{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan den trække?
  • #1   26. sep 2013 Den kan vel trække en normal 1spand?

• #2   26. sep 2013 og hvad er så en "normal 1spand" ? -for en enspændervogn kan altså osse variere gevaldigt meget i vægt smiley

Hvad hesten kan/bør trække, afhænger meget af både vognen og hvor den skal trække -er der tale om en skridttur på asfalt eller skal den i rask tempo gennem kuperet terræn f.eks.

Vores træningsvogn til almndelig daglig kørsel (altså skovture i kuperet terræn + dressur på bane osv) vejer ca 250 kg (dertil kommer så kusk og evt en passager) -den briges til både varmblod på ca 550kg og belgierne på 8-900kg.
    Til den brug vi har, synes jeg den er ganske passende. En smule tungere kunne godt gå an, men ikke meget når der osse skal køres i terrænet

• #4   26. sep 2013 Den jeg har kigget på vejer 98 kg så er det 2 voksende mennsker altså ca 280 kg i alt? smiley

• #5   26. sep 2013 Så skal der i øvrigt tages hensyn til hestens form og hvor let vognen ruller -mange af de billige hjemmebyggede gummivogne har meget små hjul som heller ikke ruller let, og så kan det pludseligt blive en lang tur for pony...

• #6   26. sep 2013 Det skulle der ikke være nogen problemer i -forudat balancen i vognen er i orden.

Med den vægt går jeg stærkt ud fra den er 2-hjulet, og så er det meget vigtigt at den er i balance så den hverken trykker eller trækker i rygstykket. Ved en del af de billige 2-hjulede kan man ikke indstille balancen ved f.eks. at flytte sædet, og så kan det blive problematisk hvis den ikke nærmest er lavet på mål til hesten.

• #7   26. sep 2013 Okay det havde jeg ikke tænk over. smiley Og ja det er en sulky. ^^

Kommentér på:
Hvad kan den trække?

Annonce