{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

Udvide sadel eller ny sadel? {{forumTopicSubject}}

Min hest er desværre blevet for bred til sin sadel. Vi har en super dejlig Kentaur Elektra New 16,5, fit 3, som jeg er MEGET glad for.

Er der nogen, der har erfaringer med at få sadlen udvidet hos en sadelmager? Umiddelbart hælder jeg mest til, at købe samme sadel et nummer større.

Kender I mon et sted hvor man kan købe denne sadel og hvor tilpasning og 3.måneders tjek er inklusiv i pris. (Skal være i Jylland.)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udvide sadel eller ny sadel?
  • #1   4. jul 2013 Så vidt jeg husker, kan Kentauer udvides en bomstørrelse. Det er meget billigere end at købe en ny sadel, mener min sadelmager tager 600 for en bomændring

  • #2   4. jul 2013 Den kan udvides i bom hos sadel mager (o: ellers prøv at oprette en bytte annonce.

    Har selv en Kentaur Penelope med fit 4 og skal ned i en fit 3, har ikke haft held med at finde nogen endnu da jeg også ligger med en 16,5 og skal have en 16,5 igen (o: syntes alle har 17/17,5 tommer


  • #3   4. jul 2013 Vil ALDRIG råde til udvidelse eller indsnævring af bom, da den aldrig bliver 100% lige, dette har vidst også været oppe og vende i ridehesten.

  • #4   4. jul 2013 Min sadelmager frarådte mig at købe en brugt kentaur sadel hvor en bom ændring var nødvendig. Han siger ar bommen kan holde til det én gang, selvom producenten siger at den kan holde til det adskillelige gange, så viste hans erfaring noget andet.

    Hvis sadlen er ny, så kan man sagtens siger han


Kommentér på:
Udvide sadel eller ny sadel?

Annonce