{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
479 visninger | Oprettet:

Senest fravænning? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens.

Vores føllepige bliver 5 mdr. om 10 dage, og vi er så småt ved at finde ud af hvordan og hvorledes med fravænning, da det jo som regel gøres omkring de 6 mdr.

Nu ligger landet dog sådan, at vi har hestene hjemme, og vi har en shetlænder udover hoppe og føl.

Vi regner dog med at få en ind igen, men dette bliver først til februar tidligst.

Hvornår vil I mene at man senest bør fravænne føllet?
Mig bekendt dier de i naturen op til 1 års alderen, men er der fordele/ulemper ved at vente længere?

Hvad er jeres erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Senest fravænning?
  • #1   27. okt 2013 Min er lidt over 1 år, og har ikke været væk fra sin mor. De kan begge forlade hinanden uden problemer.
    De har først fået hver deres boks efter de kom ond fra døgnfold smiley
    Min har kun haft godt af at være ved sin mor i så lang tid. Og regner ikke med at de skal skilles. De går ikke sammen på folden, og Leonora dier ikke

• #2   27. okt 2013 Min oplevelse er at det rent faktisk er for tidligt at fravænne ved 6 mdr - hos mig bliver det først ved 9 mdr.

Både mentalt og fysisk mener jeg de er væsentligt bedre stillet fremadrettet ved, at vente til de er min 9 mdr. Og er hoppen velernæret og føllet ikke skal sælges/flyttes, så ser jeg ingen problemer i, at de bliver ved med at gå sammen - Selvfølgelig skal der tages hensyn til om det er et hingsteføl og holde øje med alder ved kønsmodning.

Så er din hoppe i dog foderstand - så lad dem bare blive sammen.

• #3   27. okt 2013 Fravænner først efter 10-11 måneder. smiley

• #4   28. okt 2013 Mit føl har sovet alene i sin egen boks i 3 uger nu men går sammen m.hoppen om dagen og det går forrygende godt,så engang i den kommende uge her bliver de perment skilt fra hinanden.
    Føllet er da 6 mdr.gl. jeg er nød til at tænke på det nye føl hoppen bærer på til næste år...

• #6   28. okt 2013 Jeg venter også.. Ham jeg har nu kommer tidligst fra når han er 8 måneder.. Vi skiller dem forsigtigt ad i boksen når han bliver 6 måneder, men en egentlig fravænning bliver først senere..
    Jeg har haft føl tidl. som begge har gået til min. 8-9 mdr. alderen og det har været med stor succes.. Jeg har fået nogen velafbalancerede føl der psykisk er meget stærke og bløde når de omgås andre heste..

Kommentér på:
Senest fravænning?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce