{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

slankekur til delvist skadet hest {{forumTopicSubject}}

Ja dyrlægen mener at han har hovsenebensbetændelse, og er som sagt 100-150 kg for tyk. Han har fået specielle ringsko med kiler på. Han bliver skridtet 2 gange om ugen, da jeg ikke har tid til mere. Tror han får ca 3-4 kg hø om dagen, og ca hvad der svarer til to håndfulde vrinsk (mener jeg nok det er), derudover får han "vitamingodbider" hver dag vi er der, ca 5 dage om ugen. han er på en fold med kort græs fra 8 morgen til 5-6 aften.

Hvad kan man gøre?

tænker også gerne effektive motionsformer, fx svømning eller bomtræning osv. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slankekur til delvist skadet hest
  • #1   3. maj 2014 Du er nok nødt til at motionere ham mere end 2x ugentligt.
    Og så ville jeg fodre med Horselux easy istedet for vitaminpiller og VRINSK.

• #3   3. maj 2014
    Ville få motioneret ham noget mere, om det så bare er 15-30 min gå tur.
    Og medmindre hesten er en shetlænder, så er 3-4 kg hø ikke nok. Den skal ha' 2 kg pr. 100 kg kropsvægt også i et slowfeeder net.

Også giv den kun vitaminer i fx godbidsform

• #4   3. maj 2014 Væk med Vrinsk. Hvis du gerne vil give ham noget der mætter er rene roepiller et godt bud. Og som de andre siger. Mere motion....

• #5   4. maj 2014 Jordfold og motion i form af trækture hver dag indtil den er slank nok til at bære rytter forsvarligt. Du kan prøve alt det du orker, men så længe den er på græs, vil dens vægt være ca. umulig at påvirke medmindre du kan ride 1-1½ time intensivt om dagen og det kan du ikke på en fed hest.
    Fri adgang til frøgræs hvis den kan administrere det, og så ca. 5 kg hø om dagen her i starten - det skal self. trappes op da det ER for lidt til en hest. Men man kan være nødt til at tage drastiske metoder i brug når den er så overvægtig.
    Fint med vitaminpiller. Roepiller feder så det skal den ikke have.
    GlukoGard fra Hippolyt vil nok være fornuftigt.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #6   4. maj 2014 Sund slankekur kræver engagement og benhårdt mAnegement fra ejer, du skal prioritere at gøre det der er rigtig og det kræver at du finder tiden ellers kommer der ikke til ske noget der er ingen lette løsninger på den opgave.

Man kan og må ikke sulte en hest ned i vægt det kan være direkte farligt så den skal dækkes ind med vitaminer og mineraler HVER DAG, den skal have grovfoder svarende til minimums anbefalingerne og dette skal fordeles over hele døgnet så den ikke står uden noget i mere end 4 timer.

Jordfold kan sagtens bruges men så kræver det igen at du sørger for hø eller wrap for ellers står du både med hovsenebems problemer og mavesår.

Alle vores kører efter hø efter spiselyst men altid i net med små masker 4x4 cm og de spiser sig ikke fede der er altid noget tilbage både inde og ude hvilket gør at de ikke grovæder for maden bliver ikke væk eller spist af naboen, det tager tid for nogen heste at slippe behovet for at rydde bordet men jeg har endnu ikke haft en hest i vores stald der ikke har lært det. smiley
    Selv vores shetter Emil kan have wrap ad lib.

Kommentér på:
slankekur til delvist skadet hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce