bidløs part - men findes der nogen {{forumTopicSubject}}
Jeg har egentlig gået og overvejet lidt om jeg mon skulle finde en part til Jasmin til vinter. Jeg har tiden til hende, men jeg kommer ikke ud før det er sent mange af hverdagene, og jeg synes det er lidt synd for hende at hun ikke kan blive taget ud og brugt inden mørket kommer.
Jeg har derfor overvejet om det måske til den tid, hvis jeg stadig følte at Jasmin godt kunne trænge en part, om der mon ville være nogen, med de krav der nu er.
Jeg er ekstrem pylret omkring min hest og har den der fornemmelse af at "jeg passer hende bedst" - og har meget svært ved at dele.
Mine krav er nemlig at man hjælper med at betale en del til sko/beskæring(hver 3-4 måned), og at de betaler 150-200 kr om måneden ca. for betaling af ridehus og det at hun kan komme til stor ridehus af og til hvor hun står og lån af naboens fold(som er super god jævnet, og bliver brugt som ridebane. Selv når det har regnet er den ikke engang særlig glat), men vigtigst af alt - er at Jasmin bliver redet bidløst.
Og når det så er, så siger det jo så for mig at det skal self. være en som har styr på at ride med bidløst, og som kan ride minimum LB - så hende og Jasmin kan lære lidt af hinanden, samt at pigen skal ikke være alt for ung.
Men findes der nogen derude, som er dygtige nok på en LB, og gerne vil betale for at ride en sød og god hest, når det nu skal være bidløst? For det er jo ikke den store pris igen når det inkluderer faciliteter, samt benzin.
Faciliteterne er helt fine, samt fin stald og hurtigt hen til fold - så der fejler intet der.
Parten vil få 2-3 dage om ugen.
Ikke en annonce - som sagt, det er langt fra sikkert, men jeg kan jo lige så godt droppe det, hvis der alligevel ikke er noget part i det
maj 2011
Følger: 174 Følgere: 174 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 323
feb 2008
Følger: 50 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 76
Selv har jeg søgt part i over et år uden held, men der er det nok en kombination af flere ting - beliggenhed, bidløs, hans størrelse og at han ikke er tilredet (selvom han har haft rytter på og er lige klar til at gå til)
Men det skader jo ikke noget at prøve - giv det et forsøg
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.002
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 117
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
Er du sikker i din sag med at finde en part, så kan du jo prøve
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Jeg er ikke i tvivl om at der sagtens kunne komme en part fordi det er bidløst, men jeg tænkte mere når man nu skal betale for det .. Bidløs begrænser jo stævner, hvilket mange jo måse vil ::)
Men tak for svar! Så må jeg oprette annoncen når den tid kommer og så se :-))
Tak igen !:-)
okt 2006
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 467 Svar: 5.413
Så det kan lade sig gøre.
Mine parter starter også stævner
Den går som hest til springstævner så må de starte med sidepull
Og kan sagtens lade sig gøre til klubstævne i nogle klubber at få tilladelse til at starte bidløs i dressur
Kan heller ikke andet end at sige hop ud i det og lav en annonce
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 477
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
men bidløse parter er til at ifnde har selv lige fået part på en hest der rides bidløst
okt 2006
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
nov 2009
Følger: 85 Følgere: 100 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 5.276
Og man kan da sagtens være "hyggerytter" og så kunne ride LB? Hvad er din betegnelse til "hyggerytter"? Er det en der ikke rider stævne eller hvad er det?
Selv har jeg overvejet part til min shetlænder, for at få ham redet, men det er ret svært, for han er ikke en nybegynder pony. Han er skam rigtig godt opdraget, små børn kan sagtens omgås ham, men man skal kunne ride for at ride ham, og ej heller ved ham er det nok, hvis man kun lige kan ride en LD og kun har redet i ½ år eller sådan noget.
Og så har han en størrelse der gør, at det ikke kun lige er når de er 6-7 år de kan ride ham, han er nemlig 104 cm, så han er jo en forholdsvis stor shetlænder.
Selvfølgeligt kan jeg ikke sætte ret store krav, når parten skal kunne ride en shetlænder, men vil stadig ikke bare sige ja til hvem som helst.
okt 2006
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
- Jasmin skal have en fast/hjælpende hånd i dressuren når det gælder tempo og galoppen og jeg synes en LB beviser at man har godt styr på sin grundridning, fordi man så er klar til mere end skridt, trav og galop. Jeg er villig til at hjælpe med at uddanne eleven i en LB, hvis rytteren er klar til det og har fået det grundlæggende på LC på plads
Igen tak for svar
bidløs part - men findes der nogen