1.304 visninger
|
Oprettet:
Gps / puls ur {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har i 2013 reddet nogle LC klasser på min vallak men i det nye år vil jeg gerne ud og ride nogle pointgivende klasser
Jeg har læst omkring træning mm at det er en god ide med et gps/puls ur - jeg kan se at der bliver anbefalet garmin forerunner 305 men denne er vidst ude af produktion så hvad kan nu anbefales ? Samt hvordan sætter i pulsmåleren fast uden at risikere at det generer i gjordlejet ? Og evt giver sår ?
jun 2008
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 167
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.042
Jeg har jo islænder, så det kan faktisk lade sig gøre for mig at få puls"bæltet" (softstrap pulsmåler) som hører til det ur (købes seperat) om gjordlejet på hende. Den er ellers til mennesker, men kan spændes nok ud til at i hvert fald min islænder kan gå med den. Den fungerer fint så længe den er våd - jeg giver den med en svamp ved start, og hesten sveder jo resten af vejen, så det spiller.
Hvordan andre gør med den specifikke model ved jeg ikke, men det skulle også kunne lade sig gøre at finde sensorer der sidder på indersiden af gjorden.
jul 2006
Følger: 177 Følgere: 166 Heste: 6 Emner: 330 Svar: 2.553
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 54
Jeg bruger Garmin GPS og Polar pulsmåler
Fik det anbefalet engang af en af dem som rider uhyggeligt langt. Begrundelsen var at Garmin er bedst til GPS og Polar er bedst til puls, så på denne måde følte man sig fuldt dækket mht information.
Uanset om man vælger en samlet løsning - eller to separate som mig - så ville jeg ikke undvære hverken den ene eller den anden. Du lærer din hest at kende på en helt speciel måde. Efter et stykke tid vil du kunne ride en tur på den og vide - uden at kigge på ur - hvilken hastighed den går og hvor dens puls ligger.
Man lærer ufatteligt meget om sin ridning, når man begynder at måle den
Optihorse sælger Polar pulsmålere - de har også en webshop
Hilsen
Vibeke
jul 2006
Følger: 177 Følgere: 166 Heste: 6 Emner: 330 Svar: 2.553
Er studerende så må erkende at økonomien også spilder en rolle i valget
Gps / puls ur
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside