{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

fuldklip {{forumTopicSubject}}

Hejsa

jeg har set flere som klipper ned til knæende på benene og andre ikke gør det, når de fuldklipper deres heste, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om hvorfor det ene er bedre end det andet, da jeg ingen erfaring har med dette og står og skal fuldklippe min hest her til september smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fuldklip
  • #1   18. aug 2013 Jeg plejede at klippe hele kroppen undetagen ben, sadelleje og hoved. Jeg klippede ikke helt ned til knæene da jeg bestemt ikke mente det var nødvendigt, jeg tænkte om at hun ville fryse på folden og at pelsen jo beskytter mod grene og andre ting der kan give rifter:)

  • #2   18. aug 2013 Jeg plejer at klippe hele kroppen med undtagelse af alle 4 ben og hoved. Jeg tænker også når min hest kommer ud på fold hver dag uanset vejret, er det jo nok rart med pæls på benene, men den kolde vind og dårlige vejr.

  • #3   18. aug 2013 Vil sige det kommer an på længden af pels om man skal klippe ned til knæ eller ej.
    Jeg har gjort det på min egen et par gange, kan ikke huske hvorfor da det ligger mange år tilbage smiley
    Men mange islændere bliver klippet ned til knæ


  • #4   18. aug 2013 Hvis du har en hest med meget lang pels, så ser det oftest tosset ud hvis man ikke klipper benene med. Jeg klippede ikke ben sidste år, da det var første gang den blev klippet, men i år bliver hele benet klippet smiley

  • #6   18. aug 2013 Dem jeg oplevet klippe ned til under knæ er fordi det passer med en bandage så bliver overgangen i pelsen ikke så synlig og man slipper for at klippe hele benet og kan oftest gøres med en stor klipper.
    Jeg synes dog at hvis man klipper knæ kan man lige så godt klippe hele benet der er ikke rigtig nogen forskel andet end det er smart med en lille klipper. smiley


  • #7   18. aug 2013 Forresten hvis jeg lige må stille jer der klipper hoved et spørgsmål?
    - hvad gør i med klipning af øre? Er det både udvendigt og indvendigt? smiley


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #9   18. aug 2013 Da min var fuldklippet, var det alt undtagen ben og hovede, der blev klippet og det så da fjollet ud med lang fjordhestepels, men det er jo fuldstændig ligegyldigt. smiley

  • #11   18. aug 2013 tak for alle jeres svar smiley

Kommentér på:
fuldklip

Annonce