{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

Øjenproblem erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Min hoppe fik får et halvt år siden en rift på hornhinden, som vi bare ikke kunne få ordentlig bugt med. Vi havde dyrlæge ude 3 gange og hun fik øjendråber dagligt og blev fulgt af en dyrlæge. Det blev lidt bedre, men ikke helt godt. Først da hun kom på døgnfold (i løsdrift), var det ligesom om solen, lyset, udendørs, "helede" øjet en hel del, og ikke at stå inde i en mørk stald.
Men hun har hele tiden haft et grå plet i øjet og det er den der bare ikke vil gå væk. De sidste par måneder har øjet slet ikke været generet, hun har ikke lukket det, det har ikke løbet og ikke virket irriteret. Men den grå plet...... Det er ligesom om den er begyndt at blive lidt større, og hendes øje ser blåt/gråt ud i forhold til det andet brune øje som er helt normalt. Jeg havde egentlig tænkt mig at ringe til min dyrlæge igen imorgen for at få en snak om det, men er der nogen er jer der har oplevet det samme? Tror i den grå plet hindrer hendes syn, tror i den er farlig eller hvad tror i?
Det her er bare for at høre om i har nogen erfaring med det, rådfører mig med dyrlæge imorgen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenproblem erfaringer?
  • #3   2. jul 2013 Ja det har jeg nemlig også tænkt? Det ville være ærgerligt, men det er jo noget de snildt lærer at leve med.

• #5   2. jul 2013 Det grå "noget" der kommer er jo en form for arvæv.
    Men hvis du syntes at det begynder at blive større syntes jeg bestemt at du skal tage en snak med din dyrlæge om det, i tilfælde af at det er ved at udvikle sig til noget, er det jo bedst at tage det i optrækket smiley

• #6   2. jul 2013 Jeg tror, der er tale om uveitis eller måneblindhed, som det hedder på dansk smiley

Er skaden først sket, så er den uoprettelig. Uveitis kan starte som en ridse i hornhinden og den skal behandles meget intensivt (vores blev dryppet 8 gange i døgnet i 14 dage og derefter 4 gange i døgnet i 14 dage), hvis man skal undgå permanente skader. Der skal sættes ind med behandling inden for 48 timer, hvis man skal være nogenlunde sikker på, at kunne rede øjet. Total blindhed kan desværre blive en følge, hvis ikke det behandles rigtigt.

Jeg synes, du skal få en anden (HESTE)dyrlæge til at vurdere øjet.

• #7   2. jul 2013 Vi havde 2 samme år med øjenskader... Den ene endte også med en plet på hornhinden...

Den anden, tja hun blev helt blind... men ingen gener af det overhovedet... Andet end at hunhavde fluemaske på hele sommeren smiley
    Her kan du se hende:

profilbillede
  • #8   3. jul 2013 Altså hvis nu det var på et menneske så kan du miste meget af synet og det skyldes et ar på hornhinden. så kunne forestille mig det os galde heste smiley

• #9   3. jul 2013 Min ung hest kunne se ca. 60 % på det ene øje da jeg købte hende og nu er hun hvad man kan betegne blind på det. Dog reagere propilen stadig på lys og fungerer, har snakket med dyrlægerne om at få suget den hvide plamage ud. Denne operation kan dog risikere at skade øjet til det være også, så dyrlægerne siger hele tiden at det er en vurderings sag.

Hun fungere upåklageligt (o:

• #10   3. jul 2013 Det lyder som KA også skriver meget som måneblindhed. Jeg passede en islænder som min egen, han fik det, det startede også som en plet og blev værre og værre. Først fik han en behandling. Det hjalp på det, men en måned efter var det tilbage igen. De behandlede ham endnu engang, men det hjalp ikke. De kunne ikke rede hans øje, og de måtte operere øjet ud. smiley nu har han kun et øje og han har risiko for også at få måneblindhed i det andet øje, det var vist nok noget genetisk med lige den farve han har, men er ikke sikker. smiley men han fungerer helt normalt nu, da han først havde vendt sig til det, var der ikke noget. smiley

• #11   3. jul 2013 Min part fik engang en ridse på hornhinden... han kom sig hurtig og fik ikke nogen komplikationer i forbindelse med skaden smiley Han blev behandlet med hvide blodlegemer samt øjendråber og man kunne hurtig se er forandring smiley

Kommentér på:
Øjenproblem erfaringer?

Annonce