{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

øvøv stiv benet {{forumTopicSubject}}

øvøv stiv benet Favorit
1 minut siden

skriver egentlig ikk for a få et råd, men for a kom ud med min bekymring, evt. snakke med andre der har samme oplevelse/problem...

Min hoppe på 19 år, har den senerste uges tid virket stiv benet når hun ska ud a boksen om morgen.... der er li et lille trin ned på vores bokse og man kan se a hun gør det meget forsigtig og de efterfølgende skridt hen a stald gangen lige så.... men så er det li som om a hun kommer igang og det går over.... ved hun er gammel i alderen, men det er første gang a hun viser mig tegn på a hun er ved a være gammel så blir sku helt bekymret for min gamle hest.... er det her mon hendes sidste vinter.... det er i hvert fald hendes sidste føl som hun venter sidst i april... Ska hel sikkert holde ekstra øje med hende op til folingen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øvøv stiv benet
  • #1   9. dec 2013 Min er også "stiv" benet, og hun bliver kun 16 smiley min er sat til D 10april og er allerede meget stor smiley

  • #2   9. dec 2013 min er ikk kæmpe på nogen måde, så tror desværre ikk det er derfor smiley


  • #3   10. dec 2013 Hun er jo ved og have en pæn alder, hvis hun er hest, og det kunne lyde som gigt. Det er ikke sikkert det behøver være din hests sidste vinter fordi hun er stiv i benene, der findes flere ting der kan prøves af tilskud. Jeg har haft god erfaring med glukosamin sammen med msm for nogle år tilbage. Det var bare et pulver som hun fik i foderet.

  • #4   10. dec 2013 jamen os det jeg skriver, a jeg ved godt hun er ved a være op i alderen men det der er a a hun jo aldrig har vist tegn på alderen før... hun har noget sene skade i begge forben... men vi har ikk mærket til det siden hun gik på pa
    pension smiley


  • #5   10. dec 2013 Hvis det var min hest ville jeg se tiden an.
    Gigt kommer med alderen og viser sig mere når det bliver koldt ude, så hvis hun bliver bedre når hun har folet og er kommet af med den ekstra vægt der er til sidst i drægtigheden, så havde jeg overvejet og give hende et tilskud som kan hjælpe på det. Du får det bedste resultat hvis du starter inden det bliver slemt.

    Du kunne evt undersøge med din dyrlæge om du må give noget mens hun er drægtig, så kunne du afhjælpe det allerede denne vinter måske.


  • #6   10. dec 2013 min tidligere hest fik faktisk æble eddike for gigt... tror bar desværre ikk det er gigt, tror det er skaden, men ja må da li ud og undersøge marked og måke købe foder beregnet til ældre heste smiley

  • #7   23. dec 2013 Min avlshoppe bliver altid stiv på forbenene når hun er drægtig. Det begynder når hun er ca 8 mdr henne. Ikke fordi hun er voldsom stor . Hun får sko på den sidste tid da hun ellers snart ikke vil gå ud af boksen om morgenen . Hun er så tyndsålet men klarer sig normalt uden sko. Tror det måske er drægtigheden der gør det ved din hoppe. Prøv og se når hun har folet om det ikke bliver bedre.

Kommentér på:
øvøv stiv benet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce