{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Værdi af unghest med potientale. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Nu vil jeg lige lave et emne, da jeg er lidt i tvivl.

Jeg har denne her skønne 4'års vallak, ca 142-144 i stg. Han er super lækre, og har 3 gode gangarter, har fået anbefalet at tage ham med til championat.

Han er mørkebrun/sort og rigtig billedsmuk. En kælen dreng på staldgangen, og tilpas vågen på ridebanen. Han har tændingen til både dressur og spring, har løssprunget 1 meter i løsspringning med super teknik. Højere er ikke prøvet pga. hans alder og at han ikke er blevet løssprunget særlig mange gange.

Han har en god balance af en 4'års af være, og er selv begyndt at søge ned. Kan rides i alle 3 gangarter, naturligvis uden longe. Står stille ved opsidning, også ved skammel.

Generalt godt opdraget.

Han ender på 144-147. Han bliver garanteret ikke over ponymål.

Hvad kan man tage for sådan en vallak?
Han vil blive sprunget under rytter engang i næste månede regner jeg stærkt med.

Prisen inkludere udstyr (Fuldmonteret dressursadel, trense m. bid, fleece dækken, strigler og andre ting efter ønske)

Jeg havde selv tænkt en 10000 uden udstyr, og 14000 med udstyr. Hvad med jer? Hvad syntes i? Har fået afvide det er super billigt af mange som har været og se på ham live.

Knus Louise.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værdi af unghest med potientale.
  • JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 280
    #2   16. sep 2013 Race? Og er han på tavle? smiley

• #3   16. sep 2013 jeg vil sige det kommer an på hvornår du sælger ham.
    lige nu og her lyder din pris til den billige side, nu har jeg jo ikke set hans gangarter, stamtavle har også noget at sige for mange mennesker smiley
    men selvfølgelig vil du kunne tage noget mere for ham i takt med at hans uddannelse vil stige smiley

• #4   16. sep 2013 Jeg vil nok sige 20-25.000,-

• #5   16. sep 2013 Han har ikke nogen stamtavle, desværre, så grønt pas smiley

Han skal have lidt mere fylde ja, men ellers har han super fin glans i pelsen. smiley

Tror i det kan betale sig at sende ham i ridning hos min partspige i en månede eller to så han bliver redet ivertfald 4 gange i ugen (Bliver kun redet 2-3 gange i ugen nu, jeg har ingen kemi med ham, så jordtræner kun) og så evt. sætte prisen lidt op? Han udvikler sig utrolig hurtigt!

Det er ikke noget hastesalg smiley

• #6   16. sep 2013 Har faktisk leget lidt med tanken om at vente til foråret med at sælge ham, og så få ham i ridning et par mdr. . Det kan jeg nemlig gøre gratis hos en super dygtig rytter jeg kender smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #7   16. sep 2013 Hvor er der potientiale?

Snakker vi springning, dressur, andet??

40.000 er ihvertfald totalt overdrevet at sætte ham til.

12.000 lyder egentligt meget passende, også udstyr ved siden af - smiley

• #8   16. sep 2013 Jeg er ved at lave en video med gangarter af ham. Går bare ikke så godt, har aldrig lavet en før, så håber hans part er hurtigere og bedre end mig. smiley

• #9   16. sep 2013 Jeg synes det lyder som en god ide at sende den i ridning, et par måneder. vis du har muligheden for det. så får du også mere for den, og så kan du sagtens sælge den for 25.000,- når den er redet noget mere.
    Held og lykke med den, og salget smiley

• #10   16. sep 2013 Astrid:
    Allround - Han har potientale til begge ting. Vil dog sætte ham mere som dressur betonet, men med en super spring teknik.

• #11   16. sep 2013 Sys 10.000-12.000 lyder som en fin pris på ham,

• #12   16. sep 2013 Annika

Wow lidt mere til og så har du en hest der går M.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#13   16. sep 2013 Lulu: ud fra beskrivelse, lyder han som en meget middelmodig pony, som vil kunne gå lidt l-klasser. Men han er rigtig fin at kigge på smiley

Send ham i ridning, få nogle resultater, også vurder tim den tid, han vil stige i pris, men hvor meget er svært at sige smiley

• #14   16. sep 2013 Astrid:
    Min tidl. underviser har vurderet ham til, at han nok ville kunne gå PRI klasser med rette rytter.. smiley - Det samme har min partspige & Opstalder. Så håber nu han når længere end L klasser. smiley

TAK FOR SVARENDE ALLE!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#15   16. sep 2013 Lulu: okay smiley sådan lyder det bare ikke ud fra din beskrivelse

• #16   16. sep 2013
    De fleste kan gå en PRI, ligesom de fleste heste kan gå en GP - det er så forskelligt hvad de vil score i gangarter og derfor forskelligt hvor godt de vil gøre sig.

Men ja, så ham redet og evt. startet nogle stævner så stiger værdien :o)

• #17   16. sep 2013 Astrid:
    Jeg ville ikke blæse det for meget op, men har vendt det med min tidl. underviser som siger hans gangarter er over middel. Og hun var selv aktiv stævnrytter på M nivou smiley Dressurheste siger mig ikke så meget mere desværre.

Krikken:
    Korrekt! smiley Tak for rådene! smiley

• #18   16. sep 2013 Jeg synes det er en passende pris med de 12 000, markedet er ikke til andet for en unghest. smiley

• #19   16. sep 2013 Svært for ja 12.000 er ikke meget for en skøn hest med masser år foran sig. Men sender man i ridning indtil foråret har man 6 måneder hesten stående. Jeg bruger selv mellem 3-5000 hver måned på hest uden dyrlæge regninger. Så klart at det i min verden ville være bedst bare at få den afsted hurtigst muligt. Men kan du have den gratis stående og redet et sted, er det jo i plus til dig. Kun med jokeren hvis han blir skadet har du regningen plus en hest der ikke kan sælges.

Hvis han ikke er lige hesten for dig, ville jeg sige sælg. Men jo blot min mening held og lykke lige meget hvad du beslutter.

• #20   16. sep 2013 Altså, kan lige så godt være ærlig - Vis han bliver skadet og regningen bliver på over 10000, så bliver han aflivet, for så meget vil jeg ikke ofre på en hest jeg ikke selv rigtig bruger.

Han koster mig meget lidt, har ham gående ved en mand med stald og store folde, helt gratis. Skal bare selv betale for hø, foder, halm og lign. smiley Det eneste han rigtig koster mig er smed, da jeg har en lille indtægt ved tilridning af andres heste. smiley

• #21   17. sep 2013 Så havde jeg lavet annoncen sat lidt højt, men skrevet med mulighed for forhandling. Ved rette rytter. Og så bare nu du har en part lad hende ride og evt. Give betale tilskud til smed. Og ja skriv prisen stiger i takt med hesten uddannes. Hvis ikke der kommer nogle og kigger blir jo ikke ked af det. Kommer der nogle der ikke passer kan du sige nej, men hvis nu lige den rigtige person kommer smiley og vedkommende kommer ihvertfald ikke hvis der ikke er en annonce. Held og lykke med salg.

Kommentér på:
Værdi af unghest med potientale.

Annonce