{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Rodeo - den anden side? {{forumTopicSubject}}

Hey dyreaktivist-mennesker.

Jeg har tit tænkt på, om det der ANTI-RODEO-JEG-TUDDEEEEER-OVER-EN-VIDEO-PÅ-YOUTUBE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mon bare er en stemning som er blevet pisket op i menneskerne herinde på HG - det ville især hvert fald ikke være første gang, hehe - for det kan jo helt ærligt ikke være rent dyreplageri.

Monty Roberts sagde til Equipage at hvis han skulle genfødes som hest, skulle det være en rodeohest. "For de skal kun arbejde et par minutter af gangen, og bliver behandlet som konger."

Kunne der være en anden side af sagen, tøser, eller er det kun jeres youtube-videoer som har ret?

Her skal det lige siges at...
1) Jeg sjovt nok ikke er dyremishandler
2) Jeg endnu mere overraskende ikke går ind for dyremishandling
3) Jeg ikke siger at alle rodeoheste er vidunderligt behandlet (der <i>er</i> for mange kensgerninger). Det skal nok regnes som ganske almindelige dressur- og springstalde, nogle steder er det forfærdelig behandling, andre steder vidunderlig og andre igen acceptabel.
4) Min overordnede mening med dette indlæg er at prøve at fjerne frygten for det ukendte, for jeg HADER den, og den er SÅ udbredt her i lille bitte Danmark hvor "alle har det godt" (eller....?)
5) Jeg ikke gider bruge min tid på uhøflige indlæg/overdreven mangel på respekt for andre mennesker, det er jeg bare super træt af, og jeg bliver nødt til at have den holdning når jeg er på HG, for ellers for jeg brug for lykkepiller, hehe.

Fortsat god dag.

Mvh Røsle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rodeo - den anden side?
  • #1   16. jan 2008 hvis man er en "berømt" rodeo hest, så bliver man nok behandlet godt...

  • #2   16. jan 2008 Rodeo er ikke acceptabelt på nogen måder.
    Dyr der får spændt alle fire ben sammen er ikke 'okay'.
    Og når det så kun gøres for underholdnings skylden og at de spiller penge på det.
    Monty Roberst er nok 'fantastisk' på de video'er man ser op You tube.com . Men som theis siger er Back stage det helt modsatte.
    Det er svært at tro at jeg var så fascinerede(staves) af Monty. smiley


  • #3   16. jan 2008 Hvilket land kommer Monty fra`?

  • #4   16. jan 2008 tjah.. det er svært at se de gode sider, og efterhånden har jeg hørt så meget om monty roberts at jeg ik har tiltro til ham og hans metoder længere..

  • #5   17. jan 2008 Theis: Guud, det ville jeg gerne se beviser for. Giv mig nogle links! 8D

    Østerlund: Det er PRÆCIS sådan nogle indskrænkede mennesker som dig, der opbygger dårlige rygter og lader dem hænge. Gider du ikke bare lade VÆRE med at hoppe på vognen? Det ville gavne os andre SÅ meget hvis menneskerne begyndte at stille spørgsmål ved alle de ting, de får smidt i hovedet, i stedet for bare at tænke "nå, det er garanteret rigtigt" (overvejende om de mon overhovedet tænker?)... kan du give mig et svar på det? Eller har du ikke tid fordi du lige skal se en video?...

    Jeg har aldrig set eller hørt andet om rodeo end det herindefra, og jeg indrømmer da også BLANKT at I have got NO clue (bedre variation på engelsk end dansk, hehe - jeg aner ikke passer ikke ind her xD) om, hvordan det foregår i virkeligheden. Men har du?


  • #6   17. jan 2008 Theis: Jeg er dig 100% hengiven (xD), for du er den mest researchede person på HG eller hvad det nu hedder, men men men der er lige et spørgmål som trænger på. Har DU oplevet det? 8D

  • #7   23. jan 2008 Diana:

    Har du været i Amerika og se en masse rodeoshows?
    Har du set hvordan hestene bliver behandlet?
    Har du lavet research i det, eller fx selv været i branchen?

    Jeg synes generelt der er RIGTIG mange her på HG som lever efter forholdsreglen "jeg er ældre end dig = jeg er klogere end dig". Men eftersom man kan starte til ridning som 60-årig virker det ikke ligefrem hensigtmæssigt.

    Du er 30 år, og behøver derfor ikke bevise ting?

    Wow, så er det måske dérfor politikere kan sige ting uden at gøre det bagefter, uden at bevise deres troværdighed. Nøøøj et nyt aspekt of life har lige vist sig for mig. Hvilket mirakel! ö


  • #8   24. jan 2008 Signe: Jeg har ikke nogen mening om det, det var derfor jeg lavede dette indlæg, for at finde ud af om der var andre end mig som havde min tanke. Jeg forstår så ikke din mening, for jeg hvorfor skulle jeg ikke acceptere den generelle holdning?

  • #9   24. jan 2008 , x'D

  • #10   26. jan 2008 Jeg er klart enig med Røsle i den der "Du er 14, så jeg er klogere end dig" Det kan virkelig sætte mit pis i kog, når folk lukker sådan noget lort ud.

Kommentér på:
Rodeo - den anden side?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce