897 visninger
|
Oprettet:
4. maj 2008 Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 1 Emner: 91 Svar: 174
slankekur til delvist skadet hest {{forumTopicSubject}}
Ja dyrlægen mener at han har hovsenebensbetændelse, og er som sagt 100-150 kg for tyk. Han har fået specielle ringsko med kiler på. Han bliver skridtet 2 gange om ugen, da jeg ikke har tid til mere. Tror han får ca 3-4 kg hø om dagen, og ca hvad der svarer til to håndfulde vrinsk (mener jeg nok det er), derudover får han "vitamingodbider" hver dag vi er der, ca 5 dage om ugen. han er på en fold med kort græs fra 8 morgen til 5-6 aften.
Hvad kan man gøre?
tænker også gerne effektive motionsformer, fx svømning eller bomtræning osv.
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Og så ville jeg fodre med Horselux easy istedet for vitaminpiller og VRINSK.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Ville få motioneret ham noget mere, om det så bare er 15-30 min gå tur.
Og medmindre hesten er en shetlænder, så er 3-4 kg hø ikke nok. Den skal ha' 2 kg pr. 100 kg kropsvægt også i et slowfeeder net.
Også giv den kun vitaminer i fx godbidsform
okt 2009
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 346
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Fri adgang til frøgræs hvis den kan administrere det, og så ca. 5 kg hø om dagen her i starten - det skal self. trappes op da det ER for lidt til en hest. Men man kan være nødt til at tage drastiske metoder i brug når den er så overvægtig.
Fint med vitaminpiller. Roepiller feder så det skal den ikke have.
GlukoGard fra Hippolyt vil nok være fornuftigt.
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
Man kan og må ikke sulte en hest ned i vægt det kan være direkte farligt så den skal dækkes ind med vitaminer og mineraler HVER DAG, den skal have grovfoder svarende til minimums anbefalingerne og dette skal fordeles over hele døgnet så den ikke står uden noget i mere end 4 timer.
Jordfold kan sagtens bruges men så kræver det igen at du sørger for hø eller wrap for ellers står du både med hovsenebems problemer og mavesår.
Alle vores kører efter hø efter spiselyst men altid i net med små masker 4x4 cm og de spiser sig ikke fede der er altid noget tilbage både inde og ude hvilket gør at de ikke grovæder for maden bliver ikke væk eller spist af naboen, det tager tid for nogen heste at slippe behovet for at rydde bordet men jeg har endnu ikke haft en hest i vores stald der ikke har lært det.
Selv vores shetter Emil kan have wrap ad lib.
slankekur til delvist skadet hest
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside