{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Hjælp til begynder :-( {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Jeg er i den dejlige situation at jeg efter en del års pause har fået part på en super skøn islænder. Problemer er bare, at jeg igen erfaring har med ridning på islændere. Jeg har taget det stille og roligt, og lært hesten at kende.. Vi rider mest tur i skoven, og jeg skridte, traver og galoperer på hende.

Men nu er sagen så den, at jeg ikk kan finde ud af hvordan jeg sætter hende i tölt. Ejeren siger hun er 5 gænger, men det er ikke holdt ved lige da hun ikke selv har redet hende så meget. Hun siger at hun kan tölte hvis man driver hende meget frem med benene og har markeret på tøjlen at der "skal ske noget". Altså tager lidt ekstra ved dem. Jeg prøver og prøver,. og tror også hun ind imellem slår over, men synes ikk det føles så behageligt som alle folk siger det skal føles smiley

Håber nogle kan hjælpe mig?
Mvh Tanja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til begynder :-(
  • #1   11. jan 2008 Det kan være hun slår over i grisepas. Ved du hvor godt hun tølter? hvor længe er det siden hun har været redet rigtig i tølt? Tølt er jo en gangart som skal vedligeholdes.
    Men jeg klan giv dig et par råd.
    Når du skridter så prøv at bøje hende til begge sider, rid slagegang på stierne osv så hun bliver blødgjort. Det er vigtigt for tølten.
    Når du skal ride tølt skal du samle hesten godt, og virkelig drive med benene. Du kan evt, løfte hendes hoved en andelse, men ikke så hun kigger stjerner.
    Nogle heste har nemmere ved at gå i tølt fra traven af så det er også en mulighed at afprøve. Dr gør du faktisk det samme. Holder igen på tøjlen og samler hesten, men du bliver ved med at drive...
    Måske mangler hun træning hvis det er længe siden hun har brugt tølten. Det afhænger jo lidt af hvor let hun har til tølt.


  • #2   11. jan 2008 Hvor lang fremme ligger du forresten sadlen? Min hoppe ligger mere an til tølt hvis sadlen ligger hvor den skal på en isbamse, nemlig lidt længere tilbage end på store heste. Sommetider kan det også hjælpe at ligge "numsevægten" tilbage i sadlen... forsået på den måde at vægten og stødten ligger lidt tilbage i sadlen.

    Det er ski svært at forklare det her.. hehe


Kommentér på:
Hjælp til begynder :-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce