{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
560 visninger | Oprettet:

Skraber i jorden! Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften siger jo sig selv..
Min pony tulle skraber altid i jorden når jeg skal have fat i gjorden.
Jeg er bange for hun rammer min hånd da hun tager hoven helt op til der hvor gjorden spændes. hun har sko på så det gør skide ondt når hun rammer. Nogle der har en grund elller som kunne tænke sig at hjælpe?

I jo så kloge her på HG;)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skraber i jorden! Hvorfor?
  • #1   24. sep 2013 Smerter...den fortæller dig et eller andet....måske den har ondt når du spænder gjorden..?

• #2   24. sep 2013 Kender en der gjorde det til at starte med, fordi at den ikke brød sig om at få spændt gjord men prøv at
    1: spænd gjorden langsomt det vil aige kun lige så den sidder fast og så efter i har skridtet
    2: klap den med hul hånd under maven imens du spænder gjorden smiley

Eller 3 det kan være smerter så prøv dette og så få hende undersøgt smiley

• #3   24. sep 2013 Jeg tænker også strakt ubehag/smerte. Har aldrig mødt en hest der har brudt sig om at få spændt gjorden, men har godt nok heller aldrig mødt en hest der har reageret sådan. Få den tjekket, eller i mindste fald så spænd for pokker gjorden stille og roligt og læg mærke til hvordan hesten reagerer. Hvis den kun sparker op under maven hvis du spænder stramt med det samme, så er det jo tydeligvis fordi det er et voldsomt ubehag.

• #4   24. sep 2013 Du kan også prøve at skifte gjord til en med en anden udformning. Gjorde har forskellige måder at ligge trykket på. Og det kunne jo være at din hest ikke kunne lide det tryk din gjord giver.
    Og ja som de andre siger.. Spænd gjorden over flere gange:)

• #5   24. sep 2013 Den bryder sig helt sikkert ikke om at få spændt gjorden.

Min egen bryder sig heller ikke om det. Da jeg fik hende bed hun ud i luften og efter mine hænder, når jeg spændte gjorden. Med tiden er det næsten forsvundet.

Du skal spænde den så løst som muligt - kun så den lige netop rører maven. Så venter du lidt og roser hesten, så snart den står pænt. Og så strammer du et hul op. Evt. gå lidt rundt med den, inden du spænder et hul op. Husk og ros en masse.
    En gjord med elastik kan også være god at bruge.

• #6   25. sep 2013 Tak for alle svarene.
    Hun har lige været til undersøgelse og der var ikke noget..,jeg spender den også langsomt og forsigtig.

Kommentér på:
Skraber i jorden! Hvorfor?

Annonce