælpe mig lidt i gang/ gøre mig lidt klogere på de ting. (har søgt på nettet men forstår ikke noget af det)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fysik
  • #1   21. jun 2013 Det har vist ikke særlig meget med heste at gøre = off topic smiley

• #2   21. jun 2013 Jeg har lavet nogle stikord herunder, som måske kan hjælpe dig på vej smiley
    atomers opbygning: kerne, skaller, protoner (+-ioner), neutroner (neutrale/ingen ladning) og elektroner(%-ioner)
    Ioner: protoner (+-ioner), neutroner (neutrale/ingen ladning) og elektroner(%-ioner)
    oktetreglen: atomet vil gerne ligne en ædelgas, dvs. at den skal have 8 elektroner i yderste skal (gælder ikke helium). Dette opnår atomet ved enten at afgive eller optage elektroner.
    Inddelingen i periodesystemet: vandret (rækkerne) er perioderne og fortæller hvor mange skaller atomerne har (2. periode har alle atomer 2 skaller). lodret (kolonnerne) er grupperne og fortæller hvor mange elektroner der er i den yderste skal
    Håber det kan hjælpe dig, ellers er du velkommen til at skrive smiley

• #3   21. jun 2013 tak. men hvad er kemiske bindinger så helt præcis? smiley

• #4   21. jun 2013 En kemisk binding er en 'forbindelse' mellem minimum to atomer som ikke er af samme grundstof smiley

Kommentér på:
Fysik

Annonce