{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Hjælp... min hest bliver angrebet... {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Jeg har et kæmpe problem.. Min hest bliver angrebet af en vallak, der står samme sted. Lige efter hun ankom gik fint, men så en dag kom jeg ud og hun var blevet skambidt ( store åbne sår ) han blev så flyttet sammen med en anden vallak til en anden fold, men han bliver ved med, at bryde ud og angribe hende. I dag har han knækket en hegns stolpe og hun er igen skambidt og halt... hvad kan jeg gøre?? skal jeg flytte hende helt?? Kan hun miste sit føl hvis hun bliver for stresset?? Er der andre der har været ude for noget lign??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp... min hest bliver angrebet...
  • #1   19. apr 2007 få din hest et andet sted hen vis ikke dem der har det sted hvor din hest er opstaldet. for fjernet den vallak.
    og det skal være i en fart.

    jeg ville ikke finde mig i at en vallak gik til angreb på en af mine hopper og skambider den osv. så ville jeg få den vallak slagtet med det sammen uden ejerens sammentykke.. men det er jo også mig..


  • #2   19. apr 2007 Enten skal du flytte din hest til et andet sted ellers skal den anden hest flyttes . Din hest kan sagtens tabe føllet´, men jeg tror ikke ved at den er stresset - Men ved at blive midt heletiden det gør jo ondt ,, Osv.



  • #3   19. apr 2007 Ja det er ikke nemt!!!! Nu er det 4 gang det sker.. og jeg mener den er ondskabsfukd, da det kun er min han er så grov overfor ( når han slipper ud ) men er bange for hendes føl og sind... i Har nok ret... må vist hellere flytte hende... Det er jo også mig der står med en ødelagt hest, ikke ejeren af vallakken.... Men kan heste bare have så dårlig kemi, at det er så slemt, man bider og sparker på den måde... eller er der andet der spiller ind??

  • #4   19. apr 2007 Den kan blive stresset og "tabe" føllet så hvis det var mig havde jeg fået den eller vallaken flytettet men den kan jo også blive stresset af en flygtning så det er jo lidt svært ;/

  • #5   19. apr 2007 Ja han er jo belvet flyttet over i en anden fold... men han bryder jo bare ud og over til min... så det er jo ikke holdbart.... Har haft dyrlæge til hende 1 gang før.. men der var ikke sket noget... er bare så træt af det nu.... og det skal ikke gå ud over hendes dejlige sind...

  • #6   19. apr 2007 Kan vallaken ikke blive flyttet et andet sted hen?? Da det jo er synd når din er med føl!?

  • #7   19. apr 2007 Nej den var detr før min kom... så det er mig der skal flyttes.... skøøøøønt....

  • #8   19. apr 2007 jeg ville sige at du skal få din hest flyttet lige med det samme.. eller prøve at tale med dem der ejer stedet, og sige til ejeren af vallakken at den skambider deres kundes hest, og sikkert også flere kunder.. men jeg tror jeg har en idé om hvorfor han gør det..
    vores hest Pipar gjorde det mød en shetlænder hoppe hos os.. hun var også i fol, det er fordi han stadig tror han er hingst.. også vil have hoppen til at miste føllet, så han selv kan lave et føl med hende.. vi sagde at dem ville vi ikke have der.. og så let var det,,
    men jeg tror det er derfor smiley


  • #9   19. apr 2007 Sofia G. Det kunne meget vel være det!!! Tusinde tak!!

  • #10   19. apr 2007 selv tak smiley

Kommentér på:
Hjælp... min hest bliver angrebet...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce