{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hovpleje
  • #1   4. jul 2013 Stærke og sunde hove er meget andet end trimning for det kommer inde fra. Ernæring er en meget vigtig faktor i "sunde hove" - desværre ofte overset.

Regelmæssig trimning/beskæring med korte intervaller er altid at foretrække.

• #2   4. jul 2013 Går hesten uden sko, (?) vil det bedste nok være at få smed efter behov. Med efter behov menes der, at hvis hovene
    flosser/sur stråle/ hoven er mere slidt i den ene side end den anden mm. Skal smeden smutte forbi smiley Man kan ikke helt lade være med at få smed selvom hesten selv slider hovene, da smeden jo retter på stillingen af hoven osv.
    Håber det kunne hjælpe

• #3   4. jul 2013 hver 4 til 6 uge er det optimale interval til at beskære samt sko omlægning smiley

• #4   4. jul 2013 Det kommer jo meget an på hvor meget dine hestes hove vokser..
    Mine bliver lang tået og får vinger hvis de bliver trimmet med 6 ugers mellemrum.

Mine bliver trimmet når de trænger og det er ca. hver anden uge..

Og med mindre at dine heste har adgang til meget forskelligt terræn og underlag og folden er indrettet sådan at de går meget, vil de ikke kunne slide deres hove selv smiley

• #5   4. jul 2013 Normal vækst+blødt underlag+ingen vinger og ej lange+slider selv = svage hove?

• #6   4. jul 2013 Nej tror ikke de er svage, men hvad er din betegnelsen af svage hove?

Så længe man ikke trimmer strålen og sålen og hesten er dækket ind med det foder, mineraler og vitaminer som den har brug for, kan du kun få stærke hove smiley

• #7   4. jul 2013 Svage hove er hove, der slides nemt trods blødt underlag såsom græsfold.

• #8   4. jul 2013 I princippet stimulerer det hovvæksten at blive trimmet lidt, men ofte ja...

Læs mere på www.hovfokus.dk

• #9   4. jul 2013 Allimac go Ynor: Nu er det de færreste hesteejere som får smeden ud hver anden uge smiley
    Men når man kan selv er det ingen sag at fjerne vinger og studse tåen hver anden uge smiley

• #10   4. jul 2013 Anette S
    Det er jo også kun hvad mine heste har brug for, jeg siger ikke at alle heste har brug for så ofte trimning..
    Men jeg vil for alt undgå at de går på deres hovvæg, det vil svare til at vi skulle gå på vores negle uden at finger spidsen rørte underlaget = ubehageligt (:

• #11   5. jul 2013 Allimac go Ynor: jeg har selv trimmet de heste jeg har haft ca. hver anden til fjerde uge netop fordi der kom vinger og de bliver lang i tåen smiley
    Så jeg tror nu at langt de fleste heste ville have godt af at blive trimmet oftre end smeden anbefalinger som tit ender med 7 til 8 uger.
    Jeg tror så os det har noget at gøre med at kunden skal føle han/hun får noget for pengene. Der vil blive taget mere af jo længere tid der går, end hvis hesten bliver trimmet hver 2 til 4 uge smiley

• #12   5. jul 2013 Desir: hvis du vil give hovvæksten et spark kan du give tilskud af kieselgur smiley

• #13   5. jul 2013 Synes bare det er lidt mystisk. Han går på blødt underlag altid, og der ingen vinger og de er ikke lange. Jeg kan se på kronranden at de vokser fint. Det eneste der er et par millimeter længere end da smeden var her, er dragthjørnerne.
    Strålerne vokser lidt mere. Men dem trimmer jeg ganske lidt, hvis der er flapper eller kanter.

• #15   5. jul 2013 Jeg rider ikke så meget og underlaget er alt fra blød skovbund til asfalt. Grus og sten undgår vi, da det er ubehageligt. Der er ikke meget mudder på foldene, og han er ikke typen der fiser rundt.

Kommentér på:
Hovpleje

Annonce