{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

De bedste ting, der er sket i 2013? :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige isfolk smiley
Nu fik jeg lige lyst til at høre om jeres år 2013 med hestene smiley
Hvad er de tre bedste ting, der er sket for jer og jeres heste i år 2013? smiley

For mig er de bedste tre ting:
1) Lige ryg smiley =
at jeg har fået rettet Atlas ryg op (hvilket betyder, at hun er gladere, dygtigere, mere samarbejdsvillig og nu også tølter endnu bedre og MEGET mere taktfast end før - yay! og at traven er kommet frem. Hun er SÅ fed at ride !!!)

2) Trailerkørekort smiley =
at jeg fik trailerkørekort, så jeg kan slæbe hestene rundt alle mulige steder smiley

3) Nye oplevelser smiley =
at hestene og jeg har oplevet en masse nyt på blot ét år.
(nyt opstaldningsted i vinters, ridelejr i Silkeborg i sommers + hestene fik ny FED sommerfold ved havet. + rideture forskellige steder i landet (Rand Skov, Grund Skov, Silkeborg skovene, Grejs skov, tur ved Fårup Sø osv. osv.), og at vi har fået en masse undervisning, og jeg er derfor blevet bedre til at forstå mine hestes signaler.) Jeg er stolt af mine heste og de har taget det hele i stiv arm!

2013 er klart et udviklingsår for mig og mine heste. Vi er kommet tættere på hinanden, har lært en masse via undervisning og har oplevet en masse nyt.
Jeg er blevet dygtigere til at ride racen "islænder" (eller hvert fald mine egne), da jeg bedre forstår det med gangarterne nu, og jeg er blevet mere ambitiøs (på den gode måde) i min ridning.
Jeg elsker Ásbjörn & Atla smiley

Hvad med jeres år? Lad os høre smiley ?
smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De bedste ting, der er sket i 2013? :)
  • #1   1. jan 2014 Jeg fik Alf smiley
    Fik min lille møgkrikke i marts, og når jeg tænker tilbage på det, har han bare udviklet sig så sindssygt meget på den korte tid, jeg har haft ham - han er blevet meget mere moden både fysisk og psykisk, velopdragen (til tider) og har også udviklet sig rigtig meget gangarts- og ridemæssigt (det går ikke altid den rigtige vej for os ... det er hårdt at være nytöltende hest, når rytteren ikke kan finde ud af det, skønt hun kun har redet islændere ...).

• #2   1. jan 2014 1: Jeg fik et helt fantastisk hingsteføl, og ham havde jeg med til følshow (første gang jeg har prøvet at have nogen med) hvor han gik ind og spasserede som aldrig før, fik nogle kanon karakter og rigtig fine kommentare smiley han endte på en meget fin andenplads (fik ligeså høje karakter som det hoppeføl der var kommet på førstepladsen ved hopperne) Virkelig fed oplevelse!

2: Jeg er kommet meget langt med Saga, som jeg egentlig købte i 2012 som værende " halv problemhest" Hun er en hest der er meget nem at stresse, men nu er hun begyndt at slappe af både under ridning og ude på folden. Vi har også været en masse ture ude i traffikken (hvilket hun slet ikke kunne ved tidligere ejer) og hun har bare klaret det til UG smiley også har hun endda lært at smile på kommando smiley Har aldrig haft en hest jeg var ligeså knyttet til smiley

3: Vi købte en ny unghest (Harpa) og det har absolut kun været meget positivt! Hun har verdens bedste temp. og nogle ret gode gangarter, så vi håber hun kunne gå hen og blive kåret smiley

så ja 2013 har været et rigtig godt år for vores avl smiley jeg føler jeg har lært rigtig meget, og er godt på vej. Og det har simpelthen været rigtig sjovt og spændende smiley

så nu glæder jeg mig til at komme videre i 2014 hvor vi har et par hopper der skal til hingst (hvor vi glæder os MEGET til det der bliver ud af det smiley ) jeg skal begynde til noget gangartsundervisning så jeg forhåbentlig kan få noget mere styr på det, og så regner vi med at harpa skal prøve at til en bygningskåring smiley

• #3   1. jan 2014 Mit 2013 har været et meget tumlet år, på det personlige plan, men et fantastisk heste år smiley

1. Fik det mest fantastiske hoppeføl, lille Eygló. Hun er bare det mest vidunderlige lille væsen. Havde hende med i byen til følshow og hun tog det bare super pænt, hun skal nok blive en skøn hest, glæder mig sådan til at se hende vokse op smiley

2. Baldi har næsten fået styr på tølten, nu mangler vi bare lige at få formen lidt pænere.

3. Er begyndt at ride Ösp igen og hun er bare helt igennem fantastisk, en rigtig drømmehest smiley så selvom vi har vores kampe ind i mellem så er jeg sikker på at hun er hesten for mig !

En sidste lille bonus er at jeg fik købt mig min egen trailer, så nu kan jeg pakke hestene når jeg har lyst og køre til stranden, i klosterheden eller til træning, det er så FEDT! smiley

Ser frem til kursus med Søren Madsen i starten af det nye år + min første stævnesæson, skal nok blive spændende smiley

• #5   1. jan 2014 1) Jeg fik min dejlige hest Mökkur! smiley Uuhh drømme hesten!

2) Jeg er blevet klart bedre i min ridning og forståelse af mine heste og heste generelt smiley

3) Har lært at barbere mine heste basser smiley

- Sanni, en ting du burde gøre i det kommende år, er at besøge os hestefolk på Dalgården! Og få en god tur! smiley

• #7   2. jan 2014 3x Søren Madsen kursus (vi fandt tølten frem)
    Ifoling v. Teigur
    Red mit første islænderstævne (endte vist ca i midten)

• #8   2. jan 2014 1. Den intensive træning Merkur og jeg havde været igennem betalede sig, da vi vandt DM alrid 2013 - Fantastisk god oplevelse!
    2. Kamp-showet på Moesgaard Vikingetræf blev i høj grad opdateret i år og Merkur gjorde et super arbejde, trods nyeudfordrende "show-tricks" smiley
    3. Succes med træning af en række ungheste jeg havde i ridning.

Alt i alt har det været et spændende og givende år ! smiley

• #9   2. jan 2014 2013 var et fantastisk år!

1. Fik 2 medaljer med hjem fra DM, som mit første år som ung rytter.
    2. Blev udtaget til at ride VM i Berlin!
    3. Blev ejer af den dejligeste vallak smiley

• #10   3. jan 2014 det bedste der er sket for mig er helt sikkert at Hvítasunna blev kåret i efteråret i 1. klasse som 4-gænger med bl.a. 9 for tølt smiley Og ellers alle de fantastiske stævner i foråret, samt ny underviser som jeg slet i har fortrudt.

• #11   3. jan 2014 Sikke dejligt at høre om alle jeres positive fremskridt smiley ! Altid rart, når tingene går fremad. Sikke nogle dejlige ting, I fortæller om.
    Vi kan vist godt være stolte af os selv, og vores heste, hva smiley ?

Nanna:
    Jeg havde slet ikke set, at du havde fået Mökkur. Hvor er han dog bare SKØN!! smiley I ser ud til at være et perfekt makkerpar.
    Jeg kommer gerne ud på Dalgården og rider tur med dig, hvis du viser rundt smiley

• #12   4. jan 2014 1. Forseti har braget igennem til de følshows han har været tilmeldt! To 1. pladser og så har han fået vildt meget ros for sine gangarter og sind smiley Så han blev den bedste 2 års hingst/vallak ved dette års elitefølshow! smiley Og så har han også været fantastisk at have med ud smiley

2. Min lillesøster har fået sin unghest, Síríus, til Aarhus og er begyndt tilridningen, og han er altså bare helt vildt talentfuldt og lærenem!

3. Jeg passede i sommers den gård, hvor Forseti og Síríus (på daværende tidspunkt) var opstaldet, og det var bare gennemgående en fed oplevelse, at opleve lømlerne til hverdag smiley

4. Forseti vandt en bedækning ved Elitefølshowet, så Björk skal i fol i år. Det glæder jeg mig meget til!

Kommentér på:
De bedste ting, der er sket i 2013? :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce