{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Muk/kødsår - hvordan komme i bund? {{forumTopicSubject}}

HG er seriøst til tider lige min redder - men i denne tråd, søger jeg altså KUN svar fra dem som har bekæmpet muk med kødsår.

Jasmin startede med at få små muk her for omtrent halvanden uge siden. Ikke noget slemt, men her i løbet af siden lørdag så er det bare gået helt galt med det. Jeg har smurt HVER gang (næsten hver dag) med solanum mudblock, som plejer at være min frelser og det eneste jeg har kunne komme i bund med.

Igår var det slemt med en masse skorper der lignede jord, og et lille sår - i dag så er det næsten ren kødsår - og det går ned på hoven(sidder lige ved hovrenden). Så det løbet løbsk, så ingen kommentarer om at den havde vi set komme eller ikke behandlet. Jeg ved simpelhen ikke lige hvad der er sket de sidste dage..

Jeg overvejede at smide virkon S på, men da jeg ved det er hudirriterende, og kun plejer at bruge det til hendes svamp, turde jeg slet ikke i et åbent sår.

Hun er self øm, men synes det er dejligt at blive smurt og trykket i dernede. Hun halter på den måde at hun er øm - eller træder ikke 100% igennem, men er ikke halt halt.

Hvordan fik I bugt med det?
Vi regner med at købe brandoil imorgen og så smide det på, og bagefter mudblock på når det er tørt.

Hun går på døgnfold - så mulighed for at komme ind i stald og stå over natten er ikke muligt. Kun at stå på staldgangen mens vi behandler.

Billeder:
(link fjernet) (det øverste mørke er skorper endnu, med lidt sårkød i, resten er kød)

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muk/kødsår - hvordan komme i bund?
Kommentér på:
Muk/kødsår - hvordan komme i bund?

Annonce