{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

Halt/øm {{forumTopicSubject}}

Hvorfor bliver de gode tråde slettet? smiley

Havde ellers et godt råd, synes jeg selv. Haha. Here goes:

BOOTS! Equine fusion.

Jeg har lige haft boots på min i 2 uger, på folden.

Fordi smeden har skåret ned til "benet". Hesten går på sålen (sålen stikker ligefrem op, det ser helt tosset ud!!), og undrede mig også, hvorfor det ikke bare var ringen fra hovvæggen som normalt, der lå tilbage, men også et stort stykke af sålen...!

Og en hel cm efter 6 ugers interval, hvor de andre går længere og max får taget ½ cm af. Stod og kiggede på det længe.

Her efter 2 uger MED boots på folden, har jeg hindret hovene i at blive slidt, så nu er hovvæggen og sålen næsten i vater igen, som de skal være..

Og hesten er ikke øm mere.

Og så sidste råd.. Få en anden smed!! Ham jeg havde før, beskar hesten skævt, fordi han var højrehåndet. Så ham her.. Og det er de dygtigste i området.

Du skal være meget efter smeden og sige, at han skal lade et par mm af hovvæggen være, som der skal, når de går uden sko. Jeg ved ikke, hvorfor det er nødvendigt at sige til dem. Men ham den anden beskar jo også hesten skævt, og da jeg nævnte det for ham, mente han, det var fint. Hvor den nye smed sagtens kunne se fejlen!

Så man kan sige, de er gode til hver deres ting, men ser sig måske blinde på deres egne fejl. Ligesom alle os andre. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halt/øm
  • #1   5. jul 2013 Kunne nu du ikke bare sende det i en PB? smiley

  • #2   5. jul 2013 Det kan hun nok godt, det er nemlig mit emne hun snakker om smiley

  • #3   5. jul 2013 Jeg ved skam godt hvad du mente smiley

  • #4   5. jul 2013 Har du seriøst tænk dig at diskutere over sådan en lille ting?
    Det er nok bare mig der er god til at huske navne når det kommer til sådan noget, beklager hvis jeg har trådt dig over tæerne smiley


  • #5   5. jul 2013 Hej TS
    Jeg ved ikke hvad dit råd er i sammenhæng til smiley
    Men får lyst til at kommentere/medgive min mening til noget af det du skriver. Jeg selv (tja egentlig mine to små heste) har lige været udsat for inkompetent smedearbejde og utrolig dårlig erkendelse heraf. Og ja, en reg. smed og en jeg har haft brugt de sidste 8 måneder, da jeg er tilflytter til nyt område og har "overtaget" et tlf.nr og navn.
    Til min kommentar; det med at skal være 'efter' smeden, hvordan det skal gøres- jamen det ved jeg jo ikke. Så ville jeg jo selv gøre det. Nej, jeg vælger at bruge fagfolk, fordi jeg har tillid til (lidt slidt nu!) at en fagperson kan sit fag og kan råde/vejlede mig. Og jeg har har også en klar formodning om at denne fagperson skal kunne sige fra, hvis det er uden for pågældendes kompetanceområde.
    Jeg er selv fagpereson, inden for en helt anden branche og jeg ved selvfølgelig at det er menneskeligt at fejle.
    Så jeg synes faktisk ikke at det BURDE være nødvendigt 'at være efter'. At det så måske er således, er blot (endnu) mere frustrerende.
    Hvad mener I andre?


Kommentér på:
Halt/øm

Annonce