{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Krav for facilitetskort? {{forumTopicSubject}}

Hej HG ^^
Jeg har gået på at købe et facilitetskort til rideskolen nogle få kilometer fra min part, da det er ved at blive besværligt med en pony der vil græsse og ikke kan koncentrere sig fuldt ud. (samtidig slipper man også for at være helt alene og så er der jo en bane/hus at træne på :D)

Nu har jeg så sendt rideskolen en mail, men de har endnu ikke svaret efter to uger smiley

Men til jer der nu har sådan en kort, hvilke krav er der oftes til sådan noget? Skal hesten have ormekur, have fået vacc. og dyrlægetjek måske?
Og må man kun bruge banerne og ridehuset, eller må man fx også strigle på staldgangen eller sætte sin pony på en fold eller boks vis man virkelig har brug for det :)?

Håber i kan hjælpe lidt ^^


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krav for facilitetskort?
  • #1   3. sep 2013 Tror det er meget forskelligt fra sted til sted smiley men er 98% sikker på at alle ønsker hesten er passet med vaccine, så andre heste ikke smittes smiley
    Og tror også alle er okay med at man bruger alle baner, og sadler op i stalden, tror dog ikke alle tillader at bruge bokse smiley


  • #2   3. sep 2013 Men tror ikke det er mange steder, hvor du må bruge boks og fold, for så er hesten jo næste opstaldet, hvis man kan sige det sådan smiley

  • #4   3. sep 2013 Øhh som oftest hedder det jo et facilitetskort fordi du kommer udefra. Tror de regner med du kun bruger bane og ridehus.
    Da jeg havde et brugte jeg kun bane, ridehus og vandspiltov i sommers. Hvorfor skulle du dog skulle bruge boks og fold?


  • #5   3. sep 2013 Normalt må man godt bruge strigle og vaske pladserne der jo mange som kører deres hest til ride hus og der har folk brug for et sted at sadle op da hesten jo ikke kan stå med udstyr når de køre

    Fold tror jeg næppe du for lov til at bruge men vis du spør pænt kan du nok få lov til at benytte en elev pony/heste boks altså en der tilhører stedet og ikke er udlejet så længe den ikke bliver benyttet men selvf skal du flytte din hest vis de selv skal til at benytte boksen

    Også skal du ellers bare ordne stedet efter dig så som feje, fjerne pære evt rive huller i banen


  • #6   3. sep 2013 Der hvor jeg stod opstalde brugte dem ude fra tit elev ponyernes bokse vis de lige skulle i rytter stuen og ha noget varmt at drikke osv men var kun i det tidsrum at ponyerne var på fold eller blev brugt i undervisning

  • #7   3. sep 2013 Tak alle sammen smiley Det er godt at vide ^^

    Til boks eller fold mener jeg vis der nu sker et eller andet alvorligt med at en anden falder af og slår sig, hvor man jo heller ikke lige kan stå med hesten selv, vis en anden render panisk rundt smiley Men det må man vel godt når det er nødstilfælde og ling..:)


  • #8   3. sep 2013 Vis det er akut som i line tilfælde gør man det bare så må man ta diskutionen bag efter også forstår folk nok godt dog vil jeg stadig ikke lukke den på en fold med andre heste

    Da du i et tilfælde af et styrt hvor rytter er kommet til skade er forpligtet til at hjælpe smiley


  • #9   3. sep 2013 Diana K: Jep ^^ Ellers kan jeg nu heller ikke se hvorfor jeg skal bruge boks og fold til andet smiley

  • #10   3. sep 2013 Der hvor vi har ridehuskort koster det 580 kr./måneden, og man må bruge udendørs banerne altid, og de 2 ridehuse er der specielle tider man må ride der. Fremmede heste må ikke være i staldene eller foldene. smiley

    Hesten skal have sine "stævnevacciner" som hvis hesten skal til stævne.


  • #11   3. sep 2013 Men har de ikke en hjemmeside hvor der står regler?

  • #12   3. sep 2013 som regel skal du osse være medlem af selve klubben, hvis det er en rideklubs baner og ridehus.

  • #13   3. sep 2013 Vaccine er for at beskytte din egen hest
    Der hvor jeg har redet brugte jeg kun ridehuset men er 99,99% sikker på jeg godt måtte sætte hesten i boks mens jeg jævnede hovslag hvis det ikke var fordi jeg kunne det med hesten


  • #14   3. sep 2013 På hjemmesiden står der intet, derfor har jeg sendt en mail som de endnu ikke har svaret på..men må jo bare vente smiley Det koster 500 pr. halve år samt medlemskab for 400 da jeg er junior vidst ^^

    Men er nu spændt på det med vaccinen, det er jo heller ikke så smart at smitte andres smiley Og er ikke helt sikker på om min part har fået vaccine endnu, men skal lige have spurgt ejeren smiley


Kommentér på:
Krav for facilitetskort?

Annonce