{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handicap ridning
  • #1   30. jul 2013 Jeg tror lige du har beskrævet grænsen..
    Men det er bla. hvis du er lammet i en arm, så kan du godt starte dertil. Eller har en sygdom som påvirker hjernen.


  • #2   30. jul 2013 Som sådan hedder det jo blot ridning for fysisk handicappede.
    Alt fra hjerneskade, spastiker til en person som har fået ambuteret en arm eller ben.
    Rides der konkurrence dele der op i handicappets sværhedsgrad


  • #3   30. jul 2013 nu arbejder jeg med det til daglig så kan da lige prøve at hjælpe lidt smiley Vi har forskellige hold hvor der er forskellige kriterer for at kunne komme på smiley vores klub har en relativ stor handicap afdeling, så vi har LOF hold (hold som kommunen betaler og hvor de skal optage om de syntes du ville få noget ud af det) det er både for fysisk og psykisk handicappet. Så er der ridefysioterapi, hvor du skal have en speciel dianogse (staves) det kræver også du har en henvisning fra din læge som bliver sendt til den fys der står for det, hvor han/hun så skal se om du opfylder det der skal til. Også har vi lavet klubhold for handicappet der ikke kan de andre hold (dette skal man doog selv betale, ligesom et alm hold, men hvor der bliver taget hensyn til hvad man kan)

    Jeg syntes du skal finde ud af hvilken rideklub når dig der har handicapridning, også gå til dem der står for selve handicapdelen smiley De ved helt sikkert hvilke dianogser der hører under hvor smiley


  • #4   30. jul 2013 Det er jo egentlig en "mærkat" du får - jeg kender en med en rygmarvsskade, som kom til en slags undersøgelse, hvor man bl.a. testede førlighed o.l., og ud fra det vurderede man, at hun var et grænsetilfælde, men ikke "handicappet nok" til at kunne starte som handicaprytter smiley

  • #5   30. jul 2013 Du skal jo have en henvisning fra både læge og fysioterapi eller hvilken form for behandning du modtager.
    Man kan ikke bare starte til handicapridning fordi man lyster.


  • #6   30. jul 2013 Der er forskellige kategorier for handicap ryttere.. Kender en med hofte sygdom.. Hun er kategori 4 handicappet, og må derfor ride med pisk til stævner lige meget hvilken klasse..

  • #7   30. jul 2013 Kjeld:
    Du skal ikke være et sekund i tvivl om, at jeg godt er klar over det. Men desværre, er det lige som inde for andre sportsgrene, at der nogen gange er nogen med sundt helbred uden "skavanker" som gerne vil starte handicapstævner fordi de mener, at de har større chance. Såvel som bare igår hørte vi om snyd inden for Døvstumme i handicapfodbold.

    Jeg har selv en svigermor der mangler det ene ben og går til handicapridning, så jeg ved det udmærket.
    Jeg har selv en invalide procent på 25% - som stadig ikke er endelig fastsat.
    Jeg kæmper selv med diverse skavanker i hverdagen og jeg ville da uden tvivl selv ønske, at jeg kunne være "almindelig" som du betegner det. Jeg blev selv tilkendt flexjob sidste år, da jeg sagde nej tak til førtidspension, da jeg vil yde det jeg kan til samfundet så godt som min fysik kan.
    Så jeg håber da ikke, at du modtog min kommentar som nedladende.. Det var bestemt ikke min hensigt, da jeg selv kæmper med hverdagen.


  • #8   30. jul 2013 Jeg har skadet min ryg, som er gået ud over mit højre ben, samt mit bæggen. smiley Så jeg har problemer med at bruge højre ben og sædet.
    Min fyseteraput spurgte mig nemlig efter om hvor meget det betyder for mig at ride og sån. For han syntes at jeg går inder under handicap ang ridning


Kommentér på:
Handicap ridning

Annonce