{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Højrumpet/overbygget {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har en lille hoppe, som altid virker lidt højrumpet / overbygget - hun fylder 3 her til maj, så hun er stadig i vækst, men er arabere generelt lidt højrumpet? Min pige er ikke ren ox men er 87.5% ox og 12,5% DV... Når jeg ser billeder af hendes far til hans kåring, virker han også lidt høj bagtil, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer der har arabere, hvordan jeres så/ser ud i den alder.

Meningen er/var at hun skulle gøres ryttervant hen over sommeren og så have voksepause hen over vinteren, men det skal hun naturligvis ikke, hvis hendes høje rumpe alene skyldes vækst og ikke er et racepræg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højrumpet/overbygget
  • #1   17. feb 2014 ox er ikke altid overbygget og tænker at med den alder din har så kan du først regne det når hun er 5-6 år. Jeg har en vallak der er lettere overbygget ren ox ikke brugt så meget men jo mere han bliver brugt rigtig jo mere retter det sig. Mine 3 andre har nogle fine overlinier de er 3- 4- og 8 år

  • #2   17. feb 2014 Tak for svar Marianne - rigtig brugbart!! Min hoppe har altid vokset lidt i ryk i modsætningen til en jævnaldrende DV vallak vi har i stalden - hans vækst har altid virket mere jævn. De er begge fodret med samme foder, så forskellen kan ikke skyldes dette.

    Ville du med din erfaring mene at det er forsvarligt at ryttertilvænne hende til sommer, selvom hun er en smule højrumpet eller ville du vente og se tiden an? Hun kan jo selvfølgelig sagtens nå at rette sig en del endnu... :0)


  • #3   18. feb 2014 Jeg vil vente til min. efterår / vinter bedst til hun er 4 år. En ide kan være arbejde fra jorden af hvor du kan lærer hende alt det grundlæggende - og styrke hendes anatomi. Det kan du gøre med øvelser fra centreret ridning gode undervisere er Eva Tirstrup på Sjælland - eller Gitte Vestergaard i jydeland

  • #4   18. feb 2014 Hej igen

    Har lagt et par billeder ind af hende fra november 2013, hvor vi var på kursus samt et enkelt af hendes far...han virker også en smule højrumpet men det kan være vinklen det er taget på.

    http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/433042-hoejrumpet__overbygget?status=1


  • #5   18. feb 2014 Fik min dreng da han var 3. Han har, alt den tid jeg har kendt ham, været meget høj bag til og det har ikke rettet sig (endnu?). Han bliver snart 5, så jeg regner med han forbliver sådan. Han er forresten købt hos Lone Husted, der viser din hoppes far frem smiley

  • #6   18. feb 2014 Hej Malene også tak for svar fra dig...og hvor sjovt du har købt din dreng hos Lone Husted, som fremviser Charmoulix. smiley

    Grunden til jeg startede mit indlæg er nemlig, at jeg synes, at jeg har set flere være højere bagtil. Men det er nok meget individuelt....men godt med flere input.



  • #7   24. apr 2014 En lille hilsen fra Lolland af?? håber i har det godt.. Vil sige at kaffe er også en højrøvet pige, og ja hun bliver jo 3 i juli. Mit mål med kaffe er at jeg komme op på hende et par gange i år og ellers står den bare på jordtræning. Også tager vi fat engang i foråret 2015 og ser hvordan det går????

  • #8   25. apr 2014 Hej Henriette

    Tak for din hilsen - dejligt at høre fra dig. Medina er påbeyndt ryttertilvæningen og det går bare SÅ godt. Har været oppe nogle gange nu og ikke hun siger noget til det. Vi træner stadig start og stop fra jorden af og nu også fra ryggen i skridt og hun er bare så dygtig. Glæd dig...det er bare så stort at komme op første gang :o)

    Medina får snart sommer pause og lige som dig, skal hun først rides rigtigt næste år. Vi går stadig mange ture og hun har mange pauser, hvor hun bare stadig går og hygger på folden....vi har ikke travlt..skal ikke nå noget.

    Har også en underviser med på sidelinien som er uddannet på BBH.


  • #9   25. apr 2014 Jeg håber og tro at det bare køre derud af med kaffe. For jeg er sikker på jeg stortuder første gang jeg sidder på hende smiley kaffe er pt igang med at skifte tænder, utrolig at tænke på at vores baby'er er ved at blive store smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Højrumpet/overbygget

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce