{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Undersøgelse af roll kur {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår ikke tysk særligt godt, men jeg forstår nok af klippet og videoen til at forstå - at der er en stor fed streg under dårligt, når det kommer til roll kur.

Det bliver bevist om og om igen, at det ikke holder i retten at det gør noget godt for hestens krop :o)

http://www.wdr.de/tv/quarks/sendungsbeitraege/2013/0924/05_pferd_leistungssport.jsp?mobil

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undersøgelse af roll kur
  • #1   28. sep 2013 Jeg har også næsten lige set den.. Men efterhånden har der været så mange undersøgelser der siger det samme, nemlig at rollkur er noget (undskyld mit ordvalg) lort.
    Så med den på, forstår jeg ikke, hvorfor man skal blive ved med at lave undersøgelser med de stakkels heste, når resultatet allerede er bevist på så mange måder.

Men ja, selvom man ikke forstå tysk, kan man godt forstå selve princippet i videoen, og hvorfor hesten vælger at gå den vej hvor den blevet redet 'korrekt', fremfor den anden, hvor den blev udsat for rollkur. smiley

• #2   28. sep 2013 Nu forstår jeg flydene tysk og dermed det hele smiley

Til at starte med vil jeg lige understrege jeg selvfølgelig ikke er for rollkur.

Første undersøgelse de laver er for mig dog overhovedede ikke holdbar.
    2 undersøgelse derimod er virkelig vild. Jeg forstår slet ikke at folk stadig bruger den, og så enda 70% af Tysklands ryttere. I Dk tør jeg slet ikke tænke på hvor mange så gør det..

• #5   29. sep 2013 Sørgerligt.....
    Intet mindre smiley

• #6   29. sep 2013 Donnaerne HDR: Men skal man så bare sidde og se passivt til fordi "folk gør det alligevel". Folk udøver også dyremishandling, menneskeslaveri, mord osv. hver dag. Skal vi også bare sidde og se passivt til mens det bliver gjort også fordi "de gør det alligevel"? Arh. Den holder ikke i mit hoved. smiley

• #7   29. sep 2013 De udsætter bare de stakkels heste for mere rollkur, ved at lave undersøgelser. Det er bevist for længst, men ingen gør mere end at lave undersøgelser. Man kunne få FEI folk til at komme, og forklare dem om hestens krop (måske det ikke ville hjælpe, men så er det prøvet), snakke med dyrlæger og få konstateret det, vise politiet/myndighederne det, snakke med nogle dyreværn, osv. Måske det ikke ville give resultater, men så gjorde man lige en tand mere, end at udsætte hestene for undersøgelserne, når det allerede er bevist en million gange. smiley

• #10   29. sep 2013 Donnaerne.

Det ville være rart hvis du satte dig ind i hvad du taler om.
    For det første så er rollkur ulovligt.
    For det andet hvordan tror du alle andre ting her i landet blev ulovlige? Nemlig ved undersøgelser og protester.
    For det 3 så er mishabdlibg og mord osv stadig ikke ulovligt i mange lande. Gør det det så iorden?

• #11   29. sep 2013 Donnaerne HDR: I mit hoved er rollkür ligeså slemt som at sulte, tørste, piske, slå, sparke, råbe, brænde etc. heste! I mit hoved BURDE det være ulovligt og for at det kan blive ulovligt har vi brug for undersøgelser der dokumenterer at det er usundt.

Vi har nok ikke undersøgelser nok når der ikke sker noget stadigvæk. Jo flere folk der laver undersøgelser, jo flere får øjnene op for det rundt omkring i verden og jo flere protester kommer der. smiley

• #12   29. sep 2013 Rollkur ER ulovligt... DRF kalder det bare LDR nu i stedet. Det er det der sker når kære AH's far er en stor mand inden for DRF..

• #16   29. sep 2013 Donnaerne

Hvis du ikke vil debatere, bør du ikke gå ind i en debat.
    Fordi de bare kalder det LDR nu hvor rollkur er blevet forbudt. Og det er det vi skal stoppe.

• #18   29. sep 2013 Så skal man måske bare overveje hvad man laver på et debat forum smiley

• #19   29. sep 2013 Årr hvor kan jeg blive træt af at, det er så synd, stakkels heste, det kunne jeg aldrig byde min hest, og så går man ind og ser en video på deres profil hvor de bruger rollkur, jeg er ligeglad med hvad man kalder det rollkur, bøje nak, samle op, pille, rykke, gå i holdning, save det er alt sammen rollkur. Jeg kunne godt forestille mig at 90 % af alle danske dressur rytter bruger rollkur, så vidt også springrytter, western rytter, bidløs rytter. Her på hestegalleri kan jeg ikke tælle på min hånd som rider korrekt ridning, med naturlig holdning, og heste der bruger ryggen. Vågn nu op, alle gør det, hvem er det I prøver at snyde, jer selv eller hvad?
    Jeg tror der gå rigtig mange år, før det ændre sig.
    Trist men sandt..

Kommentér på:
Undersøgelse af roll kur

Annonce