308 visninger
|
Oprettet:
24. feb 2008 Følger: 153 Følgere: 161 Heste: 5 Emner: 263 Svar: 2.150
Underholdning under ridning? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har en 3 års (4 D 27 juli) pony, som keder sig helt vildt til dressur, og ved ikke hvordan jeg skal motivere hende. Hun synes det er sjovt at ride udenfor, men nå vejret ikke er til det, rider vi i hallen og skridter tur bagefter. Men hallen keder hende helt vildt, fordi det ikke er så spændende. Nogen som kan komme med et forslag til hvad vi kunne lave, som ville gøre træningen lidt mere interessant?
Mvh. Sebastian.
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
jan 2014
Følger: 54 Følgere: 41 Emner: 41 Svar: 385
sep 2008
Følger: 63 Følgere: 60 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 71
feb 2008
Følger: 153 Følgere: 161 Heste: 5 Emner: 263 Svar: 2.150
feb 2008
sep 2008
I stedet for at jeg rider hende altid, træner jeg meget fra jorden hvor tricks indøves og laver nogle lege så hun ikke keder sig når så jeg skal ride hende lidt.
Hvis den keder sig så meget kunne du lave noget andet end at ride den.. ved jo ikke hvad det er du laver med den ellers
Men ellers så på tur... kan ikke lige komme med noget ellers da jeg ikke kender heste. For vil give dig helt ret i at den ikke skal springes endnu.. men løsspring kunne være en mulighed?
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.963
I western skal hesten stoppe prompte stort set uden kontakt med tøjlen, og kun via ben, sæde og stemme. I begyndelsen fik han en godbid HVER gang han stoppede, når jeg pludselig gav signal.
Nu når han bliver lidt ukoncentreret, beder jeg ham om at stoppe brat, og så får han altid fokus på mig igen
Vi træner også neck-riding, hvilket er, når hesten flytter sig for trykket fra tøjlen. Så rider vi rundt og træner dressur, og han bliver lidt tvær eller jeg gør, så løsner jeg tøjlerne, ligger dem til hans hals, og prikker ham en gang med schenklen, og så skal jeg love dig for han svinger forparten rundt, og får fokus igen!
Det er super skægt, men det kræver at man har en hest, som kommunikere meget! Generelt vil jeg sige, det er gode fokus-øvelser for alle ungheste. Kommer man op til nogle ældre heste, som er trænet, er det ikke sikkert, at de bider så godt på sådanne øvelser, hvis de allerede har lært at ignorere rytteren.
Men det er jo en helt anden snak
feb 2008
Hun bliver også løssprunget en gang imellem. Hun blev løssprunget idag, så hun ikke er så "tung" til dressur undervisningen imorgen
feb 2008
aug 2008
Men man skal også huske at bruge det ..
sep 2008
feb 2008
Men jo hun har haft en barsk opvækst som plag. Da jeg købte hende, kunne man ikke trække hende eller blot stå ved siden af hende, dog til min overraskelse, løb hun nærmest op i traileren, da jeg hentede hende. Hun var meget nusset, og hendes hove var helt skæve. Hendes baghove var skæve, så hun stod på ydersiden af hendes hove, dette har smeden fået rettet op på efter 4 smedninger. Desv har vi døjet med hendes forhove i et år nu, hvor de er skæve indad. Hun har fået sko på, og hun får løbende tjekket, om hun er i stand til at ride, hvor dyrlægen har bekræftet, at hun er det. Hun har også været udsultet, så hun sluger sin mad, men nu bliver alt opløst.
Så der kan være mange grunde til dette. Det kan være hø der har sat sig fast, selvom det ikke tyder til det. Men det kan også være hovene, selvom dyrlægen har sagt go for hende. Men vi må se hvad der sker imorgen.
aug 2008
feb 2008
sep 2008
Vil nok skyde på at det du gør med dyrlæge, fysioterapeut osv. er den rigtige vej. Du har ikke overvejet en barfodstrimmer til din hest hvis der er noget du stadig mangler at få rette op på?
Det ville nok også være en ide at strække hende let ud efter ridning hvis hun er stiv til den ene side. Det kan være det løsner lidt op. Ellers kunne en kiopraktor være en mulighed hvis det er. Hvis fysioterapeuten kommer og kigger kan du jo selvfølgelig blive klogere der.
Rigtig meget hel og lykke med den!!
feb 2008
Vi var begge overraskede over, at hun næsten ikke fortalte sine smerter i hverdagen. Men hun nød virkelig behandlingen! Og vi fik nogen øvelser vi skulle lave efter træningen.
Men nu skal hun have fri i tre dage, og så kan vi gå stille igang, og uden sadel indtil jeg har fået en ny. Sender mine sadler til en sadel forhandler og ser om nogen vil købe dem. Og så vil jeg købe en ny, og får en sadel mager til at bekræfte at den ligger godt.
Hun mente at knogle forvridningen var gammel, da det har været en lang proces at det blev så slemt.
Er sku glad for at se hende så afslappet nu.
Efter en time så hun sådan her ud: - har aldrig set hende så afslappet før, hvor er jeg glad :') Vivian Lock kan KLART anbefales!
feb 2008
sep 2008
feb 2008
Underholdning under ridning?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside