Til Jer med spejlrefleks... {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt nysgerrig.
1. Hvilket kamera har du?
2. Hvor tit bruger du Auto-indstillingen?
3. Hvor tit bruger du de forskellige programmer i kameraet: Sport, portræt, landskab, Makro osv
4. Hvor tit bruger du P, S, A og M/ P, Tv, Ta, M (eller hvad de nu hedder hos Canon)
5. Hvor tit ændrer du på ISO, blændekompensation, hvidbalance osv
Jeg kan lige svare for mig selv:
1. Nikon D40
2. Når jeg ikke har tid til at indstille kameraet.
3. Jeg bruger altid Makro indstillingen til Blomster og små ting. Har forsøgt mig lidt med landskab og sport, men er ikke helt tilfreds med resultatet.
4. Bruger P og A (blændeprioriteret), når jeg har tid. A bruger jeg til, ting, der bevæger sig, ved at sætte kameraet på laveste blændetal, så får jeg nemlig den hurtigste mulige lukkertid.
5. Hvis jeg ikke er tilfreds med resultatet, ændrer jeg lidt i indstillingerne, indtil jeg opnår dét resultat, jeg ønsker. Jeg sætter aldrig ISO til over 1800, da resultatet bliver for grynet og har for meget ISO-støj.
(",)
jul 2006
Følger: 672 Følgere: 1049 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.930
Konica Minolta Dynax 5D
2. Hvor tit bruger du Auto-indstillingen?
Ikke så tit xD faktisk aldrig
3. Hvor tit bruger du de forskellige programmer i kameraet: Sport, portræt, landskab, Makro osv
Bruger tit sport. d:
4. Hvor tit bruger du P, S, A og M/ P, Tv, Ta, M (eller hvad de nu hedder hos Canon)
Bruger stortset altid A
5. Hvor tit ændrer du på ISO, blændekompensation, hvidbalance osv
Hver eneste gang jeg går fra ridehus til udenfor xD Det er ikke det jeg gør mest.
sep 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 480
Canon EOS 400D
<b>2. Hvor tit bruger du Auto-indstillingen?</b>
Aldrig
<b>3. Hvor tit bruger du de forskellige programmer i kameraet: Sport, portræt, landskab, Makro osv</b>
Aldrig
<b>4. Hvor tit bruger du P, S, A og M/ P, Tv, Ta, M (eller hvad de nu hedder hos Canon)</b>
Bruger Av udendørs - nogle gange også indedørs.. Ellers bruger jeg også Tv til udendørs fotografering - hvis en bestem lukketid ønskes. Og bruger M indendørs..
<b>5. Hvor tit ændrer du på ISO, blændekompensation, hvidbalance osv</b>
Altid!
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 83 Heste: 3 Emner: 208 Svar: 2.483
Canon eos 400D.
<b>2. Hvor tit bruger du Auto-indstillingen?</b>
Aldrig.
<b>3. Hvor tit bruger du de forskellige programmer i kameraet: Sport, portræt, landskab, Makro osv.?</b>
heller aldrig.
<b>4. Hvor tit bruger du P, S, A og M/ P, Tv, Ta, M (eller hvad de nu hedder hos Canon)</b>
bruger stortset altid M.
<b>5. Hvor tit ændrer du på ISO, blændekompensation, hvidbalance osv</b>
hver gang jeg skal tage nye billeder, en ny dag, så altid .
sep 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 2 Emner: 78 Svar: 1.458
2: Når jeg ikke lige har tid til at indstille, hvis det skal være her og nu (ofte sportsindstillingen).
3: (Er det ikke samme spørgsmål som nr. 2?)
4: Bruger oftest M og Tv.
5: Så tit det er nødvendigt, hvis jeg bruger M på en meget omskiftelig dag skal der ofte skiftes ISO og lukkertid, hvis en sky fx går for solen. Jeg bruger aldrig en høj ISO-indstilling, med mindre det er strengt nødvendigt. Det har nemlig en stor indflydelse på billedets kvalitet.
Til Jer med spejlrefleks...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside