{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
346 visninger | Oprettet:

Hvorfor begyndte du at ride?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen... smiley Tja sad lige og læste et indlæg på hestenettet tidligere idag... Og syntes da det kunne være lidt sjovt at høre hvorfor folk begyndte at ride.. smiley

Jeg selv har altid været rigtig glad for dyr.. Min mor har også altid været helt vild med dyr, så det er helt sikkert der igennem jeg har fået lidenskaben til dyr..:)

Min interesse startede for hestene.. da jeg var de 4/5 år.. min mor var dengang dagplejemor.. og vi gik tit ture forbi en gård i nærheden af hvor vi bor.. og her var der selvfølgelig heste.... og ja.. så var jeg tabt for de skønne dyr..:) Da jeg var de 6/7 år.. fik jeg så endelig lov til gå til ridning.. Min mor var dog ikke helt stolt af det.. hun syntes de var store dyr hehe..:) Men en dame som vi gik endel med dengang.. fik dem overtalt til at jeg skulle prøve at gå til ridning og se om det var noget for mig.. smiley

Jeg fik så en prøve time på en rideskole her i Esbjerg.. smiley og ja siden har jeg så redet..:) Og har to heste.. en mere på vej..:) så der er nok at se til hehe..:) Min mor syntes nu også de dejlige dyr er fantastiske.... smiley og hun glæder sig til at blive "mormor" haha..:)

Må jeg høre jeres historier... smiley

Hilsen stine.. og glædelig jul...:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udjævning af græsplæne 4.500 kr.
  • Reparation af cisterne (toilettet løber) 2.000 kr.
  • Træfældning, fjernelse af rødder 5.700 kr.
  • Opsætning af 2 gardinbeslag, 2 lamper, samt en holder til staniol og film 500 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.
  • Vinduespudsning udvendigt på 4. sal 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor begyndte du at ride??
  • #1   25. dec 2006 For mindre end 4 år siden - Kunne jeg faktisk ikke lige heste smiley . Men så en dag, tog jeg med min nabo ned på en gård - og efter noget tid blev jeg bare bidt af det.
    Jeg begyndte og ride dernede lidt engang i mellem, og begyndte så på Esbjerg og Omegns rideklub, hvor jeg har redet og haft hest siden =D !

• #2   25. dec 2006 Jeg startede som 5 årig.. så kan ikk rigtig huske dte. men jeg startede sammen med min veninde og hendes storesøster..
    og ja det var jo egentlig meget sjovt smiley

jeg har malebøger og tegninger far da jeg var 3 år med næsten kun heste smiley

• #3   25. dec 2006 blev som 13 årig spurgt om jeg ville ordne boks ved min søsters hest en gang i ugen, da hun sku ha nyt job. vidste knap nok hun havde en hest?

gad ik - men ga det en chance og ville så hoppe fra. Men nej, det var faktisk hyggeligt!

½ år efter begyndte jeg at ride den, bare i skoven og sådan.

1 år efter var jeg til mit første stævne på den. dressur - vi vandt.

havde aldrig redet undeervisning, gjorde jeg heller ikke på den. Charlie lærte mig alt - trods hans høje alder.

efter 2½ år med Charlie, købte jeg min egen - Amigo.

først dr begyndte jeg på undervisning.

Uden Charlie, havde jeg aldrig haft Amigo og var aldrig kommet til at have med heste at gøre,

• #4   25. dec 2006 hehe okay sjovt..:) utroligt nok at man bare lige pludselig kan blive bidt af det..:) men de er jo også dejlige de hestebasser...:) Det var bla EOR jeg fik min første ride time på hehe..;) så lidt sjovt..

• #5   25. dec 2006 Da jeg var 7 år slæbte min far mig med over på Stald Barcelonas rideskole. Jeg skulle med over og fælde træer. Da jeg så der var heste løb jeg ind i stalden, (havde ingen interesse fo heste dengang) og snakkede med dem.

Min fa og ejeren af gården snakkede lidt sammen, og da vi kom hjem spurtge min far mig om jeg kunne tænke mig at prøve at få en ridetime ? ja det kunne jeg vel godt smiley

Og det blev til en mere og en mere smiley og har redet lige siden xD

• #6   25. dec 2006 faktisk en rimelig ne'eren grund.. hehe.
    i 3.klasse var der to piger fra klassen som red og de ville lave en hestefilm, som vi andre piger også ville være med til. og så måtte jeg jo lære at ride haha xP filmen blev dog aldrig til noget, kan jeg afsløre hehe. ikke en eneste optagelse blev lavet, det kunne ellers have været hylende morsomt at se i dag 7 år senere smiley
    men jeg har redet lige siden - det var efterår '99 ;D

• #7   25. dec 2006 -jeg har også altid været glad for dyr smiley

• #8   25. dec 2006 jeg begyndte og ride da jeg var med min veninde oppe på ideskolen, da jeg ikke var særlig bange. Jeg var skide bange for heste, men alligevel fik min veninde mig op på kæmpe hesten hun red, og skridtede a, jeg blev vild med heste, og startede på rideholdet sgangen efter d::

• #9   25. dec 2006 jeg være på nogen i uge i sommer ferie
    aså vil jeg lov stare til ringning og 2 år sante sket er noget der gører jeg fik luffe

• #10   25. dec 2006 Jeg var vild med heste siden jeg var en helt lille pige.
    Min kusine der er 3 år ældre end mig var også meget glad for heste.
    Vi havde bare redet det sædvanlige i Fårup sommerland.
    Som 7 årig begyndte jeg endelig til ridning, senere begyndte jeg at passe en lille pony.
    Så fik min kusine sin egen hest og den fik jeg lov at hjælpe med.
    Så fik min veninde også hest og der red jeg så også lidt.
    Så som 10 årig, efter flere års plagen fik jeg endelig min egen pony - Bonita som jeg har endnu smiley

• #11   25. dec 2006 Har lige siden jeg blev født været vild med heste....

hest var faktisk noget af det første jeg lærte at sige..
    så da jeg begyndte i skole, var der en (dog hende jeg hadede allermest) der gik til ridning, og jeg spurgte så hvor hun red henne, osv.. og snakkede med min mor om det, og ja, sådan begyndte jeg så at ride...

• #12   25. dec 2006 jeg har altid elsket heste. jeg begyndte at ride da jeg var 3, så jeg kan ik rigtig huske det. men der hvor min mor arbejdede (en kostskole) var der nogen der havde heste, så fik jeg vist bare lov at ride tror jeg.

• #13   25. dec 2006 jeg ved nu ik hvor meget undervisning der var over det før vi flyttede, da jeg var 5. så begyndte jeg på en rideskole, fordi jeg gerne ville blive ved med at ride.

• #14   25. dec 2006 Charlotte- Er det, det sted Glenn har her i Esbjerg??

Hehe sjovt at læse jer andres måder at starte på..:) Hvad fik jer til at holde af hestene, når i ikke kunne lide dem i starten hehe?? smiley Men det er da godt at man kan ændre folks syn på heste hihi..:)

• #16   25. dec 2006 Kort fortalt... - fordi en veninde gjord det... jeg kunne på daværende tidspunkt ikke se det fede i at ride... synes faktisk det var røvsygt, når folk snakkede om heste... hehe - nu er det mig der taler ørene af andre mennesker =D hihi

• #17   25. dec 2006 Var faktisk nærmest bange for heste da jeg var mindre. Men begyndte så at ride lidt på en af mine veninders ponyer ("blanding af racer Stjerne") og dert var jo vildt sjovt smiley Så var jeg med en anden veninde til ridning, og kort derefter begyndte jeg selv til ridning som 9 årig smiley Og sjovt nok er der ingen af dem der rider ret meget idag.

Kommentér på:
Hvorfor begyndte du at ride??

Annonce