Første Gædingakeppni stævne {{forumTopicSubject}}
Hej alle jer med ismulere
Jeg skal deltage i mit første stævne gædingakeppni stævne i næste weekend, og jeg er ret i tvivl om reglerne. Jeg har været inde og kigge på islandshest.dk og læse hvad jeg kan, men de har ikke skrevet alle reglerne ind?
Jeg har fået læst mig til at man ikke må ride med pisk, og der står at man må bruge et begrænset antal af hjælpemidler. Må man så bruge klokker?
Da jeg så desværre ikke er fyldt 18 endnu, skal jeg ride i teenageflokken. Men gælder det for alle klasserne at man skal vise galop med sprint med acceleration?
Håber at der er nogle af jer der kan hjælpe derude
Forhåbentligt er det ikke mig der skal ride først i min klasse, så jeg kan få lov til at kigge på nogle af de andre, så jeg kan se hvad de gør. Men jeg synes alligevel at det er rart nok at have styr på hvad man skal og hvad man ikke må
Venligst Sandra
maj 2007
Følger: 74 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 148 Svar: 1.979
TS: jeg har selv kun startet B-flok, så jeg er ikke 100% inde i teenageflok, men ja galop med øgning.
du sammensætter selv dit program med hvilken rækkefølge du vil vise gangarterne.
I teenageflok mener jeg at man skal vise skridt, langsom tölt, trav, galop og så enten hurtig tölt eller trav. du har 3 omgange så du har også en langside til at vise hvad der ikke gik så godt eller bare hestens bedste gangart du måske kan forbedre.
Et tip til gædingakeppni er at hesten skal se imponerende og kraftfuld ud, fart er godt så længe hesten kan bære det, men hvis det går ud og over takten så trækker det ned. Hesten skal altså se villig ud men også nem at ride, hvis man har svært ved at stoppe eller skifte gangarter pga. for meget fart så er den ikke nem at ride
jeg mener godt at børn og teenagere må ride med pisk, men jeg er ikke 100% sikker men mener kun det er i A og B flok du ikke må have pisk med.
du må gerne bruge boots og klokker op til 250 g som i sport.
apr 2009
Følger: 24 Følgere: 27 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 489
Kristina - tusind tak! Jeg har fået lavet mit eget program, så langt så godt! Og jeg håber at jeg må ride med pisk, det plejer nemlig at være en god hjælp!
maj 2007
Følger: 74 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 148 Svar: 1.979
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 79 Svar: 182
Hvis der er en gangart eller noget andet som du ved at hesten måske er svag i, så vælg den til din sidste halve runde. Den hoppe jeg red havde for tiden lidt svært ved at trave, da hun er meget gla for tølt og var en smule ude af træning. Jeg kunne ikke få hende til at trave da jeg havde tænkt mig det, så jeg tog min sidste halve runde på at prøve igen, det virkede så ikke, og jeg tog derfor hurtig tølt da det er det hun er bedst til og vi fik også 8,2 - 7,9 - 8,2 for det. Hvis gangarten ikke bliver vist (som det skete ved mig) så får man 5, som bare svarer til 0.
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 79 Svar: 182
apr 2009
Var ude og træne på ovalbane i dag, for at øve program, og det gik egentlig meget godt, så nu er jeg spændt til når det virkelig gælder
apr 2009
Første Gædingakeppni stævne
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside