{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

HJÆLP til træning {{forumTopicSubject}}

hej alle
Jeg købte for et år siden en dv vallak på 6 år. han havde været meget rundt til mange forskellige ejere, da ingen har kunnet styre ham. Jeg faldt pladask for ham, og tog ham derfor til mig. jeg sendte ham i prof ridning og det gik rigtig godt (dressur - LA).
I januar fik jeg rigtig travlt med min skole og jeg red ham derfor ikke hver dag. Han fik flere og flere fri dage og det er nu 2 måneder siden jeg sidst har redet ham (dressur) (han blev halt på venstre forben, grundet et spark på folden, dyrlægen gav ham medicin og bad mig longere ham, når behandlingen var slut.) Jeg har longeret ham i nogle uger, men har så igen måtte holde en pause grundet eksamen. Det er nu en måned siden han har været i brug.
Jeg skriver dette fordi han nu er begyndt at tage bagbene til sig når jeg renser hove på ham, han sparker også lidt ud efter mig, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få ham til at lade være?
Når jeg nusser ham, tager han stille hovedet ned til min fod og vil bide, hvad skal jeg gøre? Når han får aftensmad eller morgenmad tager han hovedet hurtigt ned i maden og tykker så meget at maden ryger ud igen. Om morgen vågner han kl 07 og begynder at trampe i jorden så der nu er kommet et hul i boksen, ved bokslågen. Jeg tror han mangler respekt og tillid til mig og vil derfor gerne vide hvordan jeg får det bygget op igen? Han er fuld af energi og jeg vil derfor også gerne have et træningsporgram jeg kan følge til ham.
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig, med gode råd og vejledning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP til træning
  • #1   1. jun 2015 Det skal nok også lige nævnes, at jeg havde en halvpart i januar og feburar der gik ture med ham og nussede. Da jeg tog på venterferie i uge 7 havde min part ham hele ugen, da jeg kom hjem igen og ville ride en tur i skoven kunne jeg ikke få trænse på ham. Han er en stor hest på 176cm (jeg er selv 167, mærkes ikke når jeg rider ham) og han tog hovedet op og blev ved med at dreje hovedet eller løfte hovedet højt op i vejret. Det var lige meget om der var honning på bidet, lakrids, gullerod osv. han ville IKKE have bidet i munden. Jeg holdte derfor igen en pause og da jeg forsøgte for 3 uger siden kunne jeg godt på bidet i ham ved hjælp af en godbid. jeg har dog haft travlt og har derfor ikke fosøgt at ligge trænse på igen.

  • #2   1. jun 2015 jeg ville, hvis jeg var dig, gå HELT tilbage fra stadie 0 og gå frem et skridt ad gangen. min oplevelse er at det du står i der, tit skyldes et lille hul i grundtræningen, som du så vil støde på under vejs når du tager det hele HELT forfra, en gang til.

    nu ved jeg ikke hvad princip du arbejder med, men for mit tilfælde ville det betyde tilbage til løsarbejde i roundpen, og når det fungerer til UG, så næste skridt med at flytte alle 4 hjørner for en meget lille signal fra dig, lige som at bakke, følge dig med og uden snor, og så buddy up leadership.



  • #3   1. jun 2015 prøv om du kan se på det som en skattejagt, og ikke "åååh et pokkers arbejde", for når først du har fundet hullet, så går det somregel ret stært der fra.

    når jeg re-træner heste på den måde, bliver jeg bare SÅ glad når jeg finder stedet hvor filmen knækker. så ved jeg at nu er det et spørgsmål om rigtig kort tid før de gode ture er en realitet HVER gang. og det styrker båndet mellem dig og din hest. i bliver så gode. bare vent og se smiley


  • #4   1. jun 2015 okay, det lyder som en rigtig god ide. hvordan skal jeg starte? har du evt. et program jeg kan følge så jeg får alt med smiley

  • #5   1. jun 2015 hvad type groundwork plejer du at arbejde med?

    jeg er jo selv til western hms. det er jo heldigvis ikke forbeholdt western ryttere!

    hvis det er noget du kunne tænke dig at kigge nærmere på, så prøv at søge "one rein stop" på youtube. der er nogle videoer der viser ret udemærket hvordan man kommer i gang med sikkerheds-groundwork. at min hest kan one rein stop er en absolut forudsætning for at jeg vil sætte mig op på den.

    har du en roundpen eller en "roundpen" du lige kan lave (jeg bruger selv en halv ridebane) så prøv at youtube for eksempel warwick schiller hook on. det er der jeg selv starter hver ENESTE hest. uden undtagelse!

    skulle det vise sig at du synes godt om hans metoder så sig til. vi har en facebook gruppe på dansk hvor vi hjælper hinanden. os der arbejder med hans metoder smiley

    hvis du er til klikkertræning eller natural horsemanship er der lige netop nu mange weekend kurser der kører. der er jeg sikker på at du kan få ordenlig hjælp også.


  • #6   1. jun 2015 Jeg rider dressur og har for nogle år siden været til hm kurser, med min gamle hest.
    jeg vil gerne til nogle hm kurser men han er Heller ikke glad for at gå i trailer


  • #7   1. jun 2015 marijke de jong har nogle gratis webminarer du kan se på nettet. hun starter groundwork op på præcis samme måde som jeg plejer.

    men hendes gang videre der fra er mest for dressur ryttere, måske det er noget for dig?


  • #8   1. jun 2015 Okay mange tak ! Jeg går ind og kigger

Kommentér på:
HJÆLP til træning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce