Læse til hestefysioterapeut {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg er lige pt ved at uddanne mig til fysioterapeut, når jeg en gang bliver færdig, vil jeg læse videre til hestefys. Problemet er bare, at jeg ikke ved, hvor det ville være mest smart at læse.
Videreuddannelsen i Danmark koster omtrent 90.000, mens jeg i Tyskland har fundet en uddannelse til hestefys+osteopat til omkring 30.000.
I England har de en uddannelse til dyrefysioterapeut, som dog er et fuldtidsstudie og tager 3 år. Men det gør selvfølgelig også, at man kan arbejde med andet end kun heste.
Jeg vil gerne have en uddannelse, der gør at jeg kan arbejde i både England og Danmark. Hvilket jeg har haft svært ved at finde ud af om de gør.
Nogen, der sidder inde med et par gode råd?
aug 2006
Følger: 41 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.698
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 92 Heste: 5 Emner: 11 Svar: 56
maj 2005
Følger: 36 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 237 Svar: 1.383
jun 2007
Følger: 142 Følgere: 138 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.180
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 92 Heste: 5 Emner: 11 Svar: 56
Det jeg tænkte på er, at i hvertfald England har en organisation (ACPAT), der arbejder på at sørge for at kun personer, som er medlem af deres organisation og har taget deres uddannelse kan kalde sig dyrefysioterapeut. På samme måde som alle ikke kan kalde sig fysioterapeut eller dyrelæge. Så jeg tænker, at det er noget, der er på vej.
Desuden tror jeg at det er nemmere, hvis man kan være medlem af en organisation, da det er her i gennem man kan skabe forbindelser.
AngelikaC
Hvad regner du med, at du vil tage af kurser?
Læse til hestefysioterapeut