{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Seperationsangst {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Min mor købte en dejlig hoppe for knap 1 år siden .. Hun lider af stress i større forsamlinger og står nu et lille sted..

Vi har et problem som jeg gerne vil have hjælp til hvordan jeg kan træne ..
Jeg kan godt hente hende på folden og tage hende ind og stå helt alene på staldgangen .. Hun kan også sagtens rides alene i ridehuset og rides ud alene ..

MEN! Hun kan ikke efterlades alene på folden. Hvordan kan jeg træne med det hende ??
Og hun kan heller ikke efterlades alene i stalden .
Hvis hun nu står alene og der så kommer en hest ind i stalden og den går igen, så stresser hun op. Selvom det en hest hun aldrig har været i kontakt med ..

Så kan i hjælpe mig ! smiley
Hvordan kan jeg træne det , så hun kan klare at blive "efterladt" . ? smiley

Tak på forhånd !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seperationsangst
  • #1   2. jan 2014 Prøv at se den her smiley
    http://youtu.be/a1Uibq2pHrU


  • #2   2. jan 2014 Ja men den video er modsat smiley
    De heste hun arbejde med kan ikke tages fra flokken .. Det kan min godt.. Min kan ikke efterlades .. Så ved ikke helt hvordan jeg skal bruge det ..


  • #3   2. jan 2014 Ved ikke om den hjalp, men heste er jo flok dyr, så de færreste bryder sig om at blive efterladt.
    Giv hesten noget at bruge tid på og beskæftige sig med, når den er alene smiley Mere hø eller evt et får eller sådan noget ud på folden.
    Gætter at det kun er to heste på folden, så? Det er nemlig ikke helt smart, for den ene kommer så til at stå alene tit. Så er det her jeg kan komme med et bud om evt får? Eller flere heste? smiley


  • #4   2. jan 2014 Jeg står opstaldet, så et får er ikke en mulighed smiley
    Nej de er 5 heste på folden, alle de andre kan godt stå alene. Men hun kan ikke /:
    Og som jeg også skriver er problemet også hvis hun er taget ind i stalden alene og der så kommer en som så går igen så bliver hun urolig ..
    Hun er ligeglad med hegn, snore osv når først hun bliver bange for at være alene ..

    Ja heste er flokdyr, men de skal også kunne være alene smiley


  • #5   2. jan 2014 Det er meget svært at træne en hest i at blive efterladt, for det er jo svært at træne en hest når man ikke er til stede, derfor er man oftest nødt til at tænke i andre alternativer som en fold kammrat, om det hjælper at fodre den mens eller andet :).

    Og ang det med en der kommer også går igen - der kan du bruge videoen som Emilie linker til, men ja det er klart det er svært at træne en hest i at blive efterladt hvis man ikke er der :o)


  • #6   2. jan 2014 Når andre så går fra hende på staldgangen, så gør dig selv interessant smiley Aldrig skæld den ud for at blive utryg ved at være alene, det gør det kun værre, som Camilla nævner i videoen. Så bekræfter man den bare i at det ikke er rart at være alene. Så gør dig spændende og få hende til at tænke på noget andet, end at den hellere ville være med de andre smiley Evt her kan klikkertræning eller alm. ros hjælp. Få hende til at fokusere på en opgave. Fx at tage hovedet ned. Lav evt lidt øvelser/tricks som at gå til siden, bakke osv smiley

  • #7   2. jan 2014 Jeg havde en hoppe med samme problematik.
    Jeg havde en adfærdsbehandler ude pga. det og mange andre ting, men jeg fik det tip at stille min hest i boksen, lade en komme ind med en anden hest, gå hen og få hestene til at hilse, også gå ud igen, så min hest lige akkurat ikke kan se den anden hest. Mens personen gik ud af stalden med den anden hest, roste jeg meget med godbidder hele tiden, snakkede til hende og nussede hende.
    Når så den anden hest kommer ind i stalden igen skal jeg stoppe helt med alt kontakt, fordi den andens hest nærvær er en belønning i sig selv. Lad dem hilse igen, og lad den anden person vende om igen og gå ud, ros og giv godbid.
    Sådan gjorde vi MANGE gange og her hjalp det.
    EDIT: når så det bliver bedre, hesten stresser mindre, så skal man forlænge den tid den anden hest er ude af din hest syn.


  • #8   2. jan 2014 Tak Stine smiley
    Det er da helt klart værd af prøve !!


Kommentér på:
Seperationsangst

Annonce