{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.970 visninger | Oprettet:

Bom str. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg er pt på udkig efter ny sadel og så sidder jeg lige og kigger alle de emner der i forvejen er på området. Umiddelbart kan jeg se at de fleste har bred bom i sadlerne, er det rigtig antaget?

Jeg synes det er svært at vælge sadel, umiddelbart er jeg nok mere vanskelig end hesten hi hi hi dog er han vokset ud af de 2 sadler jeg har haft til ham. Den sidste er en hubertus 16" med mellem bom!

Men hvilken bom str. Går jeres araber med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bom str.
  • #1   20. feb 2014 min går med 16 - har brugt 17' på hende men den sad og trykkede på skulderne så måtte gå ned i 16' - købte en hubertus som ligger godt nu

  • #3   20. feb 2014 Mine to går med wintec sadler. Den ene med bred bom og den anden ekstra bred.

  • araberhesten.dk
    araberhesten.dk Tilmeldt:
    jun 2008

    Følgere: 17 Svar: 1
    #6   27. feb 2014 De 16 tommer angiver sadlens sæde, altså er det kun rytterens mås der vokser ud af dette mål:). Bom str er målt fra det ene kopfjern til det andet og er det vigtigste mål da det trykker hestens ryg, både hvis den er for lille eller for bred.
    Alle vore arabere rides bidløs og i bomløse sadler. De ligger perfekt hver gang og kan bruges på flere heste så jeg ikke behøver ti forskellige sadler;)
    (Dog har vi også 2 helt korte westernsadler m bred bom til skovture og et par portugisiske sadler med bred bom til akademisk ridning).
    Fik hjælp af professionelle da vi købte sadlerne med bom, vigtig med den rette størrelse når arabere nu er kortere


  • #7   30. mar 2014 Jeg har fået lavet en special saddel ved Sommer i Tyskland til Nilansk, men Oliviya går med en alm. Sommer Magnus 17" begge sadler er Dressur.

Kommentér på:
Bom str.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce