{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Temperament? {{forumTopicSubject}}

der er mange der siger at trakehnere er varme i deres hoveder..men min hoppe er så åbentbart ultra rolig..jeg syntes bare at hun er sig selv...hun er frisk men ikke varm...

kender i noget til trakehnere der er varme for vil gerne vide hvordan det er og om det er normalt at ha en rolig trakehner...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Temperament?
  • #1   23. mar 2007 Jeg har også kun hørt at trakehnerne er varme, endda har jeg hørt at de kunne være helt skudt i bolden :S

Men min en ganske rolig, hun er næsten altid nede på jorden, og tager alting i stiv arm, men kan kan da tænde, men hvilken race kan ikke det ?

Min træner har selv en ung trakehner på 4, det kan dog godt være hidsig, rigtig hoppe agtig smiley

• #2   23. mar 2007 oki min er nemlig os nede på jorden har ikke oplevet hende tænde af endnu..men når man fortæller folk at man har en trakehner så siger de straks "er den ik skudt i hovedet" hvor jeg så kn kan svare at den faktisk er lidt roligere end min fjordhest var

• #3   23. mar 2007 jeg ved ikke hvorfor når de er rene trakehnere men de bliver jo blandet med engelsk fuldblod og araberracerne og de er jo uden tvil meget varmt anlagte racer. min hoppe er 50% shagya araber og hun er varm. trakehnersiden er induc og jeg har fået at vide at han generelt avler varme afkom. Hvis man går nogle generationer tilbage har de nærmest alle sammen fuldblod i sig...

• #4   24. mar 2007 min er den mest tålle og rolige hest <'3

• #6   3. jun 2008 Synes altså lidt det er noget pjat at man tillader sig at sige at Trakenere generelt er varme. Min kunne lige så godt ha været kåret i DV da stamtavlen har det de søger i DV lige som den også har det i TAF. Altså er DV også varme eller hva?

Der er utroligt mange der har fordomme om vores dejlige heste. Der er endda nogen der ikke engang overvejer at prøve en Trakehner år de søger hest.

Lige et surt opstød herfra efter en køber aflyste p.g.a hendes træner frarådte hende at købe en Trakehner.

Skørt hehe

• #8   16. sep 2008 I skulle næsten se min trakehner hoppe for hun er både meget varm og forvirret.. ej måske ikke ligefrem forvirret men det er som at trykke på en knap så tænder hun.. hvis jeg har hende med i byen forgår det med hingstekæde på.. folk tror hun er hingst fordi hun altid skal bruse sig sådan op over for nye ting.. til hendes forsvar vil jeg nu oz lige sige at hun har gået i løsdrift hele hendes liv og hun havde aldrig været hænder inden jeg fik hende sidste år i okt md.. så det var et stort arbejde at skulle til at lære hende at stå på staldgangen, blive striglet og løfte hove osv.. må sige at det jo nok er en del lettere hvis den er bette føl at lære den det end en hoppe på godt 175 i stg som hun er nu og hun er stadig ikke færdig med at vokse.. men tænding det har hun i hvert fald..
    Inden jeg holdt pause med heste havde jeg en trakehner hingst efter henkel/donauwind og ham havde jeg i 9 år og han kunne bestemt også blive varm og tændt.. ;0)
    Såå ikke alle trakehnere er lige rolige, men man elsker dem jo alligevel ;0)

• #10   16. sep 2008 Det har du så evig ret i ;0)
    Tror bare det er utroligt vigtigt at man "tager" en hest der bliver varm på den helt rigtige måde, for ellers kan folk meget nemt splitte dem ad..
    Med min hoppe der er det vigtigste redskab .. tålmodighed.. tålmodighed og atter tålmodighed..
    Jeg har feks trænet trailer læsning 3 gange om ugen i over tre mdr.. og fra at den bare lagde sig ned på rampen.. ja så løber hun nærmest derind nu, det går oz fint med køreturen nu og jeg afslutter altid med at læsse hende igen når vi har kørt en tur.. meeen da hun så endelig skulle afsted.. ja der ville hun så ikke ind i traileren da vi skulle hjem igen og vi måtte opgive at læsse efter næsten 4 timer og der havde den også været bedøvet ad flere gange.. så min hoppe har desværre også en stor portion stædighed med sig..
    Efter hun havde stået i boksen i et par timer så kom Bettinna mørk fra hesteleg.dk og ja det tog så lige hende 15 min at læsse hende..
    hun har også arbejdet med hende tidligere, men sjovt nok så gjorde jeg nøjagtigt det samme som hende.. underlig hest ;0)

• #12   16. sep 2008 Okay, det lyder da spændende ;0)
    Ja de er jo ikke ligefrem lettere at håndtere når de er hopper
    Hvad var det for en grim oplevelse du havde med hende ?
    Det jeg tror der er vigtigt når man skal håndtere en varm hest er også at hvis man kører fast i noget og man kan se at man har svært ved at komme ud af det igen, ligesom få brudt cirklen, ja så vil jeg sige at det er en skam hvis man IKKE beder nogen om hjælp modsat dem der mener at de kan klare alting selv og det så går op i hø..
    Må sige at begge mine heste har været lidt af en udfordring, på trods af at de er totalt vidt forskellige..
    Men på den anden side så syntes jeg også det er fedt at arbejde med dem og at man jo ligesom selv kan forme dem.. jeg personligt ville kede mig hvis jeg havde en hest der bare altid gjorde hvad jeg bad den om.. men med mine der er der ikke to dage der er ens.. feks min oldenborg hoppe hun er totalt jaloux.. hvis jeg har haft den anden inde og strigle først.. så kan hun finde på at storme afsted når hun ser jeg kommer med grimen og nægter at lade sig fange.. hun kan lægge ørene af mig, men når vi så endelig kommer ind ja så er hun from som et lam.. hun vil bare ha sin mor for sig selv.. det skal lige siges hun kunne ikke drømme om at gøre mig noget.. men der er bare SÅ tydelig forskel på hende om jeg har haft den anden inde først..
    Jeg tror at man nogle gange skal annalysere sin hests psyke ligesom man gør med mennesker og tænke i de baner.. det har i hvertfald gjort mig klogere på mine 4 heste..

Kommentér på:
Temperament?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce