Min lille bassemand ??? :'( {{forumTopicSubject}}
Farvel ??? :
Det er præcis 7 måneder og 14 dage siden jeg så dig for første gang.
Det var slet iik meningen jeg skulle have set dig..
Jeg var med Erik og Birte oppe nær petersminde rideklub for at kigge på en hest.
Men da den iik var noget, så ringede Eriks kone til os og fortalte om det sted du stod..
Vi ringede til dine ejere, og det hele var lidt usikkert..
Men det endte med vi tog derhen!
Da vi kom kiggede vi først på to andre heste, og derefter tod vi bilen og kørte op på marken hvor du stod ..
Og der stod du midt i flokken.
3 år gammel, mudret , og med uglet pels ..
Du stod der i regnen og kiggede ..
Jeg blev forelsket i dig ved første blik, og har været det siden..
Fra præcis 7 måneder og 13 dage siden stod du på rideskolen og kiggede nysgerrigt rundt.
Stadig beskidt og fedtet og uglet pels, og lignede en lille bamsebjørn!
Jeg klappede dig , og var helt ligeglad med om du var helt beskidt, for du var jo så sød..
Så fik jeg derefter dit navn af vide som jeg for længst har vendet mig til , Ingar halsnæs..
Ingar , det passede perfekt til dig,
Præcis 6 timer efter jeg så dig for 2. gang, spurgte Mikkel mig om jeg ville hjælpe ham med at tilride dig.. Jeg blev så glad og sagde selvfølgelig ja ..
Jeg striglede dig hver dag, og det endte med at din pels blev rigtig flot , ren , og glat !
Første gang jeg skulle prøve at longere dig hjalp Mikkel mig, det gik rigtig godt, selv om du iik rigtig kunne finde ud af det ..
Men du var så sød alligevel, kunne bare iik blive sur på dig lige meget hva du gjorde..
Jeg tydelig huske første gang vi skulle galopere, Mikkel løb rundt efter dig for a få dig i galop, men du ville bare iik !
Et par dage senere galoperede du lige så fint når jeg sagde det til dig, så Mikkel kiggede godt nok lidt mærkeligt ..
Første gang jeg skulle op på dig kiggede jeg dig i øjnene da jeg skulle til at hoppe op på ryggen af dig , du havde det der blik du har når du er bange og ska til a gå i panik og løbe..
3 sekunder efter da jeg var oppe og ligge på din ryg løb du afsted..
Men der gik iik længe før du var ligeglad med hva man lavede på ryggen af dig.
Første gang jeg skulle galopere på dig kan jeg huske som var det igår ,
Det var en sen fredag aften, hvor jeg red sammen med Camilla og Mikkel var der og kigge.
Det var også første gang du red til musik, og var meget bange for højtalerne..
Efter vi havde redet et godt stykke tid kom Mikkel ned og tog os i longen.. Så var det vi skulle prøve,
Du travede panikslagen rundt , og anede iik hva du skulle ..
Men til sidst fandt du ud af det , og du var bare så sød, tiden stod lige sille i 30 sek.
Da vi var færdige havde du iik et tørt sted på kroppen og du dampede !!
Men så kom dagen lige pludselig en torsdag....
Mikkel sagde til mig ude i ridehuset at han skulle snakke med mig under 4 øjne , Katja var der også !
Da han var gået spurgte jeg Katja om hun vidste hva det var, nej det gjorde hun iik , men hun var sikker på det var noget godt..
Jeg turde ikke rigtig gå ind på kontoret til ham for a høre hva det var..
Til sidst gjorde jeg det !
Sofie jeg har noget jeg skal fortælle dig ..
Der kommer måske nogen og kigger på Ingar på lørdag som måske vil købe ham, men jeg vil lige skrive til dig om de kommer når jeg får noget a vide a Erik !
Jeg gik direkte ud på toilettet og begyndte a græde .. Hva nu hvis lørdag var sidste gang jeg så min lille Basse ??
10 min. efter gik jeg ud i ridehuset til Katja der var meget nysgerrig, ved tanken begyndte jeg at græde , og stod bare der og græd i hendes arme i lang tid..
Jeg kom ned til dig bagefter , jeg stod og græd hos dig i en halv time , og stoppede bare aldrig..
Fredag aften havde Mikkel stadig iik hørt fra Erik, og vi regnede derfor iik med at de kom !!
Jeg var lige pludselig rigtig glad igen (:
Lørdag kl. 12 satte jeg mig op på dig og begyndte at ride.. Da kl. var ved at være 12.40 ca. Stod der 2 mennesker og kiggede som jeg aldrig havde set før sammen med Erik..
Det var køberne ..
Mit hjerte sad oppe i halsen , og min puls steg lige til 500 og jeg var lige ved at gå i panik , og begyndte a få tåre i øjnene ..
De stod der til jeg var færdig , kom ned i stalden da jeg var færdig..
Nu ville de måle hvor høj du var , og de virkede meget interesserede ,
jeg stod bare der ved dit hoved og prøvede at holde tårene inde..
De målte dig til at være 135 cm. høj ..
De synes du var meget lav , og de ville ikke købe dig
Jeg blev simpelthen så glad at det ikke kan beskrives ..
Der gik en måned til to, og en onsdag da jeg skulle ud og ride med Camilla fandt jeg et kæmpe sår ved din kode.. Og hele dit ben var hævet..
Vi prøvede at trække med dig og Katja kiggede på, og du gik kun på dine tre andre ben ..
Hun ringede til Mikkel og han ville straks komme..
Og resten af flokken var med..
Mikkel ringede efter dyrlægen.
Jeg var så bekymret , men de blev alle sammen ved med at sige , a det var iik noget , og jeg bare skulle tage det roligt !!
Da dyrlægen kom rensede de det og gav dig noget smertestillende som du skulle have de næste 4 dage og så skulle vi rense det hver dag ..
Men du ville ikke lade os gøre det og sparkede efter os og gik i panik !! ..
Da vi iik havde kunne rense det i en uge , var det blevet meget værre , og vi måtte endnu engang tilkalde dyrlægen , og vi fik a vide du skulle indlægges.. Det hele sortnede for mig !
Og de andre sagde det iik var noget , og der kan man bare se !!!
Vi var inde og besøge dig og du kedede dig rigtig meget..
En lille uge senere kom du hjem igen , og et par uger efter havde du sommerferie..
Det var d. 1 juli ..
Nu har du gået og spist græs i to uger, og her d.14 juli tidligere på dagen kom jeg så ud på rideskolen..
Ingar er sat til salg på nettet Sofie lød det !
Min verden gik i stå, og alt sortnede bare ..
Hvordan kan det ske ?
Hvorfor ?
Jeg elsker dig jo , og vil for alt i verden iik af med dig , jeg vil jo dø for dig
Jeg skulle jo igang med din genoptræning på mandag ,
Og have det helt vildt godt med dig , ..
Men nu er det jo ødelagt ?
De sidste 7 måneder har jeg været ude hos dig hver evig eneste dag..
Striglet dig , redet dig , nusset med dig , alt !!
Jeg elsker alt ved dig ,
Den måde du stikker din mule og af mad hullet i håb om at få et lille kys på mulen ,
Det blik du lave når du bliver bange ,
Den måde du lytter på når man siger dit navn når man kommer ind i stalden ..
Du er ubeskrivelig , ved iik hva jeg gør den dag du bliver solgt .. Min verden går under ,
for jeg elsker dig mer end noget andet !!!
Dig og Mig
Ingen andre ..
Du vil altid være min , og glemmer dig aldrig ..
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 44 Heste: 5 Emner: 4 Svar: 68
dec 2006
Følger: 23 Følgere: 20 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 87
Min lille bassemand ??? :'(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside