{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

Hvor ofte skifter din hest boks {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, så er jeg nysgerrig efter at høre hvor ofte jeres hest skifter boks.

Er det når i skifter stald, når der kommer en ny hest eller noget helt tredje.

Er det et vigtigt emne for jer?

(Fortæl også gerne hvad en god boks er for jer og jeres hest - feks. om der skal være vindue, skal det ku åbnes, så hesten kan stikke hovedet ud osv.)

Tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor ofte skifter din hest boks
  • #1   26. aug 2013 Min hvide hest har haft den samme hjørneboks hjemme i stalden i tja....8 år tror jeg smiley Jeg lader altid hesten stå i samme boks såvidt muligt.

En go boks for mig, er en boks, hvor hesten kan se og røre andre heste, en boks med vindue, der ALTID skal være åbent og en boks med sikkerheden i orden. Den skal naturligvis være tilpas stor og have vandkop.

• #2   26. aug 2013 Min gamle pony har aldrig skiftet boks i de 18 år, jeg har haft ham smiley
    Mine 2 andre har skiftet henholdsvis 1 og 4 gange pga anden fordeling af heste i stalden, så de ikke skulle stå alene smiley

• #3   26. aug 2013 Aldrig smiley Men jeg har også mine heste hjemme smiley
    For mig er det vigtigt, stalden er lys, boksene har åbne sider og front (ingen tremmer), så hestene kan få hovedet ud over kanten, og gnubbe hinanden over bokskanten smiley

• #4   26. aug 2013 Skifter helst ikke boks hvis jeg kan lade være med det, jeg foretrækker at min hest blir stående hvor den er vant til det.

At foretrække er en stor og lys boks, helst med et vindue der kan åbnes og lukkes efter behov.

• #5   26. aug 2013 Min er lige flyttet.. han er bare rykket 3 bokse så der var plads til en hingst i hans boks.
    Flytter ham ikke rundt sådan for sjovt, men hvis det er nødvendigt så må han jo flytte sig lidt.
    Han virker også til at være pænt ligeglad med det smiley

Skulle måske lige sige at han står i udeboks, og det er bare fantastisk for ham. Er super glad for den boks.

• #6   26. aug 2013 Dejligt med så mange gode og beskrivende svar (og så hurtigt) smiley

Er der situationer hvor i ville være okay med at hesten blev flyttet til en anden boks (som i Krisitna M's indlæg?) Hvorfor og hvorfor ikke?

• #7   26. aug 2013 Mine skifter kun boks nå de skifter stald, og det er meget sjælet. En god boks for mig er en min hest kun sjælet står i- Men når de så enlig skal stå der skal det være en store boks med hønet/kasse, lys og god ventilation. Om der er et vindue de kan stikke hovedet ud af, er ikke så højt på min liste, der mine ikke står i boks hvis vejret er til at de har lyst til at stikke hovedet ud.

• #8   26. aug 2013 Bare når det er nødvendigt, faktisk. smiley

Lige da jeg fik hende, skiftede hun en gang eller to, pga. nye heste i stalden, så de skulle alle stå bedst muligt. Så skiftede hun igen, da vi flyttede sted, og der stod hun 2-3 forskellige steder, tror jeg. De fik nye bokse, når de kom ind fra sommerfold i september. Og så skiftede hun igen, da jeg flyttede igen, og her har hun så stået i samme boks lige siden (siden januar).

En god boks for mig, er en boks der er stor nok til, at hun kan gå rundt, og også ligge udstrakt. Der skal selvfølgelig være krybbe, vandkop og slikkestensholder. Så skal der være vindue med sikkerhedsglas udtil, der kan åbnes/lukkes efter behov. Det øverste på boksen, skal være gitter, der kan sættes op/ned efter behov. Hesten skal dog altid kunne kigge ud ad boksen, til alle sider. Derudover skal der selvfølgelig være en behagelig belysning og højt til loftet.

Og så er jeg faktisk rigtig glad for min nuværende boks, med skydelåge og et gitter der går helt ned til jorden, hvor hesten kan stikke hovedet ud igennem, for at få hø. Meget dejligt, når man har en hest der skider overalt - det gør det også meget lettere at fodre.

• #9   26. aug 2013 Mine har kun skiftet boks, de gange jeg har skiftet stald. smiley

Dog skal de skifte boks i den stald jeg er i nu, fordi vi er en hest mindre på stedet, og af praktiske årsager bliver de lige roteret lidt, fordi den sidste boks er lige malplaceret.
    Det betyder intet for hestene og mig (jeg er selvfølgelig glad for at slippe for det bøvl den malplaceret boks medfører, som jeg havde til den ene af min).

Hvad boksenes "egenskaber" angår, så er det lidt svært med min den lille hingst, da han jo kun er 98 cm i stang, og derfor kan han ikke kigge ud eller rigtig se andre heste, men det forholder han sig fint med.
    Men ellers er en optimale boks for mig, at den er lys. Dertil skal det man nemt at føre hesten ind og ud af boksen.
    Og så er det et kæmpe plus, hvis heste har åbne sider, hvor de kan have hovedet ud. Og hvis nabohesten(e) accepterer det, så også gerne mod den/dem, så de har mulighed for kontakt.
    Vindue må der også meget gerne være, så de har mulighed for at se ud, men det behøves ikke nødvendigvis at kunne åbnes (hvis bare stalden har et godt indeklima, uden nødighed for at have yderligere åbninger).
    Og så skal boksen have en jævn underlag (uden strøelse).
    Det behøver ikke at være moderne for at stille op til min krav. smiley

• #10   26. aug 2013 Mine 3 har hver deres faste boks, og der har de stået i siden vi flyttede herud sidste sommer.

Der er et lille vindue i alle 3 bokse, og de kan stå at nusse henover boksvæggen som jeg synes er vigtigt.
    Men alle 3 kender så også hinanden godt, og gør jo sammen på fold også da jeg kun har de 3.

Boksene er ikke de største og med mest lys, men det er en hyggelig stald, og de er ude fra 7 morgen til mellem 21-23 om aftenen om vinteren, og kan gå i morgenkåbe ud at fodre om morgen, skønt.

Håber så på vi kan lave vandkopper inden vinter, for så vil det bare være perfekt.

• #11   26. aug 2013 Her har mine deres faste bokse eller dvs min 1-års skal i egen boks denne vinter,sidste vinter delte han boks med sin mor og var så i løsdriften der er en del af stalden..
    Muligvis bliver min ene vallak flyttet i løsdrift medmindre at den 'nye' hest bliver gode venner med ham han skal gå i løsdrift med.( den nye har været her før og min ene vallak har gået med ham før)
    Men grundlæggende har de deres helt faste pladser i stalden.

• #12   26. aug 2013 For mig er det vigtigt at min hest står i samme boks altid hvis muligt, da jeg lære mine heste selv at gå i boks fra folden. Synes det er meget praktisk den selv kan det. Der kan lukkes hele pladsen af omkring folden så den ikke kan rende ud nogen steder.
    Hvordan boksen er indrettet er ikke så vigtigt for mig, bare den er stor nok til han kan gå rundt som han vil og ligge sig som han vil, jeg synes det er meget rart der er tremmer i hans boks, for så kan an søge fred for de andre heste, hvis han er træt af de hele tiden vil snakke, samtidig er jeg glad for vinduet ud til staldgangen der kan stå åbent, så han kan stikke hoved ud som han vil.

• #13   26. aug 2013 Mine skifter aldrig plads normalt nå de første er opstaldet.. Måtte dog skifte den andet sted jeg var da der var nogle af hestene som ikke kunne stå op af hinanden uden og gå i totterne på hinanden ved fodringstid.

Men ellers snå mien hest har fået en boks et sted er det der de stå.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #14   26. aug 2013 Når han bliver flyttet til et nyt sted eller hvis det ikke fungerer optimalt.

• #15   26. aug 2013 Min hest skifter kun boks når vi flytter til et andet opstaldningsted for at han så vidt muligt føler sig tryg. Jeg kan ikke se hvorfor jeg ellers skulle flytte rundt på ham.
    Jeg går meget op i at det er en stor og lys boks, hvor der er plads til bevægelse og efter lovgivningens mål samt tør og behagelig bund. Vil også til en hver tid gøre alt for at der er vindue i boksen med frisk luft så de kan stikke hovedet ud. Det har min også være så heldig at få.
    Det er også vigtigt at sikkerheden er i orden og der er vandkop så hesten hele tiden har adgang til vand.
    Disse krav da konkurrence heste ofte står mere og mere indendørs og det så er en vigtig del de har det godt.

• #16   26. aug 2013 Mine skifter boks, når de skiftet sted smiley
    Dog stod de i midlertige bokse her i vinters, da vi lige er flyttet på gård, og derfor først nu er ved at bygge stald smiley
    Men vi laver stalden så den opfylder alle de nye krav med størrelse, (til en hest på op til 190) og så er de bygget op, med tremmer foran, hvor de kan stikke hovedet ud, og så prøver vi at undvære noget mellem dem (udover væggen self) så de kan klø hinanden. Vi kan dog altid sætte tremmer på, hvis det ikke fungerer :-).
    Hver boks har 2 vinduer, som er sat meget højt oppe, så hesten kan ikke slå hovedet ind i det smiley
    Og ja, self alt det andet med vandkopper osv smiley men ja, de kommer næsten ikke til at stå inde, men i er vedkommende til at kigge forbi mit fotoalbum med stalden smiley

• #17   26. aug 2013 mine skifter kun når de skifter stald smiley men nu bliver de forhåbentlig inde i den stald de står i nu, så regner ikke med at de skal skifte boks mere.

Jo måske mine haffer hopper når de skal fole, så skal den ene nok over i en større boks.

Bella, min ene hoppe, går i en pony boks, mener at den er 3x3 meter, og hun vil gerne have en stor boks, som er 3,5x3,5 meter, sådan en har min anden haffer og min hoppeplag.

• #18   26. aug 2013 Mine har de samme bokse hele tiden smiley Går ikke ind for at skifte boks, da hesten ikke har sine egne lugte osv.

• #19   26. aug 2013 Aldrig smiley

• #20   26. aug 2013 Min går i en lille sød ponyboks hvor hun kan stikke hovedet ud af vinduet. Jeg synes den er alt for lille, men hun vil ikke ind i andre og hun har stået i den boks i over 2 år nu så hun bliver stående der hvor hun er nu. smiley

Og svaret på dit spørgsmål er aldrig, hendes boks er fast smiley

• #21   26. aug 2013 Min har skiftet boks én gang i de 2 år jeg har haft ham. Han byttede boks med en af de andre heste, fordi den anden blev stresset hvor den stod smiley

• #22   26. aug 2013 I de 2,5 jeg har haft Baloo, har han været opstaldet 2 forskellige steder.

Sted 1: Et større ridecenter, hvor han skiftede boks 1 gang. Han fik hoste i den gamle stald, og skiftede derfor til en udeboks.

Stald 2: Her har han én boks, som han uden tvivl beholder (forhåbentligt) resten af sit liv. Han er en meget en "min-boks-er-MIN-boks"-hest, og ville derfor blive forvirret over at skulle bytte med naboen, han har 100% ejerfornemmelse over sin egen boks smiley

• #23   27. aug 2013 Min har en stor hjørneboks, og den er MIN, indtil jeg flytter helt fra stalden.

Jeg er meget glad for den. Der er ro, den er stor, der er kun en hest på den ene side, så de ikke slås for meget. Og når næsten alle hestene hoster/er syge, så burde min i teorien være en smule beskyttet.

Der er så en del, der skal kalkes.

Der er vindue,

• #24   27. aug 2013 Tak for de velbegrundede svar smiley

Kommentér på:
Hvor ofte skifter din hest boks

Annonce