{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.547 visninger | Oprettet:

Equisoft gjord Fake lam??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har netop købt en equisoft gjord og blev ret overrasket over at modtage en gjord med uægte lam, kan det virkelig være rigtigt?

Jeg har læst en masse om gjorden, men ingen har skrevet det ikke var rigtigt lam der var på dem?

Det er sådan noget syntetisk "billigt" lam som det på billige lammegrimer.

Læderet virker også stift og ikke i blød kvalitet men måske det bare er fordi den er ny?

Øv altså kan man virkelig ikke få ægte blødt lam til denne gjord?

Nogen der ved hvad elastotex er for noget? også et pad man kan købe til gjorden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Equisoft gjord Fake lam???
  • #2   31. aug 2013 Nej vel jeg føler mig også godt snydt det var absolut ikke planen med syntetisk lam:( 1600kr ud af vinduet...
    Nogen der kender reglerne for hvor vidt man må skrive lam når det ikke er lam?
    Har googlet og googlet og fundet ud af at hos Heri rideudstyr skriver de kunst lam, men alle andre forhandlere jeg har kigget hos inkl. der hvor jeg har købt min står der bare lam...

• #3   31. aug 2013 Takker for "advarselen" havde også overvejet denne gjord, men havde bestemt også en forventning om at pris og kvalitet han lidt sammen, den er jo ikke ligefrem billig : (
    Det er godt nok dårlig stil-

• #5   31. aug 2013 Rideudstyr.com men de fleste netbutikker der har den skriver bare lam og ikke noget med syntet eller kunst lam.

• #6   31. aug 2013 Er der ikke et eller andet antal dages retur ret?????
    Eller hvad det nu hedder ??

Men mega øv at have brugt så mange penge........

• #8   31. aug 2013 Har hørt det før smiley Man kan dig nogle steder få den helt uden lam, så det kun er læder.

• #9   31. aug 2013 Jeg har desværre redet med den, da jeg i farten bare tog pakken med ned til hesten fordi jeg havde travlt og skulle have undervisning, så jeg kan nok ikke sende den tilbage:(
    Har du set en med ægte lam???
    Hvor er det dog underligt og vildt irriterende min hest er rigtig sart så det sidste jeg ville give hende på var syntetisk lam smiley

• #11   31. aug 2013 Aj hvor plat godt man ikke har købt sådan en så;( kan du ikke returnere den:)

• #12   31. aug 2013 Sabine, var det i en butik du havde set den?

• #13   31. aug 2013 Min er ikke med elastotex men med "lam" Jeg spurgte bare hvad elastotex var for noget.
    Det "lam" jeg har fået er ikke lam men fake lam...

• #15   31. aug 2013 He he ved godt hvad du mener, men jeg er 100 på det ikke er lam, har selv får smiley

• #18   1. sep 2013 Jeg kiggede på dem ved EM, ved flere boder. Og det slog mig også der at jeg havde læst at det var ægte lam. Men ingen af stederne føltes det som ægte. Jeg har nemlig også overvejet at købe en, men ikke med det her trælse fake (eller ikke fake men trælse) lam.

• #19   1. sep 2013 Det er kunst lam som Heri også selv skriver på deres hjemmeside, fandt også en side der hedder Flexisadler der står det også beskrevet som kunst lam.
    Bare ærgerligt ikke alle er oprigtige omkring produktet, hvis det står der var der jo ikke noget at gå fejl af men når der står lam går man ud fra det er lam!
    Det er jo ikke til at se på billeder...
    Er godt nok rigtig ærgerlig over det, jeg ringer og taler med butikken så håber jeg vi kan finde en løsning, de er sikkert også gladest for tilfredse kunder smiley

• #20   1. sep 2013 nu vil jeg ikke blande mig i diskussionen om lam/fake lam . Men er meget interesseret i at høre hvordan den var da du red med den ... kunne du mærke forskel på hesten (har en m tildens til gjordkrampe og den er super sentitiv )er selv interesseret i at købe men syntes også det er mange penge så har været lidt tilbageholdende m at betille.

• #21   1. sep 2013 Det er syntetisk lam der er på den nye model desværre. Jeg har lige købt den med læder og den er super blød og lækker. Det andet Pad man kan købe til er neopren, det virker også super godt.

• #22   1. sep 2013 Da jeg også synes at de er for dyre har jeg i stedet for købt en flexi-girth gjord som jeg er MEGET tilfreds med og så koster den kun 449kr. som er en del mindre end de 1600kr.

• #23   1. sep 2013 jeg har lige spurgt dem på deres facebook profil om det er fake eller rigtig lam smiley dog har jeg også den der flexigirth og glad for den smiley

• #24   1. sep 2013 Ok det er da godt ærgerligt de så forringer kvaliteten på et nyt forbedret produkt:(
    De pads man så kunne købe til den gamle model passe de så den nye er der nogen der ved det?
    Hvis man ikke kan få ægte lam hvad ville i så vælge?
    Altså min hest er ikke rigtig gjordkrampe hest men rigtig sensitiv og sart ved gjorden samt hader at få den spændt og skal helst gøres over længere perioder i opvarmningen da hun bare puster sig op.
    Jeg ved ikke rigtig om jeg vil sige jeg kunne mærke den store forskel i ridningen det skal nok lige afprøves lidt mere, desuden er hun ved at gå i brunst så helt sig selv er den ikke og så er det svært at vurdere smiley
    Mange tak for alle svarene i denne tråd smiley

• #25   1. sep 2013 min har heller ikke gjord kramper men jeg kan mærke forskel ved at hun heller vil arbejde når det bliver lidt hårdt da det nok er nemmere for hende at trække vejret. Heller sikkert at jeg skal hav en mere til min unghest næste år når hun skal til at rides rigtigt.

• #26   1. sep 2013 Ja jeg er også rigtig begejstret for måden den skulle fungere på og jeg havde heller ikke noget problem med at sige farvel til de 1600kr hvis jeg da havde fået hvad jeg bestilte smiley Jeg har skrevet til butikken og satser på de vil komme med en løsning og så få skrevet en fyldestgørende beskrivelse, så der ikke er andre der får lang næse når de modtager deres gjord.
    Det er bare super ærgerligt man ikke kan få lam til den mere, og meget mærkeligt jeg tror da ikke jeg kender nogen der ville gå ud og købe et produkt til den pris med så dårlig kvalitet eller i det hele taget købe en gjord til sensitive heste med kunst lam uanset pris.

• #27   1. sep 2013 Vil lige sige stor tak til rideudstyr.com Susanne har allerede svaret min mail og vil sende et pad i læder smiley samt hun oplyser de har haft fat i producenten og de lover der vil komme ægte lam igen men produktionen starter først her i september igen.
    Så er det bare at spare op til et ekstra pad i lammeskind smiley

• #28   4. mar 2014 ved godt det er en gammel tråd, men vil lige spørge kan man tage paden af og udskifte den med læder event. ? jeg har selv tænkt mig at købe en smiley kan se du nu har en lamme pad til salg. hvad blev løsningen på det hele ?

• #29   4. mar 2014 Læder gav begge mine heste gjordsår. Jeg har i stedet købt Marjomans Xpandgjord - det er dem der lavede den gamle equisoft, og den er med ægte lam.

• #30   4. mar 2014 Ja man kan tage det af og skifte mellem fx læder og lam og vaske det smiley

• #31   4. sep 2014 De gamle modeller er med ægte lam, det er efter Stübben har opkøbt dem de bliver lavet med syntetisk! Har selv en G1 og ville aldrig skifte den ud med en af de nyere.

Kommentér på:
Equisoft gjord Fake lam???

Annonce