{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Centreret Ridning {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Jeg har et spørgsmål, som jeg tænkte nogle af jer, kunne hjælpe mig med.
Jeg overvejer nemlig at få en underviser ud i centreret ridning, men jeg blev lige i tvivl, om det kun er for rytterens skyld. Altså hvor der fokuseres på rytterens sæde, for det er komplet irrelevant for mit vedkommende. Så undervises der også grundlæggende med hesten fra jorden, eller er det mest for rytterens skyld?

-Signe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Centreret Ridning
  • #1   12. nov 2013 De arbejder meget med rytterens krop og opstilling for på den måde at få hesten på plads. Tro mig! det virker!

    Slap en smule af i solar plexus og pludselig har man søgning frem til hånden med lang, smuk hals. Det lyder vildt, men det er virkelig det mest hestevenlige i mine øjne smiley

    Mange kombinerer med akademisk og derfor også jordarbejde, fx Eva Tirstrup.


  • #2   12. nov 2013 Okay, så det vil sige, at hvis jeg får Eva ud, så kan hun hjælpe mig med akademisk fra jorden og på længere sigt, når jeg hopper op på ryggen af kræet?
    Det fanger mig i hvert fald, at der fokuseres så meget på rytteren, men jeg må indrømme, at den lille splejs vil have godt af lidt arbejde fra jorden nogle måneder inden smiley


  • #3   12. nov 2013 Eva er ikke Bent-akademiker. Så nej.. Men hun træner fra jorden og går meget op i at hesten skal være klar før man sætter rytter på

  • #4   12. nov 2013 Det behøver ikke nødvendigvis at være en BB-akademiker, men bare en, der har styr på hestens bevægelsesmønstre. Jeg vil prøve noget nyt, da jeg er kørt lidt træt i at finde en underviser smiley
    Kender du Eva som underviser?


  • #5   12. nov 2013 Det har Eva i den grad! Hun er den eneste jeg pt. selv kan se mig bruge som underviser smiley Ekstremt dygtig, kompetent, venlig og ultra, ultra skarp!

  • #6   12. nov 2013 Og dyr! smiley
    Alle tiders, tak for hjælpen! Så vil jeg glæde mig til at få en prøvelektion af hende smiley


  • #7   22. apr 2014 Hej Signe - nu er tråden lidt gammel efterhånden, men jeg er vildt nysgerrig efter om du fik dig en prøvetime, og hvad du synes om det. smiley

  • #8   23. apr 2014 Jeg får undervisning af Eva Tirstrup en gang i måneden på min islænder, og det er det mest fantastiske undervisning! Eva er super super dygtig, og helt nede på jorden. Hun tager tingene stille og roligt, og forklarer utroligt grundigt. Kan kun anbefales!

Kommentér på:
Centreret Ridning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce