{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Seperationsangst... {{forumTopicSubject}}

Hej alle .... smiley

Jeg har en plag/unghest, som bliver 3 år her til maj.. Og jeg synes at efter jeg har flyttet hende for godt 5 uger siden, at hun er blevet rigtig forfærdelig mht. at være indenfor i stalden alene - altså uden andre heste. Men det er sådan lidt skiftende...... -.-'

Altså hun har aldrig rigtig været helt vild med at være alene i boksen, men hun har aldrig været så slem som nu! Hun stejler og bukker, stresser rundt i boksen.
Og jeg har før sagtens kunne have hende stående på staldgangen - hvor hun har været helt afslappet.. Men nu på det sidste så kan hun ikke stå der meget mere end 5 minutter før hun begynder at vade frem og tilbage stå at små trippe/hoppe.

Jeg ved ikke om hun "prøver grænser af".. Eller om det er fordi hun bedre kan overskue alle hestene nu? I den nye stald er der kun 3 heste i alt, og det gamle sted vi kommer fra var der 16 heste.
Jeg synes i det hele taget det er en lidt mærkelig opførsel hun er begyndt på, fordi jeg har altid haft hende inde i stalden (både det nye og det gamle sted) minimum 4-5 gange om ugen i 15-30 minutters tid...


Har i nogle foreslag til hvad det måske er der stikker hende? Hvad jeg evt. kan gøre?
Jeg vil gerne begynde at tage hende lidt med ud på tur - rundt på gården og lidt ned af vejen. Men når hun ikke engang er okay med at være alene inde i stalden, så har jeg ikke rigtig lyst til at gå rundt med en lidt temperamentsfuld ung dame.

Hvis det har jeres interesse, så bliver hun fodret med;
Suregrow, lidt lucerne, wrap og hø..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seperationsangst...
  • #1   11. jan 2014 Mon ikk det er en kombinationen af ungheste nykker, et nyt sted og usikkerheden ved dette.
    Det skal da nok komme igen. Giv hende tid og bli ved med at øve smiley


  • #2   11. jan 2014 Min på 15 md er også vildt bange vis han er alene bare ikke vis vi går tur så er der ikke noget

  • #3   11. jan 2014 Min tidl. 3års blev flyttet fra en rideskole til privat stald med kun 3heste, det kom aldrig til at gå, han kunne simpelthen ikke tages fra de andre uden at blive nervøs, det endte med at jeg flyttede ham på rideskole igen, og han var faktisk helt cool med at være alene dagen efter han blev flyttede igen.

  • #4   11. jan 2014 Jeg er nemlig også i tvivl om det er fordi hun har gang i nogle unghestenykker lige nu ... Eller om det er fordi at hun nu kan overskue dem alle.
    Jeg har selv købt hende fra avler, hvor der var 5-6 heste.. Men det er jo stadig mere end 3.

    Men det kan godt være at jeg bare skal se tiden an, fordi jeg synes det er meget mærkeligt, at hun er begyndt på det lige efter jeg er flyttet.. smiley


Kommentér på:
Seperationsangst...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce