{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brækket hovseneben.. erfaringer?
  • #1   19. jul 2013 Hej
    Jeg havde en travhoppe som jeg måtte aflive for to år siden..

Hun blev pludselig stok halt på det ene forben og der blev taget røntgen mm - det viste at der var eg brud på hovsenebenet.. Jeg havde flere dyrlæger til at kigge på billederne men alle inklusiv forsikringens dyrlæge sagde at der intet var at gøre og at hun ville blive kronisk halt og formentlig være smerte plaget resten af livet - hvis jeg var meget heldig og hun kunne stå stille i boksen i 8 uger kunne hun måske skridte fremover men hun ville aldrig blive halt fri og slet ikk ride hest igen..
    Efter den første uge i boksen var hun allerede bims af at stå så dyrlægerne rådede mig til aflivning.. Så jeg måtte sige farvel til min skønhed den 25 maj 2011 - 2 dage før hun ville være fyldt 7år...

• #2   19. jul 2013 Puha det er så hårdt at komme igennem smiley måtte selv aflive min øjesten pga slidgigt i en alder af 11 år for et år siden..
    Dyrlægen sagde der var 25% Chance for at han ville komme sig fuldstændigt. Han er gået fra grad 5 halt både på blødt og hårdt underlsg til grad 3 på hårdt underlag i longe, 1 grad ved ligeudretning på hårdt underlag og en halv grad på blød bund i longe. Denne forbedring er sket på lidt over 2 mdr.
    Han kan ikke stå inde uden toba for så splitter han hele boksen af og tilsvarende hvis han går selv på folden så springer han over hegnet. Han skal derfor bare gå på græs i ca 6 uger og til kontrol røntgen. Bruddet har højst sandsynligt gået hele vejen igennem og det der er helet ser fint ud - de sidste ca. 40% mangler at hele.

• #3   19. jul 2013 Nej det er ikk nemt at komme igennem smiley
    Så har du været mere heldig end jeg var smiley jeg så røntgen billederne - der kunne man se er der nærmest var flækket en hel trekant af smiley jeg fik af vide at der hvor bruddet sad blev der ikk dannet knogle væv men arvæv som ville sidde og trykke altid og derfor ville hun blive kronisk halt of formentlig ikke smerte fri igen..

• #4   19. jul 2013 Det gør mig ondt at høre, føler med dig smiley
    Ved sugar har den været flækket på midten og nu er der stadig en revne nederst på knoglen. Det er bare altid alvorligt når heste pådrager sig brud og man er virkelig magtesløs!

• #5   19. jul 2013 Tak - puha det fik lige rippet op i det hele igen denne tråd smiley sidder bare med tårer igen..
    Savner min pige smiley
    Håber virkelig for jer at din bliver helt rask igen !!

• #6   19. jul 2013 Kender det godt.. alt det her med sugar ripper også op i minderne om forløbet med malic smiley kan godt forstå dig og tusind tak smiley

Kommentér på:
Brækket hovseneben.. erfaringer?

Annonce