De bedste ting, der er sket i 2013? :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle dejlige isfolk
Nu fik jeg lige lyst til at høre om jeres år 2013 med hestene
Hvad er de tre bedste ting, der er sket for jer og jeres heste i år 2013?
For mig er de bedste tre ting:
1) Lige ryg
=
at jeg har fået rettet Atlas ryg op (hvilket betyder, at hun er gladere, dygtigere, mere samarbejdsvillig og nu også tølter endnu bedre og MEGET mere taktfast end før - yay! og at traven er kommet frem. Hun er SÅ fed at ride !!!)
2) Trailerkørekort
=
at jeg fik trailerkørekort, så jeg kan slæbe hestene rundt alle mulige steder
3) Nye oplevelser
=
at hestene og jeg har oplevet en masse nyt på blot ét år.
(nyt opstaldningsted i vinters, ridelejr i Silkeborg i sommers + hestene fik ny FED sommerfold ved havet. + rideture forskellige steder i landet (Rand Skov, Grund Skov, Silkeborg skovene, Grejs skov, tur ved Fårup Sø osv. osv.), og at vi har fået en masse undervisning, og jeg er derfor blevet bedre til at forstå mine hestes signaler.) Jeg er stolt af mine heste og de har taget det hele i stiv arm!
2013 er klart et udviklingsår for mig og mine heste. Vi er kommet tættere på hinanden, har lært en masse via undervisning og har oplevet en masse nyt.
Jeg er blevet dygtigere til at ride racen "islænder" (eller hvert fald mine egne), da jeg bedre forstår det med gangarterne nu, og jeg er blevet mere ambitiøs (på den gode måde) i min ridning.
Jeg elsker Ásbjörn & Atla
Hvad med jeres år? Lad os høre
?
mar 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Heste: 1 Svar: 913
Fik min lille møgkrikke i marts, og når jeg tænker tilbage på det, har han bare udviklet sig så sindssygt meget på den korte tid, jeg har haft ham - han er blevet meget mere moden både fysisk og psykisk, velopdragen (til tider) og har også udviklet sig rigtig meget gangarts- og ridemæssigt (det går ikke altid den rigtige vej for os ... det er hårdt at være nytöltende hest, når rytteren ikke kan finde ud af det, skønt hun kun har redet islændere ...).
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
2: Jeg er kommet meget langt med Saga, som jeg egentlig købte i 2012 som værende " halv problemhest" Hun er en hest der er meget nem at stresse, men nu er hun begyndt at slappe af både under ridning og ude på folden. Vi har også været en masse ture ude i traffikken (hvilket hun slet ikke kunne ved tidligere ejer) og hun har bare klaret det til UG
3: Vi købte en ny unghest (Harpa) og det har absolut kun været meget positivt! Hun har verdens bedste temp. og nogle ret gode gangarter, så vi håber hun kunne gå hen og blive kåret
så ja 2013 har været et rigtig godt år for vores avl
så nu glæder jeg mig til at komme videre i 2014 hvor vi har et par hopper der skal til hingst (hvor vi glæder os MEGET til det der bliver ud af det
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 16 Heste: 8 Emner: 127 Svar: 723
1. Fik det mest fantastiske hoppeføl, lille Eygló. Hun er bare det mest vidunderlige lille væsen. Havde hende med i byen til følshow og hun tog det bare super pænt, hun skal nok blive en skøn hest, glæder mig sådan til at se hende vokse op
2. Baldi har næsten fået styr på tølten, nu mangler vi bare lige at få formen lidt pænere.
3. Er begyndt at ride Ösp igen og hun er bare helt igennem fantastisk, en rigtig drømmehest
En sidste lille bonus er at jeg fik købt mig min egen trailer, så nu kan jeg pakke hestene når jeg har lyst og køre til stranden, i klosterheden eller til træning, det er så FEDT!
Ser frem til kursus med Søren Madsen i starten af det nye år + min første stævnesæson, skal nok blive spændende
jun 2011
Følger: 84 Følgere: 79 Heste: 2 Emner: 303 Svar: 3.189
2) Jeg er blevet klart bedre i min ridning og forståelse af mine heste og heste generelt
3) Har lært at barbere mine heste basser
- Sanni, en ting du burde gøre i det kommende år, er at besøge os hestefolk på Dalgården! Og få en god tur!
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.042
Ifoling v. Teigur
Red mit første islænderstævne (endte vist ca i midten)
sep 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 74
2. Kamp-showet på Moesgaard Vikingetræf blev i høj grad opdateret i år og Merkur gjorde et super arbejde, trods nyeudfordrende "show-tricks"
3. Succes med træning af en række ungheste jeg havde i ridning.
Alt i alt har det været et spændende og givende år !
sep 2008
Følger: 75 Følgere: 75 Emner: 22 Svar: 131
1. Fik 2 medaljer med hjem fra DM, som mit første år som ung rytter.
2. Blev udtaget til at ride VM i Berlin!
3. Blev ejer af den dejligeste vallak
feb 2011
Følger: 49 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 482
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 57 Heste: 12 Emner: 60 Svar: 565
Vi kan vist godt være stolte af os selv, og vores heste, hva
Nanna:
Jeg havde slet ikke set, at du havde fået Mökkur. Hvor er han dog bare SKØN!!
Jeg kommer gerne ud på Dalgården og rider tur med dig, hvis du viser rundt
sep 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 52 Svar: 275
2. Min lillesøster har fået sin unghest, Síríus, til Aarhus og er begyndt tilridningen, og han er altså bare helt vildt talentfuldt og lærenem!
3. Jeg passede i sommers den gård, hvor Forseti og Síríus (på daværende tidspunkt) var opstaldet, og det var bare gennemgående en fed oplevelse, at opleve lømlerne til hverdag
4. Forseti vandt en bedækning ved Elitefølshowet, så Björk skal i fol i år. Det glæder jeg mig meget til!
De bedste ting, der er sket i 2013? :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside