{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

bidløs part - men findes der nogen {{forumTopicSubject}}

Jeg har egentlig gået og overvejet lidt om jeg mon skulle finde en part til Jasmin til vinter. Jeg har tiden til hende, men jeg kommer ikke ud før det er sent mange af hverdagene, og jeg synes det er lidt synd for hende at hun ikke kan blive taget ud og brugt inden mørket kommer.

Jeg har derfor overvejet om det måske til den tid, hvis jeg stadig følte at Jasmin godt kunne trænge en part, om der mon ville være nogen, med de krav der nu er.

Jeg er ekstrem pylret omkring min hest og har den der fornemmelse af at "jeg passer hende bedst" - og har meget svært ved at dele.

Mine krav er nemlig at man hjælper med at betale en del til sko/beskæring(hver 3-4 måned), og at de betaler 150-200 kr om måneden ca. for betaling af ridehus og det at hun kan komme til stor ridehus af og til hvor hun står og lån af naboens fold(som er super god jævnet, og bliver brugt som ridebane. Selv når det har regnet er den ikke engang særlig glat), men vigtigst af alt - er at Jasmin bliver redet bidløst.

Og når det så er, så siger det jo så for mig at det skal self. være en som har styr på at ride med bidløst, og som kan ride minimum LB - så hende og Jasmin kan lære lidt af hinanden, samt at pigen skal ikke være alt for ung.

Men findes der nogen derude, som er dygtige nok på en LB, og gerne vil betale for at ride en sød og god hest, når det nu skal være bidløst? For det er jo ikke den store pris igen når det inkluderer faciliteter, samt benzin.

Faciliteterne er helt fine, samt fin stald og hurtigt hen til fold - så der fejler intet der.

Parten vil få 2-3 dage om ugen.

Ikke en annonce - som sagt, det er langt fra sikkert, men jeg kan jo lige så godt droppe det, hvis der alligevel ikke er noget part i det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bidløs part - men findes der nogen
  • #1   12. aug 2013 Hvorfor ikke bare prøve at oprette annoncen? smiley

• #2   12. aug 2013 Havde jeg ikke selv haft hest, ville jeg have været int. i sådan en part og også villig til at betale smiley Desværre tror jeg ikke, der er voldsomt mange om buddet - dog lidt afhængig af hvor i landet du er.

Selv har jeg søgt part i over et år uden held, men der er det nok en kombination af flere ting - beliggenhed, bidløs, hans størrelse og at han ikke er tilredet (selvom han har haft rytter på og er lige klar til at gå til) smiley

Men det skader jo ikke noget at prøve - giv det et forsøg smiley

• #3   12. aug 2013 Det vill da være mærkeligt hvis nogen nægter at ride bidløst?.. Jeg syntes det lyder meget rimeligt og jeg kan ikke rigtig se hvorfor du ikke skulle kunne finde en:)

• #4   12. aug 2013 Jeg ville nok lade være med at stille mange krav til at starte med men bare prøve og få dem ud og prøve hende og så spørge lidt ind til niveau osv.:)

• #5   12. aug 2013 hvis du er ekstrem øm over din hest, og faktisk har tiden til hende så tror jeg du vil fortryde det smiley Jeg står lidt i den samme situation, dog ikke bidløst og fordi jeg ikke har tiden hver dag, men har nu droppet det efter de utallige useriøse henvendelser og så vil jeg altså bare helst have ham for mig selv! smiley

Er du sikker i din sag med at finde en part, så kan du jo prøve smiley Men jeg tror du skal være heldig hvis du finde en der kan ride LB, er van at ride bidløst og som du føler dig tryg med omkring din hest. Et evt. alternativ hvis ingen 'ønskepart' dukker op kan jo være at finde en sød pige/dreng som kan ride en LB og du føler dig tryg med og så selv lære/undervise personen i din ridning som jo så går ud på at være bidløs, der tror jeg faktisk der vil værre de største chancer smiley

• #6   12. aug 2013 Fordi det jo først drejer sig om 3-4 måneder jeg skal have parten smiley
    Jeg er ikke i tvivl om at der sagtens kunne komme en part fordi det er bidløst, men jeg tænkte mere når man nu skal betale for det .. Bidløs begrænser jo stævner, hvilket mange jo måse vil ::)

Men tak for svar! Så må jeg oprette annoncen når den tid kommer og så se :-))

Tak igen !:-)

• #7   12. aug 2013 Men 150-200 kr. om måneden er jo INGENTING for at få lov og ride smiley

• #8   12. aug 2013 Jeg har hest der kun rides bidløs og har altid kun haft betalende parter
    Så det kan lade sig gøre.
    Mine parter starter også stævner smiley
    Den går som hest til springstævner så må de starte med sidepull
    Og kan sagtens lade sig gøre til klubstævne i nogle klubber at få tilladelse til at starte bidløs i dressur smiley

Kan heller ikke andet end at sige hop ud i det og lav en annonce smiley

• #9   12. aug 2013 Hvilken hest er det? smiley

• #11   12. aug 2013 syntes mindst LB er ret strengt

men bidløse parter er til at ifnde har selv lige fået part på en hest der rides bidløst

• #12   12. aug 2013 Kaillie, det syntes jeg faktisk ikke smiley Nu har jeg selv startet et sted, det har alle sjovt nok, men ikke alle er intresserede i at få 'nybegyndere' til at ride deres heste.

• #13   12. aug 2013 Tine: Jaja det forstår jeg helt men det udelukker lidt hyggerytterne når det er LB så syntes jeg ''grunridning på plads'' er mere åbent

• #14   12. aug 2013 Kailie: Jeg syntes heller ikke at LB er så slemt, og det er jo ikke alle heste der kan rides at nogle der kun lige kan ride en LD f.eks..
    Og man kan da sagtens være "hyggerytter" og så kunne ride LB? Hvad er din betegnelse til "hyggerytter"? Er det en der ikke rider stævne eller hvad er det?

Selv har jeg overvejet part til min shetlænder, for at få ham redet, men det er ret svært, for han er ikke en nybegynder pony. Han er skam rigtig godt opdraget, små børn kan sagtens omgås ham, men man skal kunne ride for at ride ham, og ej heller ved ham er det nok, hvis man kun lige kan ride en LD og kun har redet i ½ år eller sådan noget.
    Og så har han en størrelse der gør, at det ikke kun lige er når de er 6-7 år de kan ride ham, han er nemlig 104 cm, så han er jo en forholdsvis stor shetlænder.

Selvfølgeligt kan jeg ikke sætte ret store krav, når parten skal kunne ride en shetlænder, men vil stadig ikke bare sige ja til hvem som helst.

• #15   12. aug 2013 i min verden kan man da også ride en LB hvis man har styr på sin grundridning smiley

• #16   12. aug 2013 Det er en paintblanding - en hest på 167 og kraftig/bred, så ryttere op til 185 kan sagtens ride hende uden problemer, og hun kan bære op til 85 kg. Til den som spurgte smiley

- Jasmin skal have en fast/hjælpende hånd i dressuren når det gælder tempo og galoppen og jeg synes en LB beviser at man har godt styr på sin grundridning, fordi man så er klar til mere end skridt, trav og galop. Jeg er villig til at hjælpe med at uddanne eleven i en LB, hvis rytteren er klar til det og har fået det grundlæggende på LC på plads smiley

Igen tak for svar smiley Så må jeg smide en annonce op til vinter og så se om der er nogen som er intr. i smukke Jasmin smiley

Kommentér på:
bidløs part - men findes der nogen

Annonce