{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.547 visninger | Oprettet:

Hannoveransk næsebånd VS. Engelsk næsebånd {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley ,
Jeg tænkte lidt på hvilke næsebånd bruger i på jeres heste Hannoveransk eller Engelsk, evt. fortrækker i det ene frem for det andet, kan i mærke stor forskel hvis i skifter fra det ene til det andet? smiley - jeg rider lige pt. med Engelsk, men overvejer rigtig meget at skifte til Hannoveransk smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hannoveransk næsebånd VS. Engelsk næsebånd
  • #1   7. aug 2013 Jeg rider altid med Hannoveransk næsebånd. smiley Han går bare MEGET bedre på det! Jeg kan mærke stor forskel og min ridelærer siger også, at det er bedst med Hannoveransk næsebånd til ham smiley

• #2   7. aug 2013 Min unghest går med hannoveransk, og jeg vil aldrig skifte! Hun går så super med, det og er meget mere stabil samt styrbar smiley Har haft engeslk til hende, men det fungere bare ikke. bum. smiley

På min gamle hest rider jeg med engelsk samt tilbagetræk og det fungere hun bedst med. Jeg mærker tydeligt forskel på hende hvis jeg rider med et andet, heste er ligesom vi mennesker, vi kan heller ikke lide den samme type bukser smiley

• #3   7. aug 2013 Jeg er lige skiftet til hannoveransk næsebånd og kan mærke en kæmpe forskel. Han ligger sig meget bedre fortil og slår ikke nær så meget fra som han gjorde før smiley

• #5   7. aug 2013 Jeg har redet med hannoveransk næsebånd, da min hest gik og kastede med hovedet, og det blev meget bedre efter jeg havde brugt det. Nu er jeg så skiftet lidt over til engelsk næsebånd igen, men jeg synes klart at han går bedre hannoveransk!

• #6   7. aug 2013 Min den ene går med hannoveransk da han bare fungerer langt bedre på dette, men ville dæg ønske han gik ligeså godt på et alm engelsk, da jeg har en sprit ny rundsyet som var købt til ham.
    Men måske jeg prøver at skifte tilbage, det er nemlig kun i perioder han skal gå med hannoveransk.

• #7   7. aug 2013 Jeg rider også med hannoveransk. Det skete ved lidt af et tilfælde. Hesten havde fået et sår og kunne ikke have alm trense på så vi lånte et hannoveransk. Jeg kunne straks mærke en mere afslappet hest som går meget mere fornuftigt så vi skifter heller ikke igen

• #8   7. aug 2013 Jeg brugte i starten et almindeligt engelsk næsebånd, hvilket også gik fint, men fik så skiftet over til hannoveransk for 1/1½ år siden, da min underviser har haft mange gode oplevelser med dette skift.
    Jeg ville klart anbefale dig at prøve det, da jeg med det samme kunne mærke en helt anden lethed på tøjlen smiley

• #9   7. aug 2013 Jeg har gjort helt det samme som dig Marie N. Jeg red med hannoveransk hos tideligere underviser, men efter jeg har skiftet til min nuværende underviser skiftede jeg til Engelsk igen. Men jeg synes også helt klart at min gik bedst med Hannoveransk. Så derfor overvejer jeg at skifte til hannoveransk igen smiley

• #10   7. aug 2013 Min pony bliver redet med hannoveransk fordi det er det han går bedst med smiley Har altid redet ham med engelsk næsebånd, men fik en dag en idé om at jeg gerne ville prøve det andet. Det viste sig så at være en god ide jeg fik smiley
    Tilgengæld bliver min hest redet med kombi næsebånd. Da hun altid har gået med det og fungere godt på det, ser jeg ingen grund til at skifte smiley

• #11   7. aug 2013 rider med både hannoveransk og engelsk på min.. hun er klart nemmest på det hannoveranske, men har en tildens til at putte sig lidt med det på, derfor bruger jeg det engelske til afveksling når hun skal lidt mere frem med næsen.. smiley
    spænder dog det engelske løst, så det ikke trygger nogen steder og det hannoveranske er også altid løst..

• #12   7. aug 2013 Jeg er lige skriftet fra det engelske til det hannoveranske.
    Min ene hest går meget bedre med det, mens, på min anden gør det ingen forskel smiley

Jeg bruger det fordi jeg synes det er flottere end det engelske, og så virker det bedre!

• #13   7. aug 2013 Jeg foretrækker engelsk eller flash/kombi, for at sikre frie næsebor (mine heste har lidt korte hoveder), men bruger kryds til den ene, da han har en tendens til at krydse kæben.

Kommentér på:
Hannoveransk næsebånd VS. Engelsk næsebånd

Annonce