{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.089 visninger | Oprettet:

Renovering af trailer erfaring? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder & kigger lidt på trailere & nogen skal have skiftet bund. Men da jeg er helt ny indenfor faget, tænkte jeg at jeg kunne forhøre mig herinde om der er nogen der har prøvet at renovere deres egen trailer?

Vis gerne billeder af det hvis det er muligt..

Hvilke plader bruger man?

Kom gerne med alt jeres erfaring smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renovering af trailer erfaring?
  • #1   13. sep 2013 Følger lige med:)

• #2   13. sep 2013 Huha, jeg har lige næsten totalrenoveret min. Hvad vil du gerne vide? smiley

• #3   13. sep 2013 følger også med

• #4   13. sep 2013 Hønsemusen
    Hvad har du givet for det? smiley Vores trailer trænger til at få skiftet vægge - hvad skal man regne med at give for det i materialer?

• #5   13. sep 2013 Det er en Brenderup fra 87 mener jeg. Min far skiftede alle de forreste sider omkring sadelrummet på den for 10 år siden, og lavede bremser. Vi solgte den så for ca 5 år siden, og jeg har lige købt den igen.
    Først skiftede vi den ene aksel (hvis du kigger gamle trailere, er de fleste aksler i stykker, selvom sælger siger noget andet) og gasfjedrene. Det var lige godt 5000,-

Så skulle bunden have en tur. Mener vi gav under 1500,- for dem. Vi købte to plader, som så skulle skæres ud i tre dele.
    Da de var tilpasset, gav vi dem først træolie og derefter gori.

Vi vidste godt at siderne ikke var for gode, men da vi fik den indvendige lister af, kunne vi godt se at den var værre end vi havde regnet med.
    Så måtte vi ud og købe sider. Det var en h*lvede, for de skulle leveres i ekstra store mål, for at kunne bruges til vores trailer. Men mener det var 3000,- vi gav for sådan et par sider.

Udover alt det, så er jeg så heldig, at min far selv har kunnet lave alle lister til traileren på hans arbejde og at han har haft værksted, så han har det meste i bolte og skruer og de tusinde nitter der skal bruges + alt der værktøj der skulle bruges.
    Alle sider og lister er sat på med fugemasse så det holder tæt.

Jeg vil sige, at en bund nok er overkommelig at skifte, hvis man har lidt fingersnilde, og man ellers er sikker på at alt andet på traileren er ok.
    Jeg vil gætte på at det kan gøres for ca 2500,- hvis man har værktøjet til det smiley

Men jeg vil dog kun råde folk til at skrifte sider, hvis de i forvejen har arbejdet med noget lignende før. Der dukkede mange spændende ting op under vejs smiley

Men det med pris, afhænger jo af hvad for en trailer det er, og hvad mål man skal bruge. Jeg mener mine sider var 16mm tykke og bunden var 21mm.
    Men prøv at mål hvad størrelser i skal bruge og så ring og forhør jer om pris i bygma eller bauhaus evt smiley

Men! Jeg har også næsten en helt ny trailer, som jeg ved er lavet ordentligt! Og der ikke er nogle overraskelser i!
    Det er til gengæld det hele værd! smiley

• #6   13. sep 2013 Bunden

profilbillede
  • #7   13. sep 2013 Bunden igen

profilbillede
  • #8   13. sep 2013 Den værste af siderne udefra. Da listen indvendigt blev pillet af, var der hul hele vejen igennem, der hvor i kan se noget der ligner en "rund revne" smiley

profilbillede
  • #9   13. sep 2013 Indvendigt, da listen kom af

profilbillede
  • #10   13. sep 2013 Uden bund, lister og sadlerum

profilbillede
  • #11   13. sep 2013 Tjekker om bunden passer inden vi maler den.
    Jeg har desværre ikke lige nogle billeder af hvordan den så ud, da vi pillede sider af mv, men jeg kan lige få taget nogle "efter-billeder" smiley

profilbillede
  • #12   13. sep 2013 Det som man skal bruge til trailere heder STØBE KRYDS FINÉR smiley

Kommentér på:
Renovering af trailer erfaring?

Annonce