688 visninger
|
Oprettet:
Jeres horsemanship? {{forumTopicSubject}}
Hvad for nogle principper går i ind for? Eller hvad for metoder bruger i når i træner og ride hesten ?
Hvorfor er i her i gruppen. . er bare nysgerig fordi jeg er ny her i gruppen
Jeg bruger "Horse in harmony by Ute Lehmann" ride kun med rebgrime og bruger stick og øver min balance uden sadle haha men jeg er skide dårlig til det! Hurtigste tempo er tarv
Se mine hestes profiler og mine fotoalbum. .
okt 2004
Følger: 68 Følgere: 121 Heste: 3 Emner: 298 Svar: 1.273
Jeg bruger monty, pat parelli for det meste (har også fået undervisning af Uthe Lehman)
jeg går ind for alle principper der ikke skader din hest, og fungere for dig og hesten som samarbejdspartnere - så er jeg ligeglad hvem der siger hvad. Læs din hest!
Jeg rider en blanding af klassisk og alm. dressur, og tilføjer fx pulsøvelser og klikker i min træning. Jeg arbejder en del fra jorden af.
Jeg startede gruppen, da jeg savnede en gruppe hvor man kunne stille alle de "dumme" spørgsmål, og folk der gad at svare, samt at blive fri for stem her og stem her
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.652
okt 2004
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 281 Svar: 1.520
bog: http://www.shop4horses.dk/shop/traening-af-heste-178p.html
bar(link fjernet)
okt 2004
dec 2006
Haha XD jeg har ike læst bogen
okt 2004
jul 2005
Følger: 100 Følgere: 97 Heste: 4 Emner: 153 Svar: 2.831
dec 2006
jul 2005
Følger: 100 Følgere: 97 Heste: 4 Emner: 153 Svar: 2.831
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 81 Heste: 8 Emner: 38 Svar: 2.783
og bruger ikke nogen andres træning..
Jeg er af natur født som værende god til at læse dyrs signaler.. (tænker ikke selv over det)
og det arbejter jeg ud efter... arbejter for at hver hest's instingt og være måde... bestemmer den's trænings form.. at intet skal foregå med tvang, magt eller lign..
altså uden ubehag fra begge sider..
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 30 Heste: 6 Emner: 26 Svar: 58
f.eks. holder jeg meget af Bent Branderup bøger og principper, men jeg er meget imod at ride med stangbid.
Jeg er ikke typen der siger nu rider jeg BB'ridning og så skal jeg ride med stang.. jeg gør ikke noget der ikke falder mig naturligt eller som gør mig usikker.
Ute lyder god, Morten Thomsen kan jeg rigtig godt lide, Monty roberts, Klaus hempfling, Syliva Lock's bøger omkring sædet/korrekt opstilning og bøger om racerne er jeg rigtig glad for - et kursus med hende ville være toppen.
Så er jeg til mange af de Portugisiske ridemestre... især er jeg lidt stor fan a Rodrigo Matos, som jeg har holdt kurser med. Han er for mig et idol, han kan det jeg ikke selv er særlig god til. Han er så rolig og konsekvent og bestemt uden at være hård, så det er en fryd.
Ja der er mange der har fat i noget af det rigtige... men det er ikke nødvendigvis det hele jeg er enig i, eller har forstået meningen med.
Jeg syntes det er sundt med en kritisk holdning og ikke bare flyde med strømmen og gøre som andre siger... hvis I forstår hvad jeg mener.
Ja det er sjovt sådan ngoet med krops beherskelse og den slags... nogen mennesker har så utroligt svært ved at læse andre mennesker og dyrs signaler og andre - er det så naturligt som at pille sig i næsen.
For nogen giver det straks mening, når man siger hesten skal holdes inde i en kasse - hvor hjørnene er dine arme/tøjler styrer forparten og ben/pisk styrer bagparten og andre siger AHVAFORNOGET!?!
Sådan er VI heldigvis så forskellige og der er vores dyr såment også. hvad der virker for en - virker ikke for en anden - MEN der er dog nogle grundprincipper som er ens for langt de fleste, som det ville være sundt at sætte sig ind i.
Mvh. Eva
www.lusitano.dk
mar 2007
Følger: 73 Følgere: 96 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 640
det er meget forskelligt..jeg bruger både Uthe Lehman principper og monty 's og også nogle andre som jeg synes er gode:)
jan 2007
Følger: 88 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 786
Jeres horsemanship?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside