{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

Hest i mariager slagteri {{forumTopicSubject}}

Til jer der spiser hest, eller ønsker at prøve men kun vil have danske heste.

Mariager slagteri hjemmeslagter danske heste og de mennesker der håndterer hestene, er nogle søde og flinke nogle.

Der lugter ikke specielt meget af kød faktisk(i forhold til de andre slagterier jeg har været ved), og der ligger ikke blod og flyder.

Selv ønsker jeg aldrig at købe eller spise hest, men jeg tænkte det er vel bedre at vide om et slagteri der gerne tager imod heste(de mangler faktisk!), at det er dansk kød og friskt.

Af hvad jeg så har de både "filéer"(mørbrad??), fars, bøffars(blandet med okse) og røget hest smiley

Så til jer der nu har ledt efter hestekød med besvær i midt/nordjylland.

Fortsat god aften smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest i mariager slagteri
  • #1   26. jul 2013 jo flere der vil spise hest i DK, jo mindre heste bliver fragtet på lange transporter til udlandet.

så en klar opfordring, spis mere hestekød.

• #2   26. jul 2013 bum må jeg hellere li ha fortalt manden og svigermutteren... har endnu ikke selv presset det ned i halsen men ja ved dagen kommer og ja så kan det vel ligeså godt være snart =)

• #3   26. jul 2013 min hest må ikke slagtes.. så hun kommer ikke forbi.. smiley selvom nogle gange kunne man ønske det.. smiley

• #4   26. jul 2013 Eller bare køb hestekød til hunderne. Det kan jeg nu godt finde på, så længe jeg ikke skal spise det smiley Jeg må dog indrømme røget hest så da lækkert ud som det lå der smiley

Men til jer som overvejer slagtning, men frygter transport til udlandet eller lign - så kan jeg da ihvertfald anbefale mariager. Jeg er meget slem med lugte osv, men jeg synes slet ikke det var slemt og eneste blod var på skærebrættet, resten var ryddet og spulet, og de to slagtere jeg snakkede med var super venlige og svarede på alt.

Og til jer som så tror man rammer forkert med boltpistol - det spurgte jeg slagteren om, og heste er meget tyndhovedet, så det er sjældent det går galt, og så har man gjort noget helt forkert. Det er tyrene som er aller værst - og nogle køer, fordi de er så tykhovedet som de nu er smiley Så ingen frygt der hellere om hesten skulle skydes 5 gange osv. ;o)

• #5   26. jul 2013 Og som Mato siger, så er det bedre at sælge hestene til mariager eller andre slagtere, de mangler nemlig helt vildt. I dag stødte jeg på en som havde kørt halvanden time for at få hestekød, fordi det ingen sted er at finde :o) Og derfor kommer mange til mariager.. Så få lige delt jeres heste lidt ud over landet, hvis den ikke skal aflives, men slagtes :o)

• #7   26. jul 2013 tror dælme den første at jeg ska til Mariager sidder og bliver helt sulten og ja får lyst til at prøve det

• #8   26. jul 2013 Ved du om de slagter til private?
    Har en hest der ska afsted i år, men hun er udtaget, så jeg ka kun få hende til mig selv.

• #9   26. jul 2013 tja med loven som den ser ud nu, kan der ikke blive ved at være heste at slagte... eller ikke ret mange.
    Det er SÅ omstændigt at have hest der ikke er afmeldt fra konsum, fordi der jo så kræves medicinhåndteringskursus blot for at give en ormekur, alt hvad de spiser skal registreres osv. For os har det betydet at alle vores nu er afmeldt (vi har tidl fået slagtet heste når de skulle herfra, hvis ikke de fejlede noget der gjorde det uhensigtsmæssigt)

Mange opstaldningssteder kræver at hestene er afmeldte og mange private vælger at afmelde.

Så jeg tror ikke det bliver nemmere at finde hestekød i fremtiden, selvom er ER slagterier der gerne slagter dem.

• #10   26. jul 2013 og ang "der flyder ikke blod" -det gør der altså heller ikke andre steder. Vi har fået slagtet i Christiansfelt, og der blev skam gjort rent mellem slagtningerne, så når en ny hest kom ind, ja så var der rent og pænt igen.

Vi har så valgt at få den første tid på dagen. På den måde var der ingen ventetid, så hesten kunne gå direkte fra traileren og ind i rummet uden overhovedet at opdage noget.
    Samtidig har vi dernede ikke skullet efterlade hesten (det kunne man osse, men ikke et must). På den måde blev hesten slagtet med det samme og vi kunne køre derfra uden at spekulere på hvornår det var dens tid, om den mon er død nu osv.

• #11   26. jul 2013 Jeg forstår ikke det du skriver Michelle, mine heste er ikke udelukket fra konsum, og de har altså ikke fået skrevet noget somhelst ned.. er det ikke kun hvis de bliver behandlet med noget specielt medicin det skal skrives ned ?

• #12   26. jul 2013 Vi har lige fået en slagtet.. Aalestrup.er så dygtige.. !

• #13   26. jul 2013 Helle -nej, som reglerne er nu, betragtes en hest som produktionsdyr med mindre den tages ud af fødekæden. Så der gælder samme regler som for produktionsdyr, man skal registrere hvad de spiser (inkl diverse tilskud mm).
    Jeg er helt klar over at mange ikke gør det, simpelthen fordi de ikke ved de skal. Men det er altså påkrævet, selvom jeg ikke har indtryk af at det er noget der bliver kontrolleret voldsomt meget, udover måske på større opstaldningssteder.

Det skal osse skrives i passet hvad der gives af forskellig medicin ja, men det er nærmest det mindste af det hele.

Hvis man skal overholde reglerne, så er det faktisk ganske omstændigt at have en hest der ikke er afmeldt fra konsum.

Som nævnt kræver en lile ting som at give en ormekur at man har et medicinhåndteringskursus (eller at dyrlægen giver den) -tåbeligt synes jeg, når nu jeg selv har givet ormekure siden jeg var omkring 10 år gammel, men skal reglerne følges, er det sådan det er.

• #14   26. jul 2013 TAK! smiley
    Har så længe ledt efter et sted, som sælger! Har altid gerne ville smage det, men det er så svært at få fat i.! Så mange tak :-)!

Og som Michelle W siger, er det SÅ surt med de nye medicinsider, så begge vores er også afmeldt fra konsum. Men så kan løverne i zoo få dem, når deres tid engang kommer smiley

• #15   26. jul 2013 Mine er ikke afmeldt og får slagtet i ålestrup.

Katt - jeg er ikke helt sikker på de må bruges til løve mad når de er udtaget?

Jeg synes det er en skam der er så mange der udtager hestene af konsum

• #16   26. jul 2013 Har hørt mange som snakker om det smager super godt =)

Må indrømme jeg altid har sagt det kunne jeg ikke tænke mig og spise.. Men må indrømme jeg er ved og være lidt nys for hvordan det smager fordi så mange snakker godt om det..

• #17   26. jul 2013 Har det på samme måde som Camilla.. Har altid sagt at jeg ikke ville spise hest... Meeeeeen er nu også en smule nysgerrig

• #18   26. jul 2013 Ang. Slagting.
    Vi er kommet der til at vi ikke slagter vores hest/ponyer.
    Da vi ringer rundt til dyrparken.
    Og sender dem så af sted til en af dyreparken som dyrefoder.

Vi levere og heste er død før vi kører

• #19   26. jul 2013 Helle - når Fighter(mener det er ham?) ikke er ude af konsum så skal du sende ind papirer med hver eneste note om hvornår du gav ham en godbid, hvad det indeholder, hvad mad han får, hvornår og hvor meget osv. Og sendes papirer ind når der så er ændringer osv smiley

Og de må godt bruges til løvefoder selvom de er udtaget, der skal bare gå et antal uger/måneder for at den må gåes til løven, siden sidste medicin.. alt efter hvad slags smiley

• #20   26. jul 2013 og ønsker man andet kød end det jeg nævnte, så skal man ringe til dem så de kan ordne noget smiley

Og ja de slagter privat også. Vi fik ihvertfald en halv pattegris derfra, da den skal bruges til en fest hos os/stalden snart smiley

• #21   26. jul 2013 men self. mod betaling smiley

• #22   26. jul 2013 Slagter som gerne slagter jeres pony/hest

https://www.facebook.com/bo.drachmann?fref=ts

• #23   26. jul 2013 I området nord-øst-midtjylland, er der også nr. onsild slagtehus.

Der har vi selv fået slagtet vores hest. De tager altid hestene som første dyr, så der ikke lugter af død. Der var helt rent, og de ved hvordan hestene skal behandles. De har også selv rideheste, så man bliver godt behandlet.

Vi har sidenhen købt hestekød hos dem, ja, vi spiser faktisk ikke oksekød mere, men hest. smiley

• #24   26. jul 2013 Er du sikker på onsild har?

• #25   26. jul 2013 Nååååå, hov, kan se det er nr. onsild du snakker om :)) Ja det ved jeg ikke, ved bare at sdr. onsilds slagter(bitten slagter) vist ikke har heste, men deres kød dernede er hellere ej særlig godt.

• #26   26. jul 2013 Nr. Onsild slagterhus er super dygtige! (Vidste dog ikke at de slagtede heste)
    Min Hope og Holger er dog taget ud af det der fødevare noget , så de må slet ikke slagtes.. Og jeg ved ikke, jeg er endnu ikke kommet til den dag hvor jeg har lyst til at spise hestekød. Det er bare et princip, og ingen i mit hus får det .. Haha! Men synes det er dejligt at der er mulighed for at hvis det alligevel skal gøres, så behøver de ikke blive sendt langt væk for det, og det bliver gjort pænt og ordentligt smiley

Kommentér på:
Hest i mariager slagteri

Annonce