{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe hest uden at tage røntgen
  • #1   22. sep 2013 Hvis det første røgtnet er fint, så nej det ville jeg ikke. smiley

  • #3   22. sep 2013 Jeg ville personligt få det gjort. Så ved jeg at der ikke er kommet noget til siden sidst. Da det evt. kan komme til at koste langt over det røngten koster i sidste ende. Det er en smags sag. Det samme med handels undersøgelse, den ville jeg heller ikke springe over. Det er bare min mening. Og igen så er det ud fra de oplevelser jeg har haft. smiley

    m.v.h. Helene


  • #4   22. sep 2013 Afhængig af prisen ville jeg nu stadig ofre røntgen på den.

    Jeg var selv ved at købe en hest nøjagtig som "din" for 2 år siden. 4års, ren i røntgen som 2 års der kun viste en "adamskrog" uden betydning. Jeg valgte dog røntgen alligevel og fuld handelstjek, den gik dog ikke gennem bøjeprøve og tillagde det den lidt klodsede dyrlæge. Der var en dyrlæge med praksis på stedet, som sælger svor hun ikke brugte.
    Jeg syntes dog han var lidt en kegle og hans håndtering af hesten ret klodset, og indvilligede derfor i at lave en ny handelsundersøgelse 2 uger senere på den klare betingelse at det var min egen dyrlæge som skulle stå for det hele, han bor iøvrigt kun 20 km derfra, så det ville jo være nemt. Men pludselig ringede sælger en dag, men "godt nyt", hesten var gået rent igennem dyrlægetjek hos første nævnte dyrlæge, ikke liige aftalen, hvilket jeg påpegede, havde en klam fornemmelse også mht. til og "slippe" for bøjeprøve, jeg var der jo ikke selv. Men bad om røntgenbillederne, fik en cd og kørte om til min dyrlæge og tjekkede dem sammen med ham. Jeg har set mange røntgenbilleder og dem her var af så dårlig kvalitet at min dyrlæge ikke ville godkende noget som helst. Nogle af billederne var slørede, nogle var der sne på, nogle var taget fra forkerte vinkler, så man ikke ku se ledene ordentligt, på andre manglede halvdelen af hasen på billedet og den der adamskrog sad så min dyrlæge umiddelbart ikke ville gi nogen garanti for noget. Så hele forløbet taget i betragtning, valgte jeg simpelthen og trække mig, havde bare ikke en go fornemmelse og ja hun har vist hesten endnu?

    Hvis det er en hest til meget mere end 20-25.000 så syntes jeg det vil være dumt og vælge det fra, især taget i betragtning af at det jo ikke er så dyrt med røntgen idag og de er meget bedre til det idag, med digitalrøntgen, hvor de bliver ved til de har de rigtige og gode billeder. Men lav en aftale med sælger om at hvis den ikke går igennem så hænger hun hun regningen.

    Held og lykke:-)


  • #5   22. sep 2013 Ps. Hvis hesten skal forsikres for mere end 30.000 så forlanger selskabet også en fuld handelsundersøgelse med røntgen.

  • #6   22. sep 2013 Det er kun min mors der har fået taget røngten, da det var en lidt dyr hest... Ellers har mine ikke fået taget røngten, de har bare fået en handelsundersøgelse smiley

  • #7   22. sep 2013 Min første hest fik jeg kun igennem handelsundersøgelse, og han havde ikke en eneste sygedag. Ham jeg har nu, fik jeg gennem alm. handelsundersøgelse og røntgen.
    En evt. næste hest, kunne jeg sagtens finde på at få gennem en MR-scanning også.
    Synes også det kommer lidt an på, hvad man giver for hesten smiley


  • #8   22. sep 2013 Hvad vil du få ud af at sende den i røntgen igen? smiley

    Har du bestemt hvad der skal til for at du vil fra vælge hesten?
    Sammen med du tager prisen i betrakning, og dit brugs formål med hesten, så vurdere om det er en nødvendighed.

    Jeg ville ikke få taget noget, hvis det er en hest til under 20.000 kr.
    Som max skal gå noget LB- LA dressur og LC spring. Det er de færreste heste der ikke kan holde til det smiley


  • #9   22. sep 2013 De fleste forsikringsselvskaber kræver kun røntgen til forsikring over 50.000.
    Sælgerne virker super reelle og lader os vælge dyrelæge osv. Jeg er stadig i tvivl om, om jeg skal tage røntgen men jeg skal lige have snakket med dyrelægen.


  • #10   22. sep 2013 Jeg ville gøre det. Kender flere der har stået pisse uheldigt, fordi de troede på "det har ingen betydning".. Nu når du i forvejen er lidt i tvivl, så ville det være en ekstra god idé smiley

Kommentér på:
Købe hest uden at tage røntgen

Annonce