{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Den sande historie om trafik ulykken.. {{forumTopicSubject}}

Bilen blev redningsmand
Heste-nettet har modtaget en opringning fra den ene af de 2 piger, som var implicerede i den tragiske trailerulykke i Nordjylland, da vi ifølge andre nyhedskilder skrev, at den ene hest slap ud af traileren. Dette er ikke korrekt. Begge heste fløj ud af hestetraileren, da påkørslen skete, den ene af hestene døde, hvor den anden blev aflivet kort tid efter af en dyrlæge.

Dyrlægen vurderede, at begge heste sandsynligvis ikke har mærket noget efter påkørslen skete, selvom den ene hest stadig var ved bevidsthed indtil dyrlægen kom.

Politiet har udtalt, at bilen, som var en firhjulstrækker, reddede de 2 piger fra at omkomme. Det er dokumenteret, at manden som førte varebilen var spirituspåvirket og har flere spiritusdomme bag sig. Han forlod ulykkestedet til bens.

Nedenstående er et uddrag af det tragiske hændelsesforløb fra en af de 2 piger, som muligvis kan tjene til, at vi alle kan stoppe lidt op og tænke over hvor hurtigt noget kan gå galt i al omgang med heste. Heste-nettet giver her vores største medfølelse til de implicerede i ulykken.

Uddrag:

"Det var mig, som kørte bil og trailer med vores 2 dejlige heste, Hontas på 10 år og Siff på 4 år. Det endte med den værste død man kan forestille sig.

Vi kører på motorvejen med skiftende hastighed fra 70 til 80 afhængig af bakker. Vi sidder og har det rigtig rart, og taler om alt. Jeg kigger ud af sidespejlet og ser halvdelen af fronten på en varebil, og når ikke mere før bilen bliver løftet af trailerens snude, og bilen kurer om på siden og efterfølgende ruller rundt.

Christina ser desværre det, man bare ikke skal se, hestene falder ud og rammer auto- værnet.

Da bilen ligger stille, hænger jeg i selen, den ligger på passagersiden, så Christina kravler over mig og ud. Jeg skreg og skreg troede, at jeg ville vågne og vidste også godt hvad jeg skulle ud og se. Jeg kom fri af selen, Christina ser op og siger, at det er for sent. Hontas smukke hoved er åbnet af autoværnet, og kun nerverne gør hende levende. De lå smukt med hovederne ved hinanden. Siff er desværre... forstå mig ret stadig så meget hest, at hun rejser sig for at falde flere gange igen. Dyrlægen måtte aflive hende, det føltes meget længe, men folk siger der max. gik ti minutter.

Taget af traileren lå langt ude på marken, traileren stod i nødsporet, og vi lå i autoværnet ved midterrabatten. Hestene lå i nødsporet, og bilen som ramte os bagfra lå forrest. Han er altså kommet forbi os, og har også rullet.

Vi kom på sygehuset, og jeg var hurtig oppe igen. Christina blev skannet. Min familie og jeg kørte til Hobro, jeg ville gerne sige ordentlig farvel til hestene, nåede det ikke derude, da vi skulle i ambulancer.

Jeg tog grimen af hende, den var hun så sur over at gå med. Så den skulle ikke irritere hende i hendes nye liv. Jeg håber Hontas og Siff er sammen deroppe, og at de ikke opdagede noget."

Kopieret fra Heste-nettet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den sande historie om trafik ulykken..
Kommentér på:
Den sande historie om trafik ulykken..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce