1.884 visninger
|
Oprettet:
15. nov 2005 Følger: 61 Følgere: 94 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.337
Frieser navne {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg ville gerne vide om det er rigtigt at man kun kan bruge et "frieser" navn 1 gang pr årgang?? Det er faktisk lidt svært at forklare!!!.
Men jeg kan da bruge min egen som eks. altså han hedder Jelmer og er en årgang 2003, så er det jeg mener om der kan være andre som hedder det samme i denne årgang??
Jeg har nemlig hørt at det kan man IKKE eller så skal den hedde noget andet også eks. stutteri navn eller noget andet.
Har jeg forstået det rigtigt??
Ved godt at der er bestemte bogstaver hvert år.
Mvh.Dorthe.
nov 2005
Følger: 61 Følgere: 94 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.337
Blev nemlig engang kontaktet af en Frieser ejer der havde en Frieser af samme årgang som min med samme navn dog et bogstav bagved.. og hun fortalte mig nemlig at man ikke kunne have samme navn i samme årgang uden der var stutteri navn eller andet bagved??.
Og den hest Martina har fundet hedder jo også stutteri navnet bagefter, så den hedder ikke kun Jelmer??.
Mvh.Dorthe.
sep 2006
Følger: 55 Følgere: 50 Heste: 8 Emner: 7 Svar: 81
maj 2007
Følger: 115 Følgere: 109 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 214
Jeg blender mig lig ind.
Hvis du melder din føl til Fps i Holland få den en registreringsnr. . Hver tilmeldt hest få sin egen reg. nr. Så hvis du har 2 Jelmer er det 2 forskellig reg. nr. 1 til hver.På denne måde kan det være lige meget om du har 2 Jelmer for hver hest har sit egen Reg. nr.
(Håber du kan finde ud af hvad jeg har skrevet) Og måske har du allerede fundet ud af.
Hilsen
Rebecca
nov 2005
Følger: 61 Følgere: 94 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.337
Tak for dit svar.. så det vil sige at der sagtens kan være flere heste registreret med samme navn i samme årgang fordi de jo har hver deres reg.nr... så det er som alle andre forbund.. Det har da været noget "pladder" hende den anden så sagde?. Tænkte bare at jeg ville prøve at undersøge det?..det kunne jo godt være rigtigt?, for Frieser forbundet har jo flere "anderledes" regler...hehe
Tak for svaret.
Dorthe
Frieser navne