{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.045 visninger | Oprettet:

Kan en vallak finde på at parre med en hoppe???!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er!! Idag havde jeg en ekstrem ubehagelig oplevelse!! Ved ikke om den er ubehagelig for jer, men det var den virkelig for mig! Jeg var ude at fjerne nogen grene fra en af vores gange som føre til en stor fold, da jeg så kigger ud på folden og ser at min 24 årige vallak Belci Hood prøvede at parre med min nye lånehest som er en hoppe og hedder, Mille! Jeg tænker lidt.... Kan han godt have lysten selvom han er kastreret??.. Er vildt forvirret! Venligst giv mig et hurtigt svar
Hilsen mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reaparation opvaskemaskine“Bosch SilencePlus larmer fra pumpeområdet. 1.000 kr.
  • Afmontering af dørgreb og påsætning af nyt dørgreb 970 kr.
  • Sæt lampe op. 500 kr.
  • Beskæring af træer samt fjernelse af afklip 3.000 kr.
  • Havearbejde 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan en vallak finde på at parre med en hoppe???!!!!
  • #1   8. okt 2013 det er vist relativt normalt smiley

Nogle kan godt have "Lysten" til det, og reagere på hvis en hoppe f.eks. er i brunst

• #2   8. okt 2013 Ja nogen vallakker kan godt finde på at springe på hopperne.
    Det er IKKE sundt for hoppen! Den kan få skader i ryggen og infektioner, så det duer ikke at de går sammen..

• #3   8. okt 2013 det er rigtigt, hoppen kan komme galt afsted

Men tænker at hvis hoppen er ny, kan det måske være lidt derfor? måske stopper han selv når han er blevet mere vant til hende smiley

• #4   8. okt 2013 Okay tusind tak piger! smiley

• #5   8. okt 2013 Det er normalt hvis hesten er kastreret sent og dermed har fået de "lyster", min 25 år gamle ismule prøvede at bedække min unge hoppe da vi fik ham. Han har gået som hingst i mange år på Island, men det gik over efter nogle uger, og han har ikke gjort det siden. Så måske skal du holde dem ved siden af hinanden (adskilt) i en periode til han vænner sig til hende...

• #6   8. okt 2013 Hmm. Min shetlænder gør det også, men han kan ikke nå. smiley

• #7   8. okt 2013 de behøver nu ikke være kastereret sent for at have de lyster, det er helt normalt at de gør det

• #8   8. okt 2013 Well, min vallak der blev kastereret som 1 års han bedækker dagen lang hvis han fik lov på min lånehest når hun er i brunst.

• #9   8. okt 2013 Det er meget normalt smiley
    Min pony kan også godt finde på det når hopperne er i brunst smiley

• #10   8. okt 2013 det ved jeg ikke. er det da lang tid siden at han blev kasterreret? eller er det "nyt". men det stutteri jeg har opstaldet min ismule ved, de har to hopper en mor og tidl. føl de parrer hinanden smiley det er vildt mærkeligt, men det er fordi at de er i brunst begge to smiley

• #11   8. okt 2013 Han blev kastreret i en meget ung alder, men som i siger, kan han jo stadig have lyst. Hoppen er 9 år smiley Tror at jeg vil have dem hver for sig, men stadig så de kan kigge på hinanden. Jeg tror bare det er fordi at hun er forholdsvis meget ny og måske i brunst..
    Men tak fordi i vil svare på mit spørgsmål. Det betyder meget smiley

• #12   8. okt 2013 Min den anden vallak kunne aldrig finde på at bedække - og har aldrig gjort det.

Dog har jeg hørt, i forbindelse med bla. hunde at jo senere de bliver kastreret jo mere vil de senere have lysten. Det syntes jeg ligeledes de fleste de fleste dyrlæger siger :

....De fleste hingste kastreres om foråret eller efteråret som 1 åringer. På dette tidspunkt har plagen nået det meste af sin voksenhøjde og nogle af vækstlinierne er så småt begyndt at lukke. I denne alder begynder plagene så småt at blive kønsmodne, hvilket er et anden godt argument for at kastrere dem på dette tidspunkt. Plagene er på dette tidspunkt som regel heller ikke begyndt at udvise aggressivitet og ved at fjerne testosteronet ved en kastration, er det mere sandsynligt, at man ender op med en rar vallak.

Ved 2 til 3 års alderen er hingsten fuldt kønsmoden. Testiklerne er nu meget større end tidligere, men kastration kan også foretages på dette eller et senere tidspunkt. Risikoen for komplikationer er dog større ved at vente til et senere tidspunkt. Der er større risiko for at eventuelt udviklet aggressivitet ikke forsvinder med kastrationen. Desuden er der større risiko for, at en ældre hingst (over 1 år) vil bedække hopperne i flere år efter kastrationen, muligvis resten af livet.
    (link fjernet)

Kommentér på:
Kan en vallak finde på at parre med en hoppe???!!!!

Annonce