758 visninger
|
Oprettet:
4. sep 2006 Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.260
Ryg problemer, vis jerers før og efter {{forumTopicSubject}}
Ja min hest har desværre fået ryg problemer, og er nu på smerte stillende. Dyrlæge har været ude og kommer igen i morgen.
Men vil gerne se nogen billeder med jeres hest og hvad der gjorde for at den blev rask igen.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Rygproblemer er ret... bredt?
Er det KS, stram overlinje, spændte muskler, hvad er det der menes?
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.260
jul 2010
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 247
Han var simpelthen faldet sammen i ryggen grundet dårlig foder, da han ikke havde fået nok energi gennem fodret til at opbygge musklerne i ryggen.
Jeg har genoptrænet fra start med en masse muskel- og rygøvelser fra jorden, og har den sidste måneds tid påbegyndt pessoa arbejde i longen med stor succes!
Han har udviklet sig helt ekstremt på kort tid, men der er stadig lang vej igen.
Jeg har desværre ingen billeder fra den sidste uges tid, men jeg vil gerne lave en før/efter billede hvis det lyster?
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 7 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 170
jul 2010
En masse spændende øvelser, som desværre er for indviklet til at forklare over nettet... Måske du kan få en kiropraktor ud? Jeg er næsten sikker på det er noget de fleste kiropraktor kan finde ud af!
http://www.youtube.com/watch?v=V23UV6E_dhc
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
men så ledte jeg efter alternative løsninger og med Kranio Sakral terapi og Equine Touch er hun rettet op igen
sep 2008
Jeg HAR været til kiropraktor. Der var spændinger i ryg og hals.
Den er rengående.
Nogen mener jeg skal genoptræne ryg langsomt, nogen mener jeg skal få lagt blokader og få tjekket ben, selvom hun er helt rengående ....
jul 2010
Min hest har også haft kodeledsbetændels mens han havde dårlig ryg, så jeg har selv været gennem alt det der med blokader osv.
Vi fik taget røntgen-billeder - så var vi jo i hvert fald sikre på at der ikke var noget i vejen der, og det ikke skulle hindre os i genoptræning af ryggen.
Min kiropraktor mærkede en meget lille halt-hed i halsen, første gang hun var ude og ordne ryggen. Vi troede bare at halt-heden skyldes spændinger i halsen, og hesten var da også rengående anden gang kiropraktoren var ude.
Tredje gang haltede hesten igen, og vi valgte at få lagt blokader og taget røntgen billeder. Som skrevet havde han fået akut kodeledsbetændelse.
Det er altid rart at være på den sikre side og få tjekket hesten fuldstændig igennem, men det afhænger jo selvfølgelig også af ens egen økonomi og tid....
Det er jo individuelt.
- Du må sige til hvis forklaringer bliver for indviklet. Det er svært at få det hele med på skrift, når der er så meget at fortælle.
sep 2008
Jeg kan godt se at genoptræning ikke vil du HVIS der er noget i benet - men jeg synes egentlig det er lidt voldsomt at begynde lidt blindt på blokader i ben på en rengående hest alene på en mistanke (især når jeg ved at hun har gået med en dårlig sadel der nemt kan være årsagen....)
Jeg ved ikke helt hvad jeg selv mener lige nu - tror jeg tænker lidt
jul 2010
Du kan jo altid prøve med langsom genoptræning, og hvis ikke det forløber som det skal kan du jo gå til andre metoder:)
Ryg problemer, vis jerers før og efter