{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Læskur! HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen!

Vi har fire ponyer hjemme, som er ude hele dagen, men står i stald om natten. Lige nu er de ude til ca. klokken 18:30, men jo tættere på sommeren og de lyse aftner vi kommer jo længere skal de være ude. (Gerne til 21:30-tiden i de lyseste dage).

Dog er de i løbet af sommeren meget generet af solen og manglende skyggesteder, så til denne sommer, har vi tænkt på at få et køligt skyggested stablet op.

Vi har en lade, som har en port der ligger ud til folden. Den store del af laden bruger vi til opbevaring, et bordtennisbord og et billiardbord. En tredjedel inde i laden står nogle høje skabe, som nærmest deler laden op. Det er dog ikke fra den ene væg til den anden, men ca. 7 ud af 10 meter, som er delt af med skabe.

Den tredjedel lade havde vi i tankerne til et skyggeskur/læskur selvfølgelig med afspærring af det manglende stykke, men problemet er, at hvis vi bare lader dem stå der frit, så skider og tisser de selvfølgelig derinde. Det er som sådan heller ikke et vildt problem, men resten af laden, som vi selv bruger, kommer til at lugte også, da der jo stadig er fri adgang til den del.

Er det nogen, som har nogle idéer til, hvordan vi undgår det? Vi har overvejet, om det ville hjælpe, hvis vi lod være med at strøg derinde(de skal jo bare være der om dagen med fri adgang til folden), så ville det også være nemt lige at skovle eventuelle hestepærer ud på folden, men tisset breder sig jo nemt, og det er trodsalt svært at få det hele væk?

Nogen råd og idéer til problemet, og eventuelt andre råd til projektet søges! smiley

Jeg har vedhæftet et billede som viser en plan over gården. Alle bygninger er skrevet ind, men det er laden på fold 1, som er vigtig! smiley

Kærlig hilsen
Laura og co.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læskur! HJÆLP!
  • #1   8. mar 2015 Jeg ville lægge noget strøelse derind.

    I min stald bruger vi træpiller og selvom det er sjask vådt og der er trampen godt ned med pis og lort, når en pony har haft dårlig mave, så lugter det ikke. Det støver lidt, ellers er vi meget tilfredse med det.

    Ellers tænker jeg at man kunne bygge en permanent mur med en sikret dør, så bliver skuret også isoleret men der er stadig mulighed for at lægge stråfoder og fylde vand til hestene via døren.


Kommentér på:
Læskur! HJÆLP!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce