Øjenproblem erfaringer? {{forumTopicSubject}}
Hej
Min hoppe fik får et halvt år siden en rift på hornhinden, som vi bare ikke kunne få ordentlig bugt med. Vi havde dyrlæge ude 3 gange og hun fik øjendråber dagligt og blev fulgt af en dyrlæge. Det blev lidt bedre, men ikke helt godt. Først da hun kom på døgnfold (i løsdrift), var det ligesom om solen, lyset, udendørs, "helede" øjet en hel del, og ikke at stå inde i en mørk stald.
Men hun har hele tiden haft et grå plet i øjet og det er den der bare ikke vil gå væk. De sidste par måneder har øjet slet ikke været generet, hun har ikke lukket det, det har ikke løbet og ikke virket irriteret. Men den grå plet...... Det er ligesom om den er begyndt at blive lidt større, og hendes øje ser blåt/gråt ud i forhold til det andet brune øje som er helt normalt. Jeg havde egentlig tænkt mig at ringe til min dyrlæge igen imorgen for at få en snak om det, men er der nogen er jer der har oplevet det samme? Tror i den grå plet hindrer hendes syn, tror i den er farlig eller hvad tror i?
Det her er bare for at høre om i har nogen erfaring med det, rådfører mig med dyrlæge imorgen
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 324
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 681
Men hvis du syntes at det begynder at blive større syntes jeg bestemt at du skal tage en snak med din dyrlæge om det, i tilfælde af at det er ved at udvikle sig til noget, er det jo bedst at tage det i optrækket
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Er skaden først sket, så er den uoprettelig. Uveitis kan starte som en ridse i hornhinden og den skal behandles meget intensivt (vores blev dryppet 8 gange i døgnet i 14 dage og derefter 4 gange i døgnet i 14 dage), hvis man skal undgå permanente skader. Der skal sættes ind med behandling inden for 48 timer, hvis man skal være nogenlunde sikker på, at kunne rede øjet. Total blindhed kan desværre blive en følge, hvis ikke det behandles rigtigt.
Jeg synes, du skal få en anden (HESTE)dyrlæge til at vurdere øjet.
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
Den anden, tja hun blev helt blind... men ingen gener af det overhovedet... Andet end at hunhavde fluemaske på hele sommeren
Her kan du se hende:
dec 2011
Følger: 50 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 10 Svar: 102
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 608 Svar: 5.404
Hun fungere upåklageligt (o:
jan 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 8 Emner: 132 Svar: 455
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 139
Øjenproblem erfaringer?