582 visninger
|
Oprettet:
Fysik {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen. jeg sidder her og er i gang med en opgave i fysik jeg er nu kommet til et punkt der hedder kemiske bindinger og jeg aner ikke hvad det er og hvad man kan fortælle om det.? min lære har skrevet som overskrift: kemiske bindinger og som under emne: - Atomets opbygning
- Ioner
- Oktetreglen
- Inddelingen i periodesystemet
Håber i kan hjælpe mig lidt i gang/ gøre mig lidt klogere på de ting. (har søgt på nettet men forstår ikke noget af det)
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.486
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 139
atomers opbygning: kerne, skaller, protoner (+-ioner), neutroner (neutrale/ingen ladning) og elektroner(%-ioner)
Ioner: protoner (+-ioner), neutroner (neutrale/ingen ladning) og elektroner(%-ioner)
oktetreglen: atomet vil gerne ligne en ædelgas, dvs. at den skal have 8 elektroner i yderste skal (gælder ikke helium). Dette opnår atomet ved enten at afgive eller optage elektroner.
Inddelingen i periodesystemet: vandret (rækkerne) er perioderne og fortæller hvor mange skaller atomerne har (2. periode har alle atomer 2 skaller). lodret (kolonnerne) er grupperne og fortæller hvor mange elektroner der er i den yderste skal
Håber det kan hjælpe dig, ellers er du velkommen til at skrive
apr 2009
Følger: 66 Følgere: 88 Heste: 9 Emner: 29 Svar: 65
nov 2008
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Svar: 2.343
Fysik