{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.304 visninger | Oprettet:

Gps / puls ur {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har i 2013 reddet nogle LC klasser på min vallak men i det nye år vil jeg gerne ud og ride nogle pointgivende klasser smiley
Jeg har læst omkring træning mm at det er en god ide med et gps/puls ur - jeg kan se at der bliver anbefalet garmin forerunner 305 men denne er vidst ude af produktion så hvad kan nu anbefales ? Samt hvordan sætter i pulsmåleren fast uden at risikere at det generer i gjordlejet ? Og evt giver sår ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gps / puls ur
  • #1   21. dec 2013 Følger lige med

• #2   22. dec 2013 Jeg har 305'eren, og jeg synes også at jeg har set den brugt på DBA fra 500kr (den ligger almindeligvis mellem 600-1000).

Jeg har jo islænder, så det kan faktisk lade sig gøre for mig at få puls"bæltet" (softstrap pulsmåler) som hører til det ur (købes seperat) om gjordlejet på hende. Den er ellers til mennesker, men kan spændes nok ud til at i hvert fald min islænder kan gå med den. Den fungerer fint så længe den er våd - jeg giver den med en svamp ved start, og hesten sveder jo resten af vejen, så det spiller.

Hvordan andre gør med den specifikke model ved jeg ikke, men det skulle også kunne lade sig gøre at finde sensorer der sidder på indersiden af gjorden.

• #4   22. dec 2013 Oka - der findes ikk en nyere model som er efterfølgeren som det kunne betale sig at købe når jeg alligevel skal anskaffe mig noget ? smiley

• #5   28. dec 2013 Hej,

Jeg bruger Garmin GPS og Polar pulsmåler smiley
    Fik det anbefalet engang af en af dem som rider uhyggeligt langt. Begrundelsen var at Garmin er bedst til GPS og Polar er bedst til puls, så på denne måde følte man sig fuldt dækket mht information.

Uanset om man vælger en samlet løsning - eller to separate som mig - så ville jeg ikke undvære hverken den ene eller den anden. Du lærer din hest at kende på en helt speciel måde. Efter et stykke tid vil du kunne ride en tur på den og vide - uden at kigge på ur - hvilken hastighed den går og hvor dens puls ligger.
    Man lærer ufatteligt meget om sin ridning, når man begynder at måle den smiley

Optihorse sælger Polar pulsmålere - de har også en webshop smiley Der kan du købe "hestebælter" som er kompatible med almindelige menneskepulsmålere. Så kan du måske være heldig på den blå avis.

Hilsen
    Vibeke

• #6   28. dec 2013 Det lyder også som en mulig løsning men synes måske det bliver dit små dyrt. smiley
    Er studerende så må erkende at økonomien også spilder en rolle i valget smiley

Kommentér på:
Gps / puls ur

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce